Skip to main content

Pârâtă că mergea cu bicicleta în pantă! Cum era hărţuit directorul de la radio Reşiţa! Şeful Radioului Public, amendat de CNCD

 
Foto: G4 Media
Foto: G4 Media

UPDATE. Conducerea Radio România spune într-o poziţie trimisă Paginademedia.ro că a contestat decizia CNCD şi că, în această cauză, şeful Radioului, Georgică Severin, nu a fost citat în vederea audierii de către instituţia are l-a amendat. Radioul public acuză Paginademedia.ro de "antepronunţare" (termen care se aplică doar instanţelor), de "speculaţii care prejudiciază imaginea SRR" şi de "elemente inexacte" prezentate "tendenţios". Poziţia, la finalul articolului.

Publicitate

Convocată la cercetarea disciplinară pentru că ...mergea cu bicicleta în pantă! Sau pentru că şi-ar fi bârfit colegii! Şi pentru că ar fi văzut-o cineva că ar fi tras de păr o colegă! Retrogradată apoi de la manager la realizator pentru 60 de zile.

Managerul de la Radioul public din Reşiţa, Laura Sgaverdea este în rolul principal aici. A reclamat ce a păţit la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării, iar şeful "mare" al Radioului Public, Georgică Severin a fost amendat cu ...2000 de lei.

Cum s-a ajuns aici? De ce "ploaia de delaţiuni"? Totul a pornit de la un redactor-şef numit de la Bucureşti de Georgică Severin peste capul managerului de la Reşiţa.

Povestea, în continuare.

Laura Sgaverdea, pentru Paginademedia.ro:

"Am fost de 11 ori convocată la cercetarea disciplinară, ceea ce nu s-a mai întâmplat în istoria radioului. E fără precedent! Georgică Severin a emis două ordine de cercetare disciplinară. A pus-o pe o colegă să mă urmărească.

Un ordin a fost pentru că m-a văzut că mergeam cu bicicleta în pantă, iar a doua pentru că am bârfit o colegă cu o prietenă în timp ce eram la mall. Şi am mai fost cercetată pentru că aş fi tras-o de păr pe o colegă. Dar o trăgeam de păr în sensul că îi făceam clic la coadă, era mai mult un gest de afecţiune.

Toţi oamenii care au scris împotriva mea au primit recompense. În urma cercetărilor s-a întocmit un raport de 150 de pagini. Am fost retrogradată ca realizator timp de 60 de zile."

Pas cu pas, istoria cazului:

- În mai 2019, Georgică Severin l-a numit în funcţia de redactor-şef pe Mario Balint, corespondent Radio România Actualităţi în Caraş-Severin. Numirea s-a făcut fără un concurs şi fără consultarea managerului. Balint este şi în prezent redactor-şef, iar mandatul său s-a prelungit până pe 31 martie 2021.

- A urmat o nouă numire: Este vorba de Sergiu Taban (angajat la studioul din Timişoara iniţial şi apoi transferat la Reşiţa şi care deţine ziarul online Reper 24, portavoce a PSD). A fost o numire cu miros politic, spune Laura Sgaverdea. Taban, spune managerul Radio Reşiţa, ar fi fost recomandat de Luminiţa Jivan, preşedintele PSD Caraş-Severin.

- 26 mai 2019. S-a organizat o şedinţă ad-hoc la care au luat parte toţi angajaţii, iar managerul Laura Sgaverdea nu a fost primită. În urma acestei şedinţe s-au întocmit opt plângeri împotriva ei din partea colegilor de redacţie.

- Laura Sgaverdea a fost convocată de 11 ori pentru cercetare disciplinară (lucru care nu s-a mai întâmplat în istoria SRR). Georgică Severin a emis mai multe ordine prin care să continue cercetarea disciplinară.

În urma acestor incidente, Laura Sgaverdea a făcut plângere la CNCD şi a fost câştig de cauză. Severin a fost sancţionat cu suma de 2.000 de lei conform decizie nr. 653/23.09.2020. Decizia a fost contestată în instanţă atât de cel sancţionat, Georgică Severin, dar şi de Societatea Română de Radiodifuziune. Decizia sancţionării lui Severin se poate citi AICI.

