Skip to main content

VIDEO. Alexandru Papadopol, semaforistul din noul serial HBO - Bani negri. Premiera, în weekend

 
VIDEO. Alexandru Papadopol, semaforistul din noul serial HBO - Bani negri. Premiera, în weekend

VIDEO. Un nou serial HBO are premiera în weekend. Unul dintre actorii principali e Alexandru Papadopol, pe care l-am invitat la Interviurile Paginademedia.

Publicitate

Ce am aflat, printre altele?

  • serialul înclină mai mult spre o comedie.

„E mai mult o comedie, dar noi ca actori n-am tratat așa lucrurile cheie. Comicul e un efect al unui scenariu bine scris.E un scenariu foarte bine scris, cu mult umor și multă emoție, despre oameni cu diverse motivații"

  • rolul lui este de "semaforist". Repară semafoare într-un oraș de provincie (s-a filmat la Piatra Neamț și Onești).

„Nu știu de ce a ales Daniel Sandu, scenariul și regizorul, această meserie, dar mi se pare foarte în regulă. Doru este un om responsabil, în această meserie îți trebuie o doză de responsabilitate să poți să controlezi semafoarele dintr-un oraș, sigur că meseria asta se leagă de poveste, dar nu pot să divulg până la capăt ce se va întâmpla.

În poveste este foarte bine integrată meseria.”

  • s-a pregătit să lucreze pe o mașină specială undeva pe lângă Snagov (este acolo un magazin, la șosea, care vinde mașini speciale, cu nacele, cu care poți lucra la înălțime)

"Acea cușcă trebuie bine manevrată de niște manete. Trebuie să exersezi și mult timp am exersat, m-am dus în Otopeni și acolo am exersat și apoi a trebuit să îl conduc, era mașina mea de serviciu, trebuia să fiu ultra familiarizat în mașina aia și am condus-o. Iar cu această cușcă, mă urcam, mă coboram, mă duceam stânga-dreapta.

Am și spus că una dintre întrebările din pre-producție a fost dacă am rău de înălțime. Ăsta nu era un film făcut pentru cineva care are rău de înălțime, pentru că erau ore în șir în care stăteam în macelă. Stăteam acolo ore în șir la filmare.

Un fapt așa amuzant, erau niște angajați pe la primăriile pe unde am filmat și ei mi-au zis: domne, dar la cum știi tu să te miști cu nacela asta și cu utilajul ăsta, poți să vii liniștit la noi să punem luminițe prin oraș la iarnă.”

  • telenovelele au avut vremea lor de glorie, iar acum au evoluat la "seriale":

"Le spunea telenovele pentru că erau pe un anumit post de televiziune (Acasă TV - n. red) și trebuiau vândute în felul ăsta.

Cred că produsele respective reprezentau situația țării din momentul acela, să ne gândim că au fost în anii 2005, 2007, 2008. 14,15 ani au fost, acum țara arată altfel, există o deschidere tot mai mare pentru o serie de filme, seriale, și așa mai departe.

Lumea era atunci mai izolată în interiorul țării și bineînțeles accesa un anumit gen de produs cinemaotgrafic. Nu știu dacă ar mai avea acel succes.

Au avut o vreme a lor, atunci se strângeau mii de oameni prin piețele orașelor, era o nebunie."

  • piața serialelor a evoluat enorm

"Daniel Sandu (regizorul serialului n. red) spune o chestie foarte deșteaptă. În Europa se fac în jur de 7.000 de filme, seriale, adică există 7.000 de povești. De ce ai scrie o poveste și s-ar uita la povestea aceea, rămâne de văzut.

Acea poveste trebuie să conțină ceva pentru că este concurența infiorător de mare. Sunt 7.000 de povești. De ce m-aș uita la povestea ta, care este numărul 7.844? Trebuie să trezească interesul cumva.”

  • filmările au fost făcute anul trecut, nu în pandemie
  • că lui Alexandru Papadopol îi plac Fargo, Outsider și Cernobîl
  • că, foarte important, serialul e accesibil de duminică, 22 noiembrie, pe HBO.

VIDEO. Alexandru Papadopol, totul despre rolul din noul serial Bani negri, de pe HBO

Pe larg, din interviu:

Ce ai făcut în pandemie?

Papadopol: „În ianuarie, februarie, avem vreo patru spectacole pe săptămână, repetam la 2 piese, una la teatrul Odeon și una la teatru Independent, apoi brusc pe 8 martie am avut ultimul spectacol, „Liniște. Sărut. Acțiune”, la teatrul Odeon și de atunci nu m-am văzut de luni bune cu colegii. În perioada asta pot să spun că am fost unul dintre norocoșii care au avut de lucru, adică am jucat la Grădina de Vară a parcului Herăstrău niște spectacole ale teatrului Odeon.

Am filmat la Octav Chelaru, am unul dintre rolurile principale, un rol important și de maturiate și despre care o să vorbim, într-un film care se numește Balaur. Apoi am scos la teatrul Odeon o premieră în regia lui Andrei Măjer, se numește Kilometrul 0. Am avut de lucru, am fost printre cei norocoși, dar desigur îmi este dor să joc, jucam la teatrul Odeon în 8-9 spectacole și acum nu mai am ce să fac.

De asemenea, eu sunt înscris la Doctorat la UNATC și am reușit să-mi fac două dintre cele 3 referate, mai am unul de predat în februarie și apoi diploma în iunie-iulie.”

Despre serialul Bani Negri:

Papadopol: „Îl joc pe Doru, Doru mă cheamă, Doru are o viață aparent banală într-un orășel de provicincie, este semaforist, adică inginer, montator de semafoare. Noi am filmat la Piatra Neamț și la Onești. Niște orașe frumoase, înconjurate de dealuri, de munți, unde nu se întâmplă mare lucru.”

De ce semaforist?

Papadopol: „Nu știu de ce a ales Daniel Sandu, scenariul și regizorul, această meserie, dar mi se pare foarte în regulă. Doru este un om responsabil, în această meserie îți trebuie o doză de responsabilitate să poți să controlezi semafoarele dintr-un oraș, sigur că meseria asta se leagă de poveste, dar nu pot să divulg până la capăt ce se va întâmpla. În poveste este foarte bine integrată meseria.”

Tu ce fel de personaj ești în serial?

Papadopol: „Nu este un serial cu personaje bune sau rele, este un secnariu foarte bine scris, cu mult umor și multă emoție despre oameni cu diverse motivații. Cam atâta pot să spun. Nu sunt nici rău, nici bun. Încearcă să rezolve o situație care e fără ieșire. E un om simplu dintr-un orășel de provincie căruia i se întâmplă lucruri majore.

În orice scenariu bun eroul are o viață care-i convine și apar evenimente îl deraiază de la viață respectivă și el pe tot parcursul scenariului încearcă să repună lucrurile în marca lor care îi convenea.”

Intriga: jaful și discuția cu un prieten

Papadopol: „Cam asta ar fi intriga, ei sunt obligați să dea această lovitură fără să vrea, apelează la tot felul de organe abilitate ale statului care nu îi ajută, ba dimpotrivă îi ajută să dea această lovitură. E vorba de bani, e vorba de lăcomie și așa mai departe.”

E mai mult comedie sau o dramă? La ce să ne așteptăm de la serial?

Papadopol: „E mai mult o comedie, dar noi ca actori n-am tratat așa lucrurile cheie. Comicul e un efect al unui scenariu bine scris.

Serialul este o comedie care are cam toate ingredientele, are și acțiune și emoție. Mie, cel puțin, mi-a plăcut foarte mult. E un barometru acesta: actorul care citește pentru prima oară scenariul și mi-a plăcut foarte mult.

Când vorbim despre Occident, a fost un film foarte bun, știam din start că va fi un film bun, pentru că acum 20 de ani nu aveam cine știe ce experiență, țin minte că mi-a plăcut enorm de mult scenariul în momentul în care l-am citit și mi-am dat seama că poate fi o minunată poveste dramatizată, știi?

Pentru că asta e partea bună a unui scenariu, că poate fi dramatizat, că sunt anumite lecturi care îți stârnesc interesul în momentul în care le citești, dar sunt povești foarte bune, cum e cea din Bani Negri, în care simți că poate fi dramatizată, că poate fi spusă prin intermediul unui actor.”

Cât se regăsește din viața de zi cu zi în serial?

Papadopol: „Este universal valabilă, dar noi ne-am axat pe relațiile astea interumane care sunt în orice fel de civilizație, în orice fel de țară și bineînțeles întâmplările astea care se produc capătă valențe nebănuite care i se întâmplă unui om simplu, adică nu i se întâmplă lui Rambo, adică unui om super antrenat, ci unui om simplu care nu se aștepta la așa ceva, adică surpriza este încasată în același timp de actori și de spectatori.”

De unde te-ai inspirat pentru rol?

Papadopol: „Acuma, știi, Cristi Puiu are vorbă foarte bună: Orice informație poate fi găsită în scenariu. Ori scenariul bun conține cam toate informațiile de care un actor are nevoie. Asta dacă ne referim la relații, situații și așa mai departe. Dacă ne referim la relația asta de semaforist, e greu să joci un semaforist, un instalator, adică nu te apuci să joci meseria pentru că nu știi care sunt reperele. Sunt niște repere specifice la care el se raportează ca profesionist, dar cam atâta.

Ce pot să spun este că am exersat, am repetat foarte mult, chiar foarte mult și am devenit am foarte bun în mănuirea acelui utilaj. Este acea macara cu care te înalți la semafoare ca să poți să le repari. Acea cușcă trebuie bine manevrată de niște manete.

Trebuie să exersezi și mult timp am exersat, m-am dus în Otopeni și acolo am exersat și apoi a trebuit să îl conduc, era mașina mea de serviciu, trebuia să fiu ultra familiarizat în mașina aia și am condus-o. Iar cu această cușcă, mă urcam, mă coboram, mă duceam stânga-dreapta. Am și spus că una dintre întrebările din pre-producție a fost dacă am rău de înălțime. Ăsta nu era un film făcut pentru cineva care are rău de înălțime, pentru că erau ore în șir în care stăteam în macelă. Stăteam acolo ore în șir la filmare.

La Otopeni era acest garaj cu mașini. Erau mai multe utilaje, iar eu trebuia să mă obișnuiesc cu unul singur și l-am tot plimbat, am mers mult cu el, am filmat luni de zile cu el, iar în pre-producție am mers mult cu el ca să mă obișnuiesc să mă pot să fiu crezut că este mașina mea de serviciu cu care mă învârt toată ziua și că pot să repar, că nu-mi tremură picioarele acolo sus.”

Când ați filmat?

Papadopol: „Am filmat anul trecut, am terminat filmările pe 17 noiembrie 2019. N-aveam nicio treabă cu pandemia, nici nu ne gândeam că ar putea să existe așa ceva. Un fapt așa amuzant, erau niște angajați pe la primăriile pe unde am filmat și ei mi-au zis: domne, dar cum știi tu să te miști cu nacela asta și cu utilajul ăsta, poți să vii liniștit la noi să punem luminițe prin oraș la iarnă.”

E o poveste pe câte episoade întinsă?

Papadopol: „Este o mini-serie. Spre bucuria noastră, este cu final deschis.”

Care crezi că o să fie reacția publicului?

Papadopol: „Eu cred că o să placă foarte mult serialul ăsta. Este o poveste bună, emoționantă, jucată bine, pentru că noi ne-am bucurat foarte mult că suntem acolo, că putem să jucăm. Este promovat foarte bine și au fost două episoade date la TIF și a fost probat la public. Nu văd de ce nu ar fi un succes.”

Cum ți se pare piața serialelor românești?

Papadopol: „Cred că e loc de mai mult, de seriale. Întotdeauna. Eu, aici, am lucrat într-un regim ultra profesionist de film, adică este total diferit față de ce alt serial la care am lucrat. Este un serial bine articulat și un serial în care nu am simțit că joc într-o entitate, ci fac un film de lung metraj. Adică a fost foarte bine lucrat, echipă profesionist, Daniel, care făcuse film înainte, a avut cu totul și cu totul alt regim.

Nu-mi dau seama dacă trebuie făcute lucruri, dacă trebuie să există un anumit specific al unui serial, doar că noi avme în principal povești foarte bune, și atunci orice poveste bună emoționează. M-am uitat la un serial cehesc sau slovac, nu mai știu, cu o temă deloc actuală și mi-a plăcut foarte mult. De asemenea, te uiți la un film ca Arest, nu că am jucat eu, dar are o poveste extraordinar de emoționantă și să nu uităm că lucrurile alea se întâmplă în 1983 sau 1984.

Bani Negri are un stil cu totul aparte, este o comedie care emoționează. N-am văzut decât 2 episoade și ce am văzut pe sărite pe bucăți, știu ce s-a filmat și cred că o să fie un serial bun. Cred că este mai mult comedie, dar nu este o comedie de hăhăială, ci o comedie mai fină.

Două Lozuri a fost un produs unde s-au aliniat planetele, noi n-am crezut că o să aibă succesul ăla. Am făcut un film care să ne placă, a fost un film făcut între prietenie și n-am crezut că o să aibă succesul ăla nebun. Când l-am văzut am crezut că o să placă filmul ăsta, dar de aici vorbim de concurență, de perioadă.”

Vă gândiți la o continuare la Două Lozuri?

Papadopol: „Toată lumea, foarte mulți oameni își doresc să facem o continuare. Dacă înainte, când ne-am apucat de el, când ne duceam după bani ne ziceau: Hai, mă, Doua lozuri, pe bune?, acuma foarte mulți sponsori se roagă de noi să facem partea a doua. Problema e că trebuie să avem un scenariu la fel de bun, trebuie să fim la fel de relaxați, să ne gândim că ceea ce a promovat în filmul acela a fost promovat tocmai de prospețimea noastră și că ne distram relamente.

Acuma există un gen de scripare, a intervenit succesul, acum e greu, presiunea e mult mai mare. Presupun că o să facem, dar nu știu când. Stilul trebuie să fie același, și regizoral și scenaristic. Am fost o echipă și vrem să rămânem o echipă. Acum fiecare suntem împrăștiați, sper să ne strângem la începutul anului viitor și să începem filmările în vara anului viitor, cam ăsta e planul. Vedem ce o să iasă.”

Crezi că a trecut vremea telenovelelor românești?

Papadopol: „Ele erau primele două, trei telenovele, după care au translat spre serial românesc. Le spunea telenovele pentru că erau pe un anumit post de televiziune și trebuiau vândute în felul ăsta. Cred că produsele respective reprezentau situația țării din momentul acela, să ne gândim că au fost în anii 2005, 2007, 2008.

Acum țara arată altfel, există o deschidere tot mai mare pentru o serie de filme, seriale, și așa mai departe. Lumea era atunci mai izolată în interiorul țării și bineînțeles accesa un anumit gen de produs cinemaotgrafic. Nu știu dacă ar mai avea acel succes.

A avut o vreme a lor, atunci se strângeau mii de oameni prin piețele orașelor, era o nebunie. Tot trustul ăla (n.r PRO) lucra pentru ele, publicațiile respective ridicau produsele repsective. A fost o perioadă și au venit foarte mulți actori, nume legendare ale cinematografiei românești, Florina Cercel, Marian Râlea, Adrian Pintea, Papaiani, Florin Zamfirescu.

Eu m-am bucurat că i-am întâlnit și am reușit să joc cu ei un timp îndelungat. Dacă mă întrebi, cred că ăsta a fost cel mai mare avantaj al meu, că am întâlnit actori mari, nume mari, și am putut să mă atașez de o bună relație profesională.”

Despre serialele din ziua de azi:

Papadopol: „România este o țară profund Occidentalizată, atuncea la vremea aia în 2004, 2005 nu era. Acuma altele sunt repere. În pandemie se pune la punct cu filmele și serialele pe care nu le apucase să le vadă. Daniel Sandu spune o chestie foarte deșteaptă. În Europa se fac în jur de 7.000 de filme, seriale, adică există 7.000 de povești.

De ce ai scrie o poveste și s-ar uita la povestea aceea, rămâne de văzut. Acea poveste trebuie să conțină ceva pentru că este concurența infiorător de mare. Sunt 7.000 de povești. De ce m-aș uita la povestea ta, care este numărul 7.844, trebuie să trezească interesul cumva.”

10 seriale pe care le-ai urmărit și care îți plac:

Papadopol: „Acum mă uit la serialul Fargo care mi se pare extraordiar de bun, de exemplu. Mă uit la „De la început”, sunt mai multe seriale. 

Un serial foarte bun e Outsider, pe HBO, de exemplu. Unul dintre cele mai bune pe care le-am văzut. Cernobîl e foarte bun, la fel. Dar ăsta e un clasic. E o scenografie uluitoare, aruncat direct pe vremea lui Ceaușescu când eram copil.”

Consum mare de seriale în România:

Papadopol: „Eu cred că lucrurile s-au schimbat foarte, foarte mult. Noi când am făcut Marfa și bani în 1999, păi atunci puteai într-o librărie să răsfoiești o carte? Țara arăta altfel. Ca să vezi un serial bun, n-aveai cum să le iei de pe internet.

Cristi Puiu era unul dintre oamenii care aveau una dintrele cele mai tari casete video din București, mii de casete video, mii de dvd-uri apoi. Dacă voiai să vezi un film bun îi cereai lui Puiu, era o zonă gri. Acum lucrurile sunt clare, dacă vrei să vezi un film bun, vezi un film bun.”

Să își promoveze filmul. De ce să se uite la serial:

Papadopol: „Dacă este citez un regizor clasic, mare, el spunea Până la urma urmelor, două lucruri sunt esențiale: povestea și actorii. Cum înglobezi rolurile într-o poveste bună? În acest produs actorii au jucat cu mare bucurie, povestea este extraordinară, imaginea este excepțională, filmul a fost foarte, foarte minuțios lucrat.

Este românesc, se aude foarte bine, este o poveste emoționantă care o să aibă succes. Sper ca un pic din bucuria noastră să se transfere către urmăritorii noștri.” 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Serialul e bine facut si are umor de buna calitate, lucru rar azi in Romania... Actorii sunt foarte bine alesi, iar scenariul e scris impecabil de regizorul Daniel Sandu, care confirma!
  • Astăzi facem seriale mai puține dar mai bine făcute, se datorează și faptului ca dispunem de o tehnica mult mai performanta și accesibila tuturor.
    Iar serialele care se întind pe sute de episoade nu mai merg.
    Trăim epoca mini serialelor de 5-10 episoade pe sezon.
  • Nimic din ceea ce se face astazi - seriale, comedii, divertisment - nu se ridica la nivelul productiilor similare de succes de alta data. Nu mai avem actorii celebri de atunci, nu mai avem senaristi si regizori de calitatea celor de atunci. Cat priveste HBO e un post de nisa cu un numar relativ mic de abonati in tara noastra.

Trimite un comentariu