Skip to main content

Buzdu și Morar, primii în București. Exarhu și Petreanu, duel strâns în Capitală. Rusu și Andrei nu-s în top cinci pe București, dar sunt lideri în țară și la orașe

 
Buzdu și Morar, primii în București. Exarhu și Petreanu, duel strâns în Capitală. Rusu și Andrei nu-s în top cinci pe București, dar sunt lideri în țară și la orașe
Foto | Pexels
AUDIENȚE RADIO 2020 | MATINALE COMERCIAL. Ce matinale au ascultat tinerii? Emisiunile lui Buzdugan și Morar, Exarhu, Petreanu și echipa de la Europa FM și Ionuț Rusu și Andrei Ciobanu se regăsesc în top. 
 
Principalele concluzii: 
 
- ZU a dat cel mai ascultat matinal în București - Morning ZU, cu Mihai Morar și Daniel Buzdugan.
 
- Rock FM (Morning Glory, cu Răzvan Exarhu) și Europa FM (Deșteptarea cu Vlad Petreanu, George Zafiu și Luca Pastia)s-au luptat pentru locul doi în Capitală. 
 
- Matinalul Guerrilla (Mihai Doborvolschi) este în top cinci pe București, însă emisiunea de dimineață de la Kiss s-a clasat abia pe șase. 
 
- Pe de altă parte, matinalul Kiss FM, cu Rusu și Andrei, este lider în mediul urban și la nivel național. 
 
NOTĂ. În calculul cotei de piață mai intră un indicator. Se numește timp mediu de ascultare. Dacă o stație are mai puțini ascultători, dar care stau mult pe post (timpul de ascultate ridicat), cota de piață va fi mai mare decât a unui radio care are ascultători mai mulți, dar care nu petrec mult timp acolo.
 
Paginademedia.ro vă prezintă clasamentul posturilor de radio din România în perioada 31 august 2020 - 13 decembrie 2020, potrivit ultimului val al Studiului de audiență radio, realizat de IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research.
 
Foarte important. Înainte de date, o precizare extrem de importantă. Universul de măsurare a fost radical schimbat, în primăvară.
 
Până acum câteva luni studiul se raporta la persoanele care aveau domiciliul în România, conform recensământului din 2011: 19,8 milioane de persoane. Din primăvară, luând în calcul și fenomenul migrației, se merge pe numărul rezidenților din România.
 
Dată fiind actualizare universului, și cifrele în mii de persoane vor fi mai mici și, totodată, nu vor putea fi comparate cu datele de anul trecut. Ce se poate compara este cota de piață (care este un procent cu variații proporționale, chiar dacă se schimbă universul).

BUCUREȘTI


- Tinerii au pus pe primul loc, în Capitală, matinalul celor de la Radio ZU. Emisiunea moderată de Daniel Buzdugan și Mihai Morar a adunat 92.000 de ascultători unici. De asemenea, market share-ul a fost în creștere: 17,2%, comparativ cu 15,5% în aceeași perioadă a anului trecut. 

- Rock FM și Europa FM au dus o luptă strânsă pentru locul doi în București. Pe de-o parte, Rock FM a ocupat locul doi raportat la numărul de ascultători unici, dar pe de altă parte Europa FM a avut o cotă de piață mai mare. 

- Morning Glory, cu Răzvan Exarhu, a fost al doilea cel mai ascultat matinal din București. Audiența emisiunii a fost de peste 53.000 de persoane tinere. În schimb, cotă de piață a s-a dus în jos. A înregistrat un share de 8,6%, față de 10,6% cât avea în toamna lui 2019. 

- Podiumul a fost completat de Europa FM. Emisiunea de dimineață, cu Vlad Petreanu, George Zafiu și Luca Pastia, a fost ascultat de peste 51.000 de tineri. Postul a înregistrat o creștere considerabilă a cotei de piață - 12%, de la 9,8% în aceeași perioadă a anului trecut. 

- Magic FM s-a clasat pe patru în București: 40.000 de ascultători și 8% market share. 

- Topul primelor cinci a fost completat de Guerrila, cu matinalul realizat de Mihai Dobrovolschi, Matei Oprina și Gilda Comârzan. Emisiunea a crescut consistent, raportat la cota de piață: 7,9%, față de 4,8% în 2019. Pe de altă, parte a atras, în medie, 38.000 de ascultători tineri. 

- Surprinzător, matinalul de la Kiss FM, cu Rusu și Andrei, nu se regăsește în topul primelor cinci pe București. A fost ascultat de 33.000 de ascultători unici, dar cota de piață a scăzut considerabil. Dacă în toamna lui 2019 înregistra o cotă de piață de 8,3%, acum a înregistrat un share de 4,8%. 