Contactată de Paginademedia.ro, Laura Sgaverdea a explicat situaţia de la RRA Reşiţa:

„În 2019 Georgică Severin l-a numit redactor-şef pe Mario Balint, corespondent RRA în Caraş-Severin. A numit acel redactor fără o consultare cu managerul. Nu poţi să aduci un redactor-şef fără un concurs ca să conduci o redacţie.

La scurt timp a numit şi un redactor-şef adjunct, pe Sergiu Taban, care a fost angajat pe perioadă determinată la studioul teritorial Timişoara şi a fost transferat la Reşiţa. Severin a convocat ad-hoc pe 26 mai 2019, la Reşita, o şedinţă cu toţi angajaţii teritoriali. La acea şedinţă nu mi s-a permis accesul.

La aceeaşi şedinţă a venit şi Luminiţa Jivan, preşedintele PSD Caraş-Severin alături de redactorul-şef adjunct pe care l-a numit. După respectiva şedinţă au apărut opt delaţiuni scrise de colegii de redacţie la adresa mea, iar în urma acestor delaţiuni s-au întocmit ordine de cercetare disciplinară.

Am fost de 11 ori convocată la cercetarea disciplinară, ceea ce nu s-a mai întâmplat în istoria radioului. E fără precedent! Georgică Severin a emis două ordine de cercetare disciplinară. A pus-o pe o colegă să mă urmărească. Un ordin a fost pentru că m-a văzut că mergeam cu bicicleta în pantă, iar a doua pentru că am bârfit o colegă cu o prietenă în timp ce eram la mall. Şi am mai fost cercetată pentru că aş fi tras-o de păr pe o colegă. Dar o trăgeam de păr în sensul că îi făceam clic la coadă, era mai mult un gest de afecţiune.

Toţi oamenii care au scris împotriva mea au primit recompense. În urma cercetărilor s-a întocmit un raport de 150 de pagini. Am fost retrogradată ca realizator timp de 60 de zile.

Înainte eram ca o echipă unită, dar totul s-a schimbat după numirea politic a redactorilor. La Reşiţa avem cel mai mic studio teritorial. Noi am fost o echipă de 28 de oameni, dintre care 12 oameni în editorial.”

Poziţia Radio România: Georgică Severin nu a fost citat niciodată de CNCD în vederea susţinerii propriei apărări

"Referitor la articolul cu titlul „Pârâtă că mergea cu bicicleta în pantă! Cum era hărţuit directorul de la radio Reşiţa! Şeful Radioului Public, amendat de CNCD”, recent apărut în publicaţia dumneavoastră online, în care prezentaţi poziţia unilaterală a unui angajat al SRR, fără să solicitaţi şi punctul de vedere al instituţiei, facem următoarele precizări:

În prezent există un litigiu înregistrat pe rolul instanţei de judecată între managerul Studioului Teritorial Reşiţa şi SRR. Până la soluţionarea acestuia, orice antepronunţare nu este decât o simplă speculaţie care prejudiciază imaginea SRR.

Cu privire la decizia CNCD nr. 653/23.09.2020 (şi nu hotărârea judecătorească nr. 653/23.09.2020, aşa cum eronat menţionaţi în articol) precizăm că a fost contestată în condiţiile legii, emiterea acesteia fiind făcută cu ignorarea dispoziţiilor legale şi a probelor depuse de SRR la CNCD.

Decizia antemenţionată a fost contestată în nume propriu şi de către Georgică Severin, Preşedinte Director General al SRR întrucât, în cercetarea efectuată de CNCD în cauza respectivă, nu a fost citat niciodată, în vederea formulării şi susţinerii propriei apărări.

În ceea ce priveşte istoria cazului prezentat de dumneavoastră „pas cu pas” aceasta este, din nou, o lungă suită de interpretări personale ale faptelor, cu multe elemente inexacte, menită să dezinformeze opinia publică.

Modul în care este prezentat materialul publicat de dumneavoastră ignoră realitatea faptului că nu a fost încălcată nicio prevedere legală în materie şi este tendenţios în concluzii."

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Individul acesta, Georgică, este incarnarea spiritului primar agresiv despre care vorbea Marin Preda. E după chipul și asemănarea lui Dragnea. Nu îl voi uita vreodată în postura de partener al numitei Gradea Doina, pe scena Cerbului de aur 2019. Doua inimi gemene... DOI PESEDISTII ***.

Trimite un comentariu

sus