Skip to main content

SCHIMBARE MAJORĂ. Pro TV extinde publicul comercial. Nu mai este doar 18-49 de ani, de la oraşe. Cum se schimbă clasamentele

 
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com

Schimbare importantă pe piaţa de publicitate. "Clasicul" public comercial de acum, adică tinerii între 18 şi 49 de ani, de la oraşe, va fi extins. Cum se schimbă topurile de audienţă?

Publicitate

Din informaţiile Paginademedia.ro, Pro TV lucrează deja, de mai mult timp, cu o parte din clienţi pe un segment de public extins, urmând ca trecerea la noul public comercial să fie completă în următorul an.

Noul public este unul extins, de la 18-49 de ani din oraşe (aşa cum l-a folosit Pro TV de aproape 20 de ani), la un public naţional, între 21 şi 54 de ani.

Targetul ia în considerare şi un alt aspect, respectiv categoriile socio-profesionale Esomar (ABCDE), astfel noul segment comercial al Pro TV va fi 21-54 de ani ABCD (singura categorie exclusă E, este una mai puţin intersantă din punct de vedere comercial, adică "Muncitori manuali si non-manuali cu nivel de educatie scazut, proprietari de intreprinderi mici si agricultori").

Cum ar arăta clasamentele de audienţă pe noul target comercial, dar şi alte detalii despre categoriile Esomar, în continuare:

Unul dintre şefii Pro TV a explicat de ce această mutare, într-un interviu acordat Adevărul.

Florin Alexandrescu, Chief Business Officer Pro TV:

  • În România, toate datele disponibile indică faptul că puterea de cumpărare acum, dar şi în anii care urmează este şi va fi concentrată în zona de public naţional, cu vârste cuprinse între 21 şi 54 ABCD, un segment care cuprinde şapte milioane de români, faţă de 4,2 milioane în segmentul urban, 18-49 de ani.
  • În ultimii ani am fost cu toţii martori ai migraţiei locative a populaţiei din urban către zonele metropolitane ale oraşelor – peste un milion de locuinţe construite în ultimii zece ani –, acest fenomen fiind în accelerare după începutul pandemiei.
  • Observăm o extindere a publicului activ şi stabil financiar dincolo de 49 de ani, adică publicul cu vârsta de 50-54 de ani, care la momentul Revoluţiei avea 19-23 ani.
  • De asemenea, un fenomen social extrem de răspândit este migrarea segmentului de 18-20 de ani în afara României – este vorba de tinerii care pleacă în străinătate pentru studii sau în scop lucrativ.
  • Nu în ultimul rând, urmărim să maximizăm audienţele canalelor Pro TV pe un public ţintă cu relevanţă comercială, prin urmare luăm în considerare segmentul de grade ESOMAR ABCD.
  • Nu am descoperit noi apa caldă, toate aceste date sunt deja folosite în toată Europa şi în SUA, în marea majoritate a pieţelor de televiziune targetul comercial fiind naţional, cu vârste cuprinse între 25 şi 54 de ani.

Cum ar arăta clasamentele cu noul public?

Dată fiind extinderea publicului, numărul de telespectatori este mai mare. Două exemple din ultimele zile, cu publicul "clasic" comercial (18-49 de ani urban) şi noul public, 21-54 de ani, naţional.

Românii au talent, luni 22 martie

 

  Urban 18-49 Persoane Rtg% Share     National 21-54 ABCD Persoane Rtg% Share
1 Antena 1 389.000 9.2 24.5   1 Pro TV 808.000 11.7 27.1
2 Pro TV 380.000 9.0 24.0   2 Antena 1 650.000 9.4 21.8
3 Kanal D 177.000 4.2 11.2   3 Kanal D 411.000 6.0 13.8
4 Antena 3 54.000 1.3 3.4   4 Romania TV 100.000 1.4 3.3
5 Romania TV 53.000 1.2 3.3   5 Antena 3 99.000 1.4 3.3
6 Pro Cinema 35.000 0.8 2.2   6 Pro Cinema 62.000 0.9 2.1
7 TVR 1 35.000 0.8 2.2   7 TVR 1 61.000 0.9 2.1
8 Comedy Central 34.000 0.8 2.2   8 DigiSport 1 53.000 0.8 1.8
9 Digi 24 33.000 0.8 2.1   9 National TV 48.000 0.7 1.6
10 DigiSport 1 31.000 0.7 1.9   10 AMC 48.000 0.7 1.6

 

Chefi la cuţite, marţi, 23 martie

 

  Urban 18-49 Persoane Rtg% Share     National 21-54 ABCD Persoane Rtg% Share
1 Antena 1 365.000 8.7 26.1   1 Pro TV 676.000 9.7 25.0
2 Pro TV 332.000 7.9 23.8   2 Antena 1 620.000 8.9 22.9
3 Kanal D 164.000 3.9 11.7   3 Kanal D 356.000 5.1 13.2
4 Antena 3 52.000 1.2 3.7   4 Romania TV 85.000 1.2 3.1
5 Romania TV 43.000 1.0 3.1   5 Antena 3 83.000 1.2 3.1
6 Digi 24 28.000 0.7 2.0   6 TVR 1 59.000 0.9 2.2
7 National TV 25.000 0.6 1.8   7 Pro Cinema 50.000 0.7 1.8
8 Pro Cinema 24.000 0.6 1.7   8 Prima TV 44.000 0.6 1.6
9 Happy Channel 24.000 0.6 1.7   9 Happy Channel 43.000 0.6 1.6
10 TVR 1 23.000 0.5 1.6   10 Digi 24 40.000 0.6 1.5

 

Clasele Esomar - AB, categoriile "Premium"

Folosite în marketing, oferă o clasificare a publicului ţinând cont de educaţie, venituri şi ocupaţie.