Audienţa posturilor de radio din BUCUREȘTI, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de toamnă 2020, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
  BUCURESTI 2019   Daily Reach 2019   Market Share 2019     BUCURESTI 2020   Daily Reach 2020   Market Share 2020  
T O T A L 565.200 100.0 T O T A L 456.300 100.0
1 ZU 109.600 15.5 ZU 92.800 17.2
2 Rock FM 80.500 10.6 Rock FM 53.400 8.6
3 Kiss FM 68.300 8.3 Europa FM 51.400 12.0
4 Europa FM 65.400 9.8 Magic FM 40.200 8.0
5 Magic FM 43.400 8.3 Guerrila 38.300 7.9
6 Virgin Radio 35.000 4.0 Kiss FM 33.300 4.8
7 Guerrila 34.200 4.8 Virgin Radio 28.800 4.2
8 Digi FM 23.400 2.5 Dance FM 26.300 3.6
9 Dance FM 21.700 2.8 Actualitati 24.100 5.0
10 Romantic FM 18.400 2.3 Romantic FM 16.900 2.4
11 Actualitati 17.300 2.6 Digi FM 15.100 2.2
12 ProFM 14.900 3.3 ProFM 14.600 2.5
13 Vibe FM 13.900 1.7 National FM 12.000 1.6
14 Chill FM 11.200 1.6 Impuls 10.900 1.9
15 Impuls 9.200 1.6 Chill FM 7.400 1.4
16 Itsy Bitsy 8.300 0.9 Ant. Satelor 4.000 1.7
17 National FM 8.300 1.8 Vibe FM 3.900 0.6
18 Bucuresti FM 5.200 0.8 Cultural 3.600 0.6
19 Gold FM 5.000 1.0 Itsy Bitsy 3.400 0.2
20 Tananana 4.200 0.3 Tananana 3.1000 0.5
21 Cultural 4.000 0.3 Bucuresti FM 1.800 0.1
22 Muzical 2.100 0.3 Muzical 1.300 0.2
23 Seven 1.800 0.3
24 Ant. Satelor 1.400 0.4
 
 Publicitate
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puțin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audiența medie, care a ales un post de radio.

URBAN


- Deși s-a clasat jos pe București, Kiss FM e lider în mediul urban. Emisiunea de dimineață Râzi cu Rusu și Andrei a fost ascultată de peste jumătate de milion de tineri. Cota de piață a postului a rămas constantă, 14,6%. 
- ZU i-a suflat în ceafă, iar la nivel de market share a stat mai bine. Matinalul cu Buzdugan și Morar a înregistrat 460.000 de ascultători unici. A crescut raport la cotat de piață: 16%, de la 13,9% în toamna lui 2019.
- Europa FM a completat podiumul. Matinalul lui Petreanu, Zafiu și Pastia a fost ascultat de aproape 370.000 de tineri, iar cota de piață a rămas constantă: 13,4%. 
- Digi FM s-a clasat pe patru. Emisiunea de dimineață a postului, cu Ciuclaru, Miu și Beatrice, a fost ascultată de 200.000 de persoane tinere. A înregistrat o cotă de piață 6%. 
- Magic FM a completat topul primelor cinci, cu 185.000 de ascultători unici. 
Audienţa posturilor de radio la nivel URBAN, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de toamnă 2020, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
  URBAN 2019   Daily Reach 2019   Market Share 2019     URBAN 2020   Daily Reach 2020   Market Share 2020  
T O T A L 2.988.200 100.0 T O T A L 2.591.000 100.0
1 Kiss FM 567.200 14.6 Kiss FM 502.300 14.6
2 ZU 508.200 13.9 ZU 460.500 16.0
3 Europa FM 441.900 13.4 Europa FM 367.900 13.4
4 Virgin Radio 223.400 4.6 Digi FM 207.600 6.0
5 Digi FM 219.500 6.3 Magic FM 184.300 5.5
6 Magic FM 197.100 6.1 Virgin Radio 167.900 3.9
7 Rock FM 189.3000 4.8 Actualitati 151.300 5.0
8 ProFM 147.100 4.3 Rock FM 148.200 4.1
9 Actualitati 133.300 3.8 ProFM 108.600 2.9
10 Guerrilla 62.900 1.5 Guerrilla 66.900 2.3
11 National FM 32.100 1.1 National FM 43.400 1.5
12 Resita 31.700 0.8 Craiova 20.600 0.8
13 Ant. Satelor 30.200 1.1 Ant. Satelor 19.800 1.1
14 Iasi 16.700 0.6 Resita 19.500 0.4
15 Cultural 15.200 0.2 Iasi 18.400 0.4
16 Craiova 10.100 0.4 Cultural 16.900 0.6
17 Tg. Mures 7.700 0.3 Timisoara 15.000 0.7
18 Constanta 5.600 0.1 Tg. Mures 5.400 0.1
19 Bucuresti FM 5.300 0.1 Bucuresti FM 4.800 0.1
20 Cluj 2.600 0.1 Constanta 3.800 0.2
21 Timisoara 1.900 0.0 Cluj 1.500 0.1
 
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puțin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audiența medie, care a ales un post de radio.

