Skip to main content

OFICIAL. De săptămâna viitoare noul patron al Pro TV își intră în drepturi. Comisia Europeană a aprobat vânzarea companiei-mamă a Pro TV

 
OFICIAL. De săptămâna viitoare noul patron al Pro TV își intră în drepturi. Comisia Europeană a aprobat vânzarea companiei-mamă a Pro TV

Este oficial. Pro TV va avea un nou proprietar "cu acte în regulă " începând de săptămâna viitoare. Comisia Europeană a aprobat tranzacția prin care Central Media Entreprises, compania-mamă a Pro TV, trece la PPF, un grup de investiții controlat de cel mai bogat om din Cehia, Petr Kellner, potrivit unui anunț publicat pe ec.europa.eu.

Publicitate

Tranzacția este evaluată la 2,1 miliarde de dolari, potrivit unui anunț al companiei CME de anul trecut. 

Pe de altă parte, potrivit unui anunț al companiei americane, Pro TV va fi operată de PPF Group N.V începând cu data de 13 octombrie.

Tranzacția dintre cele două companii a fost analizată de Comisia Europeană și s-a ajuns la următoarele concluzii:

- Tranzacția dintre PPF și CME nu afectează alte companii, fiindcă ambele nu concurează pentru achiziția acelorași drepturi tv, iar tranzacția ar ajuta PPF la o creștere limitată a cotei de piață (o precizare în contextul în care PPF și CME se ocupă de achiziționarea drepturilor pentru competițiilor sportive în Cehia și Slovacia, dar și pentru spațiul pentru publicitate în Cehia).

- PPF ar putea preveni sau limita semnificativ accesul posturile concurente la canalele CME din Cehia. Comisia a concluzionat că aceste posibile preocupări nu au fost întemeiate, deoarece distribuitorii de televiziune cu plată vor continua să aibă acces la conținut de la concurenții CME și la mai multe canale alternative cu programe și audiențe comparabile în Cehia. Mai mult, PPF are un stimulent pentru a menține canalele CME disponibile pe scară largă.

- PPF ar împiedica canalele TV concurente să-și acceseze platforma de distribuție în Cehia. Comisia a constatat că acest lucru era puțin probabil, deoarece ar reduce calitatea ofertei de TV cu plată a PPF.

- CME ar înceta să mai furnizeze spațiu publicitar TV concurenților PPF din Bulgaria, Cehia și Slovacia. Comisia a constatat că entitatea fuzionată nu va putea și nici nu va avea stimulentul economic de a înceta furnizarea de spațiu publicitar concurenților PPF. Comisia a constatat, de asemenea, că vor rămâne pe piață suficiente canale TV alternative cu audiențe comparabile și un inventar publicitar comparabil.

- PPF nu va mai achiziționa spațiu publicitar de la concurenții CME din Bulgaria, Cehia și Slovacia. Comisia a constatat că PPF va continua să achiziționeze spațiu publicitar de la terțe părți și că radiodifuzorul TV ar avea în orice caz suficienți alți clienți ai spațiului publicitar TV.

Citește și: Anunț OFICIAL. Compania-mamă a Pro TV va avea un nou proprietar. Tranzacția, evaluată la 2,1 miliarde de dolari

PPF are sediul central în Țările de Jos și este un grup multinațional de finanțe și investiții axat pe servicii financiare, finanțarea consumatorilor, telecomunicații, biotehnologie, servicii de vânzare, imobiliare și agricultură.

CME are sediul central în Bermuda și este o companie de media și divertisment care, prin filialele sale, este activă în difuzarea TV și alte sectoare media, în mai multe țări din Europa Centrală și de Est (printre care și România)

Tranzacția a fost notificată Comisiei la 1 septembrie 2020. Comisia are datoria de a evalua fuziunile și achizițiile care implică companii cu o cifră de afaceri peste anumite praguri și de a preveni concentrările care ar împiedica în mod semnificativ concurența efectivă în SEE sau în orice parte substanțială a acesteia.

Despre PPF Group

Grupul PPF investește în mai multe segmente de piață, inclusiv servicii financiare, telecomunicații, biotehnologie, imobiliare și inginerie mecanică. Creșterea PPF Group se bazează pe dezvoltarea industriilor tradiționale și noi, a construirii infrastructurii moderne și a economiei digitale. Abordarea PPF Group se întinde din Europa până în America de Nord și în toată Asia. Grupul PPF deține companii active, care își ridică valoarea la 49 de miliarde de euro (la 31 decembrie 2019) și are 135.000 de angajați la nivel global.

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro

Comentarii

  • Gabriel, nicaieri in lume nu vezi asa ceva. Un post tv privat traieste fie din abonamente (gen platformele Netflix, HBO, Amazon Prime), fie din publicitate (majoritatea televiziunilor). In alta ordine de idei, sper ca acest Petr Kellner sa stie sa faca televiziunile sale profitabile. In general Kellner(ii) stiu sa faca bani. :)
  • Daca tot se schimba patronul PRO TV, ar fi bine sa schimbe regula cu difuzarea publicitatii in timpul rularii filmelor la PRO TV. Sa lase filmul sa ruleze fara publicitate ...
  • Nu-i problema ca nu se pricep la televiziune, de bagat tot se baga...s-au mai vazut cazuri :):):) Sigur au oameni deja pregatiti ,pe care sa-i plaseze in diverse functii. Cand investesti atatia bani vrei sa te asiguri ca nu te fura nimeni din interior si cum sa te asiguri altfel, decat numind anumiti oameni de-ai tai, in puncte cheie : financiar, vanzari, HR, IT, productie, etc. CEO - nu e foarte important, il poti tine de imagine sau il schimbi daca te enerveaza fata lui. Oare "Today is Black Friday" sau mai peste o luna? Intreb pentru un prieten...
  • Nu există absolut nici o certitudine că se va schimba ceva la nivel local. Și dacă se va schimba, va mai dura până atunci. Deocamdată, acestă structură de conducere a Pro-ului e profitabilă, chiar dacă ceea livrează e calitativ inferior conținutului din anii trecuți. Bugetele sunt însă mult mai mici decât erau acum 10 ani. (să zicem).
  • PPF ul acesta are este un grup multinațional de finanțe și investiții axat pe servicii financiare, finanțarea consumatorilor, telecomunicații, biotehnologie, servicii de vânzare, imobiliare și agricultură...se ocupă cu de toate, mai puțin cu televiziune. Cu alte cuvinte, scap de ... si dai de ta-su...
  • Nu pot sa cred, istoria se repeta. Iar se schimba stapanii. Alti sefi, alta distractie, alte reguli, alte cerinte. Uitati tot ce ati facut pana acum, apasati butonul reset, respirati adanc si luati-o de la capat...tot acolo sau de la capat in alta parte daca nu va mai tin nervii .Sefii de obicei calca pe cadavre ca sa-si asigure pozitia si dupa tranzitie. Saracii angajati!
  • Păcat că se destramă compania CME de PRO TV după atâția ani de succese dar poate aduce ceva nou PPF și va face ceva cu PRO 2 să funcționeze din nou ca pe vremuri + oamenii vechi din PRO să revină !

Trimite un comentariu