Categoriile, pe scurt:

- categoria AB (superior): "manageri, directori si profesionisti, specialisti"

- categoria C (mediu): "muncitori calificati, angajati ce presteaza munca non-manuala"

- categoria DE (inferior): "angajati ce presteaza o munca manuala necalificata si alte categorii de angajati cu educatie"

Care sunt toate categoriile Esomar şi cum sunt explicate fiecare, pe larg, aici.

Sursa categoriilor Esomar: brat.ro

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Dupa cum se vede clar in tabel, o alta strategie care sa scuze scaderea audientei Pro din lipsa de viziune a managementului si scaderea puterii brandului. De fapt, este despre cum sa umflam cifrele ca sa dam noi bine in fata actionarilor si sa capusam in continuare piata de publicitate. Se vede ca s-au umplut de corporatisti care nu stiu televiziune, dar stiu sa-si justifice salariile.

    Scaderi unde bolovane ? Poate la Antenuta. Ca are 4 zile din 7 locul 3 comercial. Acolo scaderi, nu ?
  • E supărat postul își adună jucării

    Te referi la Antenuta nu ? SEZON DE COSMAR pentru postacii antenisti.
    4 zile din 7 locul 3 comercial. Doar o zi, 2 prinde pozitia de lider. In rest, Zero Barat pe comercial sezonu acesta.
  • Dupa cum se vede clar in tabel, o alta strategie care sa scuze scaderea audientei Pro din lipsa de viziune a managementului si scaderea puterii brandului. De fapt, este despre cum sa umflam cifrele ca sa dam noi bine in fata actionarilor si sa capusam in continuare piata de publicitate. Se vede ca s-au umplut de corporatisti care nu stiu televiziune, dar stiu sa-si justifice salariile.
  • Imi place cand vad fanii antenisti ca "rad" de Pro TV ca au schimbat target-ul.
    Dar daca peste un an, doi, schimba si Antena 1 target-ul comercial; fanii antenisti o sa laude acest lucru, o sa se bucure...
  • Chefi preferați de comercial ca burlacul

    Unde postacule ? In capul tau, nu postacule ?
    Bucatarii 7.2 urban si 6.9 comercial urban. Unde sunt tinerii postacule ?
    https://www.paginademedia.ro/2021/03/audiente-survivor-chefi-la-cutite-curierul-21-martie/
    Unde este comercialul ?

    Si Marinici, Accesati, Cunoscuti, Factorati, NextStarati, Revelioane preferați de national pensionari rural. Hi hi !
  • au navalit postaci am zis ca e sezon de cosmar , emisini de care zici nu exista , gasesti greu nu, la tine e abundenta , mai bun e targetul 66-89 ca sa fiti ceva purici jalnici ati ajuns stai linistit eu am venit peste 2500 nu asistati

    Venitul ala care il pomenesti e in visele tale nu postacule ? Te-ai trezit si ai vazut ca era doar un vis ? Ha ha ha !

    Sezon de cosmar e la Antenuta postacule. Joi, vineri, sambata si duminica, 4 zile cu locul 3 comercial. Aici DEZASTRU postacule cap de ou !
    Si luni egalitate cu Talentele, marti Fierbintii sterge pe jos cu Bucatarii tai. Leii peste Umor Sec.

    DECI ANTENUTA ARE SEZON DE COSMAR ! Plangi !
  • Poate antena va face la fel anu' asta ,si poate chiar toate televiziunile ca vorba aia:De ce?De ce nu?
  • E foarte buna schimbarea,astept ca toate televiziunile sa schimbe targetul la fel ca Pro tv, paginademedia ar fi bine sa prezentati si voi pe targetul comercial national de mâine
  • "Jadorasii 24.03.2021 @ 16:04
    Aproape triplu pensionari decat tineri la Accesatii Vulposi."

    Accesatii Vulposi. :))))))))) Geniala alaturare de cuvinte, @Jadorasii.
  • Macar mai vedem si noi alte categorii de audiente. Dar eu preferam media la comercial. Adica avem audienta la national, la urban si la comercial urban. Eu vroiam comercial urban + comercial national si faceam o medie.

    Cum e la audienta de la Romanii au talent de luni. Pro TV are 9 rating comercial urban + 11.7 rating comercial national; media este de 10.3 rating comercial total (sau general).
    Iar Antena 1, 9.2 rating comercial urban + 9.4 rating comercial national; media este de 9.3 rating comercial total (sau general).
  • au navalit postaci am zis ca e sezon de cosmar , emisini de care zici nu exista , gasesti greu nu, la tine e abundenta , mai bun e targetul 66-89 ca sa fiti ceva purici jalnici ati ajuns stai linistit eu am venit peste 2500 nu asistati
  • Am vazut ca antenuta se lauda ca a avut peste 2 mil, de telespectatori la 21 45 atunci cand era publucitate pe pro

Trimite un comentariu

sus