NAȚIONAL


- Cel mai ascultat matinal, la nivel național, a fost Râzi cu Rusu și Andrei, de la Kiss FM. A înregistrat o audiență de 900.000 de tineri și un market share de 16,4%. 

- Locul secund a fost ocupat de Morning ZU, ascultat de 674.000 de tineri din toată țara. Cota de piață a crescut, prin comparație cu cea din toamna lui 2019 - 14,9%, de la 11,8%. 

- Europa FM a completat podiumul, cu jumătate de milion de ascultători la matinal. Cota de piață a scăzut la 11,4%, comparativ cu 13% în 2019. 

- Matinalul Digi FM a fost pe patru în țară, cu 350.000 de ascultători. 

- Virgin Radio a completat topul primelor cinci, cu o medie de 244.000 ascultători unici. 

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de toamnă 2020, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:
  NATIONAL 2019   Daily Reach 2019   Market Share 2019     NATIONAL 2020   Daily Reach 2020   Market Share 2020  
T O T A L 4.642.000 100.0 T O T A L 4.183.100 100.0
1 Kiss FM 959.200 16.0 Kiss FM 900.600 16.4
2 ZU 705.000 11.8 ZU 674.500 14.9
3 Europa FM 658.400 13.0 Europa FM 526.600 11.4
4 Digi FM 330.600 5.9 Digi FM 352.200 6.4
5 Virgin Radio 294.700 4.1 Virgin Radio 244.400 3.6
6 Magic FM 253.000 4.4 Magic FM 238.700 4.6
7 ProFM 238.100 4.3 Actualitati 209.600 4.4
8 Actualitati 220.000 4.3 Rock FM 200.200 3.3
9 Rock FM 214.500 3.5 ProFM 178.800 3.1
10 Guerrilla 87.100 1.4 Guerrilla 81.000 1.7
11 Ant. Satelor 80.100 2.2 Ant. Satelor 76.700 2.3
12 Resita 59.200 0.9 Iasi 69.700 1.7
13 National FM 52.800 1.2 Craiova 61.100 1.7
14 Craiova 40.700 0.9 National FM 51.500 1.0
15 Iasi 37.300 0.7 Resita 33.500 0.4
16 Cultural 25.400 0.5 Cultural 23.500 0.5
17 Timisoara 17.200 0.4 Timisoara 22.000 0.6
18 Tg. Mures 14.400 0.2 Tg. Mures 5.400 0.1
19 Cluj 10.600 0.3 Bucuresti FM 4.800 0.0
20 Constanta 9.400 0.1 Cluj 4.400 0.1
21 Bucuresti FM 5.300 0.1 Constanta 3.800 0.1
 
*public 18 - 49 de ani
Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puțin 15 minute
Market Share: Procentul de ascultători, din audiența medie, care a ales un post de radio.

 

Publicitate
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • Lider la prostie

    Iar Antenuta ta locul 3 , ha ha ha , 2 rating , vai de tine Mile , plangi , ha ha
    Parca ziceai ca Asiaticii rup tot , ha ha , pana si prostia Profu a facut mai mult ca Asiaticii
  • Analiza comparativa e generalistă. E un top in care s-au amestecat mere, pere, prune, gutui și alte legume. Matinalurile/radiourile au formate diferite și conținuturi editoriale diferite. Rock fm e lider de piață în zona lui, Magic la fel, Europa la fel. Chill e unic, Dance e unic, Itsy e unic.
  • Constatari: radioul se duce in cap de la un an la altul, si asta pentru ca nimeni nu are nicio strategie, nimeni nu vine cu nicio schimbare. Daca mergi numai pe muzica si pe vorbe goale, te vei duce garantat in jos. Radioul se poate schimba doar prin continut consistent (talk-show-uri care sa atraga sau emisiuni in genul celor pe care le faceau pe vremuri Andrei Gheorghe si Calinescu. Azi, auzi aceeasi muzica peste tot, aceleasi piese rotite in nestire in fm (chiar daca radioul se adreseaza tinerilor, celor peste 48 de ani sau rockerilor). Oamenii au invatat ca pot asculta muzica nu numai de la radio, isi pot cupla telefoanele sau stick-urile la propriile sisteme audio, fie ele in masina sau acasa. Pe de alta parte sunt atatea platforme online. Online-ul prinde teren nu numai pe segmentul radio, ci si pe tv, asa ca putem sa ne asteptam la scaderi dramatice de audienta in urmatorii 5-10 ani. Politicile trebuiesc ragandite, pentru ca fenomenul asta nu e numai la noi, ci peste tot in lume.

Trimite un comentariu