Skip to main content

Buzdu şi Morar, primii în Bucureşti. Exarhu şi Petreanu, duel strâns în Capitală. Rusu şi Andrei nu-s în top cinci pe Bucureşti, dar sunt lideri în ţară şi la oraşe

 
Foto | Pexels
Foto | Pexels
AUDIENŢE RADIO 2020 | MATINALE COMERCIAL. Ce matinale au ascultat tinerii? Emisiunile lui Buzdugan şi Morar, Exarhu, Petreanu şi echipa de la Europa FM şi Ionuţ Rusu şi Andrei Ciobanu se regăsesc în top.
Publicitate
Principalele concluzii:
- ZU a dat cel mai ascultat matinal în Bucureşti - Morning ZU, cu Mihai Morar şi Daniel Buzdugan.
- Rock FM (Morning Glory, cu Răzvan Exarhu) şi Europa FM (Deşteptarea cu Vlad Petreanu, George Zafiu şi Luca Pastia)s-au luptat pentru locul doi în Capitală.
- Matinalul Guerrilla (Mihai Doborvolschi) este în top cinci pe Bucureşti, însă emisiunea de dimineaţă de la Kiss s-a clasat abia pe şase.
- Pe de altă parte, matinalul Kiss FM, cu Rusu şi Andrei, este lider în mediul urban şi la nivel naţional.
NOTĂ. În calculul cotei de piaţă mai intră un indicator. Se numeşte timp mediu de ascultare. Dacă o staţie are mai puţini ascultători, dar care stau mult pe post (timpul de ascultate ridicat), cota de piaţă va fi mai mare decât a unui radio care are ascultători mai mulţi, dar care nu petrec mult timp acolo.
Paginademedia.ro vă prezintă clasamentul posturilor de radio din România în perioada 31 august 2020 - 13 decembrie 2020, potrivit ultimului val al Studiului de audienţă radio, realizat de IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research.
Foarte important. Înainte de date, o precizare extrem de importantă. Universul de măsurare a fost radical schimbat, în primăvară.
Până acum câteva luni studiul se raporta la persoanele care aveau domiciliul în România, conform recensământului din 2011: 19,8 milioane de persoane. Din primăvară, luând în calcul şi fenomenul migraţiei, se merge pe numărul rezidenţilor din România.
Dată fiind actualizare universului, şi cifrele în mii de persoane vor fi mai mici şi, totodată, nu vor putea fi comparate cu datele de anul trecut. Ce se poate compara este cota de piaţă (care este un procent cu variaţii proporţionale, chiar dacă se schimbă universul).

BUCUREŞTI


- Tinerii au pus pe primul loc, în Capitală, matinalul celor de la Radio ZU. Emisiunea moderată de Daniel Buzdugan şi Mihai Morar a adunat 92.000 de ascultători unici. De asemenea, market share-ul a fost în creştere: 17,2%, comparativ cu 15,5% în aceeaşi perioadă a anului trecut.

- Rock FM şi Europa FM au dus o luptă strânsă pentru locul doi în Bucureşti. Pe de-o parte, Rock FM a ocupat locul doi raportat la numărul de ascultători unici, dar pe de altă parte Europa FM a avut o cotă de piaţă mai mare.

- Morning Glory, cu Răzvan Exarhu, a fost al doilea cel mai ascultat matinal din Bucureşti. Audienţa emisiunii a fost de peste 53.000 de persoane tinere. În schimb, cotă de piaţă a s-a dus în jos. A înregistrat un share de 8,6%, faţă de 10,6% cât avea în toamna lui 2019.

- Podiumul a fost completat de Europa FM. Emisiunea de dimineaţă, cu Vlad Petreanu, George Zafiu şi Luca Pastia, a fost ascultat de peste 51.000 de tineri. Postul a înregistrat o creştere considerabilă a cotei de piaţă - 12%, de la 9,8% în aceeaşi perioadă a anului trecut.

- Magic FM s-a clasat pe patru în Bucureşti: 40.000 de ascultători şi 8% market share.

- Topul primelor cinci a fost completat de Guerrila, cu matinalul realizat de Mihai Dobrovolschi, Matei Oprina şi Gilda Comârzan. Emisiunea a crescut consistent, raportat la cota de piaţă: 7,9%, faţă de 4,8% în 2019. Pe de altă, parte a atras, în medie, 38.000 de ascultători tineri.

- Surprinzător, matinalul de la Kiss FM, cu Rusu şi Andrei, nu se regăseşte în topul primelor cinci pe Bucureşti. A fost ascultat de 33.000 de ascultători unici, dar cota de piaţă a scăzut considerabil. Dacă în toamna lui 2019 înregistra o cotă de piaţă de 8,3%, acum a înregistrat un share de 4,8%.

Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de toamnă 2020, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
BUCURESTI 2019 Daily Reach 2019 Market Share 2019 BUCURESTI 2020 Daily Reach 2020 Market Share 2020
T O T A L 565.200 100.0 T O T A L 456.300 100.0
1 ZU 109.600 15.5 ZU 92.800 17.2
2 Rock FM 80.500 10.6 Rock FM 53.400 8.6
3 Kiss FM 68.300 8.3 Europa FM 51.400 12.0
4 Europa FM 65.400 9.8 Magic FM 40.200 8.0
5 Magic FM 43.400 8.3 Guerrila 38.300 7.9
6 Virgin Radio 35.000 4.0 Kiss FM 33.300 4.8
7 Guerrila 34.200 4.8 Virgin Radio 28.800 4.2
8 Digi FM 23.400 2.5 Dance FM 26.300 3.6
9 Dance FM 21.700 2.8 Actualitati 24.100 5.0
10 Romantic FM 18.400 2.3 Romantic FM 16.900 2.4
11 Actualitati 17.300 2.6 Digi FM 15.100 2.2
12 ProFM 14.900 3.3 ProFM 14.600 2.5
13 Vibe FM 13.900 1.7 National FM 12.000 1.6
14 Chill FM 11.200 1.6 Impuls 10.900 1.9
15 Impuls 9.200 1.6 Chill FM 7.400 1.4
16 Itsy Bitsy 8.300 0.9 Ant. Satelor 4.000 1.7
17 National FM 8.300 1.8 Vibe FM 3.900 0.6
18 Bucuresti FM 5.200 0.8 Cultural 3.600 0.6
19 Gold FM 5.000 1.0 Itsy Bitsy 3.400 0.2
20 Tananana 4.200 0.3 Tananana 3.1000 0.5
21 Cultural 4.000 0.3 Bucuresti FM 1.800 0.1
22 Muzical 2.100 0.3 Muzical 1.300 0.2
23 Seven 1.800 0.3
24 Ant. Satelor 1.400 0.4
Publicitate
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

URBAN


- Deşi s-a clasat jos pe Bucureşti, Kiss FM e lider în mediul urban. Emisiunea de dimineaţă Râzi cu Rusu şi Andrei a fost ascultată de peste jumătate de milion de tineri. Cota de piaţă a postului a rămas constantă, 14,6%.
- ZU i-a suflat în ceafă, iar la nivel de market share a stat mai bine. Matinalul cu Buzdugan şi Morar a înregistrat 460.000 de ascultători unici. A crescut raport la cotat de piaţă: 16%, de la 13,9% în toamna lui 2019.
- Europa FM a completat podiumul. Matinalul lui Petreanu, Zafiu şi Pastia a fost ascultat de aproape 370.000 de tineri, iar cota de piaţă a rămas constantă: 13,4%.
- Digi FM s-a clasat pe patru. Emisiunea de dimineaţă a postului, cu Ciuclaru, Miu şi Beatrice, a fost ascultată de 200.000 de persoane tinere. A înregistrat o cotă de piaţă 6%.
- Magic FM a completat topul primelor cinci, cu 185.000 de ascultători unici.
Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de toamnă 2020, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
URBAN 2019 Daily Reach 2019 Market Share 2019 URBAN 2020 Daily Reach 2020 Market Share 2020
T O T A L 2.988.200 100.0 T O T A L 2.591.000 100.0
1 Kiss FM 567.200 14.6 Kiss FM 502.300 14.6
2 ZU 508.200 13.9 ZU 460.500 16.0
3 Europa FM 441.900 13.4 Europa FM 367.900 13.4
4 Virgin Radio 223.400 4.6 Digi FM 207.600 6.0
5 Digi FM 219.500 6.3 Magic FM 184.300 5.5
6 Magic FM 197.100 6.1 Virgin Radio 167.900 3.9
7 Rock FM 189.3000 4.8 Actualitati 151.300 5.0
8 ProFM 147.100 4.3 Rock FM 148.200 4.1
9 Actualitati 133.300 3.8 ProFM 108.600 2.9
10 Guerrilla 62.900 1.5 Guerrilla 66.900 2.3
11 National FM 32.100 1.1 National FM 43.400 1.5
12 Resita 31.700 0.8 Craiova 20.600 0.8
13 Ant. Satelor 30.200 1.1 Ant. Satelor 19.800 1.1
14 Iasi 16.700 0.6 Resita 19.500 0.4
15 Cultural 15.200 0.2 Iasi 18.400 0.4
16 Craiova 10.100 0.4 Cultural 16.900 0.6
17 Tg. Mures 7.700 0.3 Timisoara 15.000 0.7
18 Constanta 5.600 0.1 Tg. Mures 5.400 0.1
19 Bucuresti FM 5.300 0.1 Bucuresti FM 4.800 0.1
20 Cluj 2.600 0.1 Constanta 3.800 0.2
21 Timisoara 1.900 0.0 Cluj 1.500 0.1
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

NAŢIONAL


- Cel mai ascultat matinal, la nivel naţional, a fost Râzi cu Rusu şi Andrei, de la Kiss FM. A înregistrat o audienţă de 900.000 de tineri şi un market share de 16,4%.

