Skip to main content

CNA-ul a decis: Spotul cu „bere-suc” de la „pisi-câine” respectă legea. Șefa CNA: „E o problemă mai degrabă de moralitate decât de legalitate”

 
CNA-ul a decis: Spotul cu „bere-suc” de la „pisi-câine” respectă legea. Șefa CNA: „E o problemă mai degrabă de moralitate decât de legalitate”

Reclama cu „bere-suc” de la „pisi-câine” a ajuns și pe masa Consiliului Național al Audiovizualui, după ce a stârnit o serie de controverse și în online. A încălcat sau nu a încălcat legislația atunci când rula TV (nu mai rulează de aproximativ o săptămână)? 

Publicitate

Principala concluzie la care au ajuns forul este că reclama nu încalcă legea. Decizia s-a bazat pe faptul că Ursus Cooler de la pisi-câine este un produs fără alcool, după cum se menționează și în clip. 

„E o problemă mai degrabă de moralitate decât de legalitate”, a punctat Monica Gubernat - șefa CNA. 

Spotul a primit cinci reclamații la CNA, dar a stârnit discuții și în mediul online. Pe scurt, petițiile se referă la faptul că, deși e un produs fără alcool, poate crea o favorabilitate în rândul copiilor pentru un brand de bere, în speță Ursus.

O poziție pe subiect a avut și Radu Herjeu, membru CNA

„E fără alcool. Se spune de două ori în spot. Dacă nu este interzisă comercializarea produsului pentru minori, așa cum este interzisă comercializarea berii normale pentru minori, nu văd cum ai putea să interzici reclama.

Nu știu cum am putea noi să stabilim că reclama e ilegală, chiar dacă e adresată minorilor. Sigur, subliminal se face asocierea cu berea și berea, în general, e cu alcool. E posibil să se piardă în mintea unui copil că are și suc, iar atunci o să bea bere”, a spus și Radu Herjeu. 

„E scris și pe doză că nu are alcool”, a completat și Cristina Pocora.

Monica Gubernat a punctat, de asemenea:

„E vorba că asociezi un produs pe care-l știe toată lumea, adică berea, cu un suc. Ai putea să consumi, ca minor, acea combinație de bere cu suc. Chiar dacă nu are alcool, mie nu mi se pare în regulă”, a punctat aceasta.

La rândul său, agenția care a lucrat spotul, Leo Burnett, a spus într-un punct de vedere pentru Paginademedia.ro că reclama „a vizat de la început un target exclusiv adult”. 

Reamintim că reclama cu „pisi-câine”, care promovează „bere-suc”, a fost lansată de brandul Ursus Cooler. În spot se promovează noi variante de Ursus Cooler, pe lângă cea cu lâmăie: cu cireșe și cu grepfruit. De aici vine conceptul: este o „bere-suc” sau un „suc-bere”. (Mai multe detalii, AICI)

În același răspuns pentru Paginademedia.ro, Leo Burnett a explicat că spotul nu mai rulează, cel puțin pentru moment, pentru că s-a încheiat campania.


Citește și: „Bere-suc” de la „Pisi-câine” stârnește controverse. Un părinte acuză: Creează în psihologia copiilor permisiunea de a consuma „bere”


Citește și: Agenția lui Ursus răspunde controverselor: Ce-a vrut cu reclama bere-suc de la pisi-câine? De ce nu va mai rula spotul?


VIDEO. Reclama Ursus Cooler cu "pisi-câinele" Alex:

 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu