Skip to main content

Tinerii și matinalele radio. Kiss FM are țara și orașele dimineața. ZU, Rock FM și Europa FM, în top 3 pe București

 
Tinerii și matinalele radio. Kiss FM are țara și orașele dimineața. ZU, Rock FM și Europa FM, în top 3 pe București
Foto | Pexels
AUDIENȚE RADIO 2020 | MATINALE COMERCIAL. Tinerii și matinalele radio. Emisiunile care i-au trezit pe tineri în vara lui 2020: de la ZU, Europa FM, Rock FM și Kiss FM. 
 
Zu a dat și în vara care tocmai s-a încheiat cel mai ascultat matinal în București. Europa FM a avut a doua cea mai ascultat emisiune de dimineață în Capitală, iar Rock a completat podiumul în București. 
 
Pe de altă parte, Kiss FM are cel mai urmărit matinal, în rândul tinerilor, la orașe și la nivel național. 
 
Reamintim că a fost o vară atipică, cu matinalele de peste an care au intrat în vacanță mai târziu decât de obicei. Împărțirea a fost aproape egală: o parte din vară au fost matinalii „clasici”, iar în ultima parte a verii au intrat matinalii „de vacanță”.
 
ZU i-a avut pe Buzdugan și Morar, dar și pe Flick și Popescu pe final de vară, la Europa FM au fost Petreanu, Zafiu și Pastia, dar și pe Striblea cu Radu Constantinescu de la jumătatea lui iulie, iar Rock FM l-a avut pe Exarhu în prima parte a verii și pe Ciprian Muntele când Exarhu era în vacanță. 

 
Paginademedia.ro vă prezintă clasamentul posturilor de radio din România, în intervalul orar 7:00 - 10:00, pe publicul comercial (18 - 49 de ani) Studiul a fost realizat în perioada 27 aprilie 2020 - 16 august 2020 de către IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research.
 
Foarte important. Înainte de date, o precizare extrem de importantă. Universul de măsurare a fost radical schimbat, în primăvară, la valul precedent.

Până acum câteva luni studiul se raporta la persoanele care aveau domiciliul în România, conform recensământului din 2011: 19,8 milioane de persoane.

Din primăvară, luând în calcul și fenomenul migrației, se merge pe numărul rezidenților din România, după datele actualizate bianual de Institutul National de Statistică: 19,4 milioane de persoane.

Dată fiind actualizare universului, și cifrele în mii de persoane vor fi mai mici și, totodată, nu vor putea fi comparate cu datele de anul trecut. Ce se poate compara este cota de piață (care este un procent cu variații proporționale, chiar dacă se schimbă universul).

BUCUREȘTI. ZU, Europa FM și Rock, cele mai ascultate matinale pe comercial


- Matinalul de la radio ZU a fost cea mai ascultată emisiune în diminețile de vară, în 2020. Aproximativ 74.000 de tineri au ascultat, în medie, matinalul postului Intact. Zu, pe intervalul 7:00-10:00 (în perioada analizată), a înregistrat o cotă de piață de 15.6%. Share-ul a scăzut față de aceeași perioadă a anului trecut, când era 17,2%. 

- Europa FM a dat matinalul de pe locul secund, în București, pe publicul comercial. Peste 50.000 de ascultori tineri au fost, în medie, cu radiourile deschise pe Europa FM, dimineața în perioada 27 aprilie - 16 august. 

- La nivel de cotă de piață, emisiunea de la Europa FM a bifat o creștere mare: 12,7%, de la 8,4%. 

- Rock FM are al treilea cel mai ascultat matinal pe București, cu aproape 50.000 de ascultători și un share de 11,5% (în creștere de la 9,9% cât era vara trecută). 

- O scădere a bifat matinalul Kiss FM, pe București, raportat la cota de piața. A fost pe locul patru, cu 39.000 de ascultători, dar a avut un share de 6,8%, de la 12,6% cât avea anul trecut în aceeași perioadă. 

- Bine pe București au stat și Magic FM (cu o cotă de piață în creștere: 6,3%, față de 4,3%) și Guerrilla, cu o cotă de 5,6% în creștere de la 3,8%. 

Audienţa posturilor de radio din BUCUREȘTI, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de vară 2020, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
  BUCURESTI   Daily Reach 2019   Market Share 2019 (%)     BUCURESTI   Daily Reach 2020   Market Share 2020 (%)  
1 ZU 107.600 17.2 ZU 74.700 15.6
2 Kiss FM 97.500 12.6 Europa FM 56.300 12.7
3 Rock FM 60.100 9.9 Rock FM 47.300 11.5
4 Europa FM 52.400 8.4 Kiss FM 39.400 6.8
5 Magic FM 31.600 4.3 Magic FM 29.500 6.3
6 ProFM 30.500 4.6 Guerrila 27.600 5.6
7 Virgin Radio 26.300 3.2 ProFM 20.200 4.4
8 Guerrila 25.200 3.8 Virgin Radio 19.500 3.4
9 Actualitati 22.300 3.7 Digi FM 18.000 2.6
10 Digi FM 20.600 2.8 Actualitati 17.900 5.0
11 Vibe FM 15.800 2.5 Dance FM 16.900 2.5
12 Dance FM 13.700 2.0 Romantic FM 14.600 3.8
13 Romantic FM 11.400 2.1 National FM 12.800 3.2
14 National FM 8.800 1.2 Vibe FM 8.200 1.3
15 Itsy Bitsy 8.700 0.7 Ant. Satelor 4.300 1.5
16 Ant. Satelor 6.000 1.4 Muzical 3.800 1.0
17 Tananana 5.700 0.7 Bucuresti FM 3.600 0.5
18 Impuls 4.800 0.3 Impuls 3.000 0.4
19 Bucuresti FM 3.700 0.3 Tananana 2.900 0.3
20 Cultural 3.700 0.7 Cultural 2.600 0.4
21 Seven 2.800 0.1 Itsy Bitsy 2.400 0.6
22 Muzical 0.0 0.0
23 Sport Total 0.0 0.0
 
 Publicitate
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puțin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audiența medie, care a ales un post de radio.

URBAN. La orașe vârful clasamentului nu se schimbă: Kiss FM, lider


- Kiss FM are, în continuare, cel mai ascultat matinal în mediul urban, pe segmentul comercial, cu 467.000 de ascultători. Are o cotă de piață de 15,2%, în scădere față de aceeași perioadă a anului trecut - 17,7%. 
- Emisiunea de dimineața de la ZU ocupă locul doi, la orașe, pe comercial. Aproximativ 452.000 de ascultători tineri au fost, în medie, pe ZU. Are un share de 15,8%, de la 14,3% în vara lui 2019. 
- Europa FM, cu matinalul, ocupă locul trei în mediul urban, cu 364.000 de persoane tinere și 12,6%. 
- Matinalul Digi FM se regăsește pe patru, cu o audiență de 194.000 de persoane tinere. Are și cotă de piață în creștere - 5,9%, de la 4,7%. 
- Magic FM, cu emisiunea de dimineață, s-a clasat pe cinci, dar cu o cotă de piață în creștere: 5,7%, de la 4,4%. Aproximativ 175.000 de ascultători tineri a numărat Magic FM în perioada analizată. 
Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de vară 2020, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
  URBAN   Daily Reach 2019   Market Share 2019 (%)     URBAN   Daily Reach 2020   Market Share 2020 (%)  
1 Kiss FM 602.500 17.7 Kiss FM 467.800 15.2
2 ZU 490.900 14.3 ZU 452.700 15.8
3 Europa FM 374.900 12.0 Europa FM 364.200 12.6
4 Magic FM 183.000 4.4 Digi FM 194.200 5.9
5 Virgin Radio 179.500 5.3 Magic FM 175.800 5.7
6 Digi FM 176.400 4.7 Virgin Radio 151.300 3.8
7 Actualitati 155.400 5.1 ProFM 123.800 3.8
8 ProFM 139.500 3.6 Actualitati 120.200 4.0
9 Rock FM 116.100 3.4 Rock FM 103.900 4.3
10 Guerrilla 42.200 1.2 Guerrilla 51.900 1.6
11 Ant. Satelor 39.600 1.7 National FM 37.500 1.4
12 National FM 35.000 1.3 Resita 22.000 0.8
13 Craiova 22.700 0.9 Iasi 19.400 0.4
14 Resita 21.100 0.6 Cultural 18.400 0.3
15 Timisoara 16.100 0.2 Ant. Satelor 16.200 0.9
16 Constanta 15.900 0.7 Timisoara 9.600 0.5
17 Iasi 12.300 0.4 Cluj 8.500 0.3
18 Cultural 10.700 0.5 Constanta 8.100 0.6
19 Bucuresti FM 8.800 0.2 Craiova 8.100 0.2
20 Cluj 1.400 0.0 Tg. Mures 5.600 0.2
21 Tg. Mures 0.0 0.0 Bucuresti FM 5.500 0.1
 