- Locul secund a fost ocupat de Morning ZU, ascultat de 674.000 de tineri din toată ţara. Cota de piaţă a crescut, prin comparaţie cu cea din toamna lui 2019 - 14,9%, de la 11,8%.

- Europa FM a completat podiumul, cu jumătate de milion de ascultători la matinal. Cota de piaţă a scăzut la 11,4%, comparativ cu 13% în 2019.

- Matinalul Digi FM a fost pe patru în ţară, cu 350.000 de ascultători.

- Virgin Radio a completat topul primelor cinci, cu o medie de 244.000 ascultători unici.

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de toamnă 2020, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
NATIONAL 2019 Daily Reach 2019 Market Share 2019 NATIONAL 2020 Daily Reach 2020 Market Share 2020
T O T A L 4.642.000 100.0 T O T A L 4.183.100 100.0
1 Kiss FM 959.200 16.0 Kiss FM 900.600 16.4
2 ZU 705.000 11.8 ZU 674.500 14.9
3 Europa FM 658.400 13.0 Europa FM 526.600 11.4
4 Digi FM 330.600 5.9 Digi FM 352.200 6.4
5 Virgin Radio 294.700 4.1 Virgin Radio 244.400 3.6
6 Magic FM 253.000 4.4 Magic FM 238.700 4.6
7 ProFM 238.100 4.3 Actualitati 209.600 4.4
8 Actualitati 220.000 4.3 Rock FM 200.200 3.3
9 Rock FM 214.500 3.5 ProFM 178.800 3.1
10 Guerrilla 87.100 1.4 Guerrilla 81.000 1.7
11 Ant. Satelor 80.100 2.2 Ant. Satelor 76.700 2.3
12 Resita 59.200 0.9 Iasi 69.700 1.7
13 National FM 52.800 1.2 Craiova 61.100 1.7
14 Craiova 40.700 0.9 National FM 51.500 1.0
15 Iasi 37.300 0.7 Resita 33.500 0.4
16 Cultural 25.400 0.5 Cultural 23.500 0.5
17 Timisoara 17.200 0.4 Timisoara 22.000 0.6
18 Tg. Mures 14.400 0.2 Tg. Mures 5.400 0.1
19 Cluj 10.600 0.3 Bucuresti FM 4.800 0.0
20 Constanta 9.400 0.1 Cluj 4.400 0.1
21 Bucuresti FM 5.300 0.1 Constanta 3.800 0.1
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Lider la prostie

    Iar Antenuta ta locul 3 , ha ha ha , 2 rating , vai de tine Mile , plangi , ha ha
    Parca ziceai ca Asiaticii rup tot , ha ha , pana si prostia Profu a facut mai mult ca Asiaticii
  • Dati audientele de aseara ,Survivor iar a nimicit concurenta,lideri detasat pe toate targeturile
  • Analiza comparativa e generalistă. E un top in care s-au amestecat mere, pere, prune, gutui și alte legume. Matinalurile/radiourile au formate diferite și conținuturi editoriale diferite. Rock fm e lider de piață în zona lui, Magic la fel, Europa la fel. Chill e unic, Dance e unic, Itsy e unic.
  • Constatari: radioul se duce in cap de la un an la altul, si asta pentru ca nimeni nu are nicio strategie, nimeni nu vine cu nicio schimbare. Daca mergi numai pe muzica si pe vorbe goale, te vei duce garantat in jos. Radioul se poate schimba doar prin continut consistent (talk-show-uri care sa atraga sau emisiuni in genul celor pe care le faceau pe vremuri Andrei Gheorghe si Calinescu. Azi, auzi aceeasi muzica peste tot, aceleasi piese rotite in nestire in fm (chiar daca radioul se adreseaza tinerilor, celor peste 48 de ani sau rockerilor). Oamenii au invatat ca pot asculta muzica nu numai de la radio, isi pot cupla telefoanele sau stick-urile la propriile sisteme audio, fie ele in masina sau acasa. Pe de alta parte sunt atatea platforme online. Online-ul prinde teren nu numai pe segmentul radio, ci si pe tv, asa ca putem sa ne asteptam la scaderi dramatice de audienta in urmatorii 5-10 ani. Politicile trebuiesc ragandite, pentru ca fenomenul asta nu e numai la noi, ci peste tot in lume.

Trimite un comentariu

sus