Skip to main content

CNA-ul a decis: Spotul cu „bere-suc” de la „pisi-câine” respectă legea. Şefa CNA: „E o problemă mai degrabă de moralitate decât de legalitate”

 
CNA-ul a decis: Spotul cu „bere-suc” de la „pisi-câine” respectă legea. Şefa CNA: „E o problemă mai degrabă de moralitate decât de legalitate”

Reclama cu „bere-suc” de la „pisi-câine” a ajuns şi pe masa Consiliului Naţional al Audiovizualui, după ce a stârnit o serie de controverse şi în online. A încălcat sau nu a încălcat legislaţia atunci când rula TV (nu mai rulează de aproximativ o săptămână)?

Publicitate

Principala concluzie la care au ajuns forul este că reclama nu încalcă legea. Decizia s-a bazat pe faptul că Ursus Cooler de la pisi-câine este un produs fără alcool, după cum se menţionează şi în clip.

„E o problemă mai degrabă de moralitate decât de legalitate”, a punctat Monica Gubernat - şefa CNA.

Spotul a primit cinci reclamaţii la CNA, dar a stârnit discuţii şi în mediul online. Pe scurt, petiţiile se referă la faptul că, deşi e un produs fără alcool, poate crea o favorabilitate în rândul copiilor pentru un brand de bere, în speţă Ursus.

O poziţie pe subiect a avut şi Radu Herjeu, membru CNA

„E fără alcool. Se spune de două ori în spot. Dacă nu este interzisă comercializarea produsului pentru minori, aşa cum este interzisă comercializarea berii normale pentru minori, nu văd cum ai putea să interzici reclama.

Nu ştiu cum am putea noi să stabilim că reclama e ilegală, chiar dacă e adresată minorilor. Sigur, subliminal se face asocierea cu berea şi berea, în general, e cu alcool. E posibil să se piardă în mintea unui copil că are şi suc, iar atunci o să bea bere”, a spus şi Radu Herjeu.

„E scris şi pe doză că nu are alcool”, a completat şi Cristina Pocora.

Monica Gubernat a punctat, de asemenea:

„E vorba că asociezi un produs pe care-l ştie toată lumea, adică berea, cu un suc. Ai putea să consumi, ca minor, acea combinaţie de bere cu suc. Chiar dacă nu are alcool, mie nu mi se pare în regulă”, a punctat aceasta.

La rândul său, agenţia care a lucrat spotul, Leo Burnett, a spus într-un punct de vedere pentru Paginademedia.ro că reclama „a vizat de la început un target exclusiv adult”.

Reamintim că reclama cu „pisi-câine”, care promovează „bere-suc”, a fost lansată de brandul Ursus Cooler. În spot se promovează noi variante de Ursus Cooler, pe lângă cea cu lâmăie: cu cireşe şi cu grepfruit. De aici vine conceptul: este o „bere-suc” sau un „suc-bere”. (Mai multe detalii, AICI)

În acelaşi răspuns pentru Paginademedia.ro, Leo Burnett a explicat că spotul nu mai rulează, cel puţin pentru moment, pentru că s-a încheiat campania.


Citeşte şi: „Bere-suc” de la „Pisi-câine” stârneşte controverse. Un părinte acuză: Creează în psihologia copiilor permisiunea de a consuma „bere”


Citeşte şi: Agenţia lui Ursus răspunde controverselor: Ce-a vrut cu reclama bere-suc de la pisi-câine? De ce nu va mai rula spotul?


VIDEO. Reclama Ursus Cooler cu "pisi-câinele" Alex:

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • DODO DODO
    respecta dar tot prost si penibil este
  • ion din balon ion din balon
    multa *** la toti cei care lucreaza in pr si advertising si tuturor celor care baga gramezi de bani in gunoaiele astea!

Trimite un comentariu

sus