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puțin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audiența medie, care a ales un post de radio.

NAȚIONAL. Kiss, ZU și Europa FM, primele în top


- Tinerii din toată țara au pus matinalul Kiss FM pe primul loc, în vara lui 2020. Aproximativ 800.000 de persoane tinere au ascultat emisiunea la nivel național. A fost înregistrată o cotă de piață de 16,6%, de la 18,5%. 

- Locul doi a fost ocupat de matinalul de la ZU, cu o medie de 676.000 de ascultători tineri la nivel național și un share de 13,9%. 

- Tinerii au pus matinalul Europa FM pe locul trei, la nivel national. Emisiunea a strâns o medie de ascultători de 544.000 și o cotă de piață de 11,3%, în creștere de la 9,5%. 

- Matinalul de la Digi FM a fost pe patru, cu 336.000 de ascultători tineri din toată țara și un share de 6,7% (care a bifat o ușoară creștere). 

- Virgin Radio și-a găsit loc în top cinci, cu o medie de ascultători, la nivel național, de 263.000 de tineri. A avut și un share de 3,7%, ușor în scădere de la 4,1%. 

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de vară 2020, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
  NATIONAL   Daily Reach 2019   Market Share 2019 (%)     NATIONAL   Daily Reach 2020   Market Share 2020 (%)  
1 Kiss FM 973.000 18.5 Kiss FM 809.300 16.6
2 ZU 719.900 13.3 ZU 676.800 13.9
3 Europa FM 481.600 9.5 Europa FM 544.600 11.3
4 Digi FM 307.400 5.9 Digi FM 336.800 6.7
5 Actualitati 281.200 5.8 Virgin Radio 263.000 3.7
6 Virgin Radio 221.300 4.1 Actualitati 239.600 5.6
7 Magic FM 220.400 3.5 Magic FM 224.000 4.5
8 ProFM 215.800 4.1 ProFM 205.800 3.9
9 Rock FM 131.400 2.5 Rock FM 117.600 2.9
10 Ant. Satelor 120.400 3.2 Ant. Satelor 80.600 2.4
11 Craiova 58.900 1.3 Guerrilla 61.000 1.2
12 National FM 54.900 1.2 National FM 46.700 0.9
13 Guerrilla 49.500 0.9 Resita 46.700 0.8
14 Iasi 43.200 0.9 Iasi 44.700 0.9
15 Timisoara 35.500 0.3 Timisoara 30.900 0.5
16 Tg. Mures 26.800 0.5 Cultural 29.900 0.3
17 Constanta 24.100 0.5 Tg. Mures 27.300 0.9
18 Cultural 22.200 0.4 Craiova 18.400 0.3
19 Resita 21.100 0.4 Constanta 12.300 0.4
20 Bucuresti FM 8.800 0.1 Cluj 8.500 0.2
21 Cluj 4.400 0.0 Bucuresti FM 5.500 0.1
 
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puțin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audiența medie, care a ales un post de radio.

Publicitate
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Trimite un comentariu