Skip to main content

AUDIENŢE MATINALE RADIO. Morning ZU şi Morning Glory cu Exarhu, cele mai ascultate în Bucureşti pe publicul comercial. Matinalul Kiss, primul în ţară şi cu noua formulă în rândul tinerilor

 
AUDIENŢE MATINALE RADIO. Morning ZU şi Morning Glory cu Exarhu, cele mai ascultate în Bucureşti pe publicul comercial. Matinalul Kiss, primul în ţară şi cu noua formulă în rândul tinerilor

AUDIENŢE MATINALE RADIO Public tânăr. Ce matinale radio preferă publicul comercial, adică cei între 18 şi 49 de ani? O analiză audienţelor matinalelor radio în această rimăvară, comparativ cu primăvara anului trecut.

Publicitate

Câteva concluzii generale:

- În Capitală, cele mai ascultate matinale pe publicul comercial sunt Morning Zu, cu Mihai Morar şi Daniel Buzdugan şi Morning Glory cu Răzvan Exarhu, de pe Rock FM. Se menţine pe locul trei Kiss FM, chiar dacă matinalul are acum o nouă formulă şi noi prezentatori: DesKiss Dimineaţa, cu Cătălin Oprişan, Ciprian Dinu şi Corina Băcanu.

- La oraşe, şi în noua formulă, matinalul Kiss rămâne cel mai ascultat în rândul celor între 18 şi 49 de ani. Completează clasamentul Morning ZU, Deşteptarea de pe Europa FM, Magic Morning cu Liana Stanciu şi matinalul Digi FM - 2 matinali şi jumătate (cu Bogdan Miu, Ciuclaru şi Beatrice).

- La nivelul întregii ţări, de notat creşterea matinalului Kiss FM (primul loc) faţă de anul trecut, de departe cel mai mare plus pe publicul comercial dintre toate programele de dimineaţă.

Citeşte şi Cele mai ascultate matinale pe publicul total, 11+: Care sunt cele mai ascultate emisiuni de dimineaţă. Morning ZU trece peste Kiss la oraşe. DesKiss Dimineaţa, cea mai ascultată emisiune de dimineaţă

Paginademedia.ro prezintă în continuare studiul de audienţă pe publicul comercia (18 - 49 ani) realizat în perioada 9 ianuarie - 30 aprilie 2023 de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi MERCURY RESEARCH S.R.L.:

NOTĂ. Analiza Paginademedia.ro ia în calcul clasamentul după numărul de ascultători (Daily Reach). În calculul cotei de piaţă mai intră un indicator. Se numeşte timp mediu de ascultare.

Dacă o staţie are mai puţini ascultători, dar care stau mult pe post (timpul de ascultate ridicat), cota de piaţă va fi mai mare decât a unui radio care are ascultători mai mulţi, dar care petrec mai puţin timp acolo.

Un exemplu: DesKiss Dimineaţa are cu aproape zece mii de ascultători mai mult decât Deşteptarea de pe Europa FM, dar are aceeaşi cotă de piaţă, ceea ce înseamnă că stă bine la capitolul ascultători fideli.

AUDIENŢE RADIO BUCUREŞTI. Podiumul tinerilor în Capitală: Morning ZU, Morning Glory, DesKiss Dimineaţa

Matinalul ZU cu Daniel Buzdugan şi Mihai Morar rămâne cel mai ascultat pe publicul tânăr între 18 şi 49 de ani. Faţă de anul trecut este o scădere de aproape zece mii. Total: 68.000 de ascultători.

Răzvan Exarhu îşi păstrează poziţia în top. Morning Glory este al doilea cel mai ascultat matinal în Capitală, pe publicul comercial. Şi matinalul Rock este sub anul trecut, ca audienţă. Total: 55.000 de ascultători.

Cătălin Oprişan, Ciprian Dinu şi Corina Băcanu ţin matinalul Kiss FM tot pe locul trei pe comercial (deşi anul trecut erau cu totul alţi prezentatori).

Urcă un loc în top Magic Morning, cu Liana Stanciu. De altfel, matinalul Magic FM este printre puţinele care are chiar o creştere de audienţă.

Guerrilla de dimineaţă, cu Mihai Dobrovolski, alunecă o poziţie, pe şase.

În Capitală, cea mai mare schimbare de loc vine de la matinalul Digi FM: de pe opt anul trecut, pe poziţia 12 acum.

Cine creşte:

  • Puţine matinale sunt pe plus în Bucureşti pe publicul tânăr. Câteva creşter, fiecare cu câteva mii de ascultători tineri în plus.
  • În cifre, vorbim de 5.000 de ascultători plus pentru Magic Morning, aproape 4.000 la Dance FM, 5.300 la Naţional FM, 2.000 la matinalul Impuls Radio.

Cine scade

  • Cam toate matinalele sunt pe minus faţă de primăvara lui 2022, pe publicul tânăr. Scăderile nu sunt mari, dar sunt minusuri.
  • Morning Glory are 14.400 minus, aproape la fel are şi matinalul Digi FM.
  • Kiss FM are o scădere de aproape 12.000, Guerrilla de 10.000, Morning ZU de 9.000.

Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de primăvară 2023, comparativ cu 2022:

  18-49 BUCURESTI 2022 Daily Reach (persoane) Market Share (%)   18-49 BUCURESTI 2023 Daily Reach (persoane) Market Share (%) Diferenta
1 ZU 77.400 16.9 1 ZU 68.400 15.3 -9.000
2 Rock FM 69.500 13.1 2 Rock FM 55.100 9.9 -14.400
3 Kiss FM 59.100 9.4 3 Kiss FM 47.500 10 -11.600
4 Europa FM 44.600 9.9 4 Europa FM 38.900 10 -5.700
5 Guerrila 35.600 6.6 5 Magic FM 36.600 7.5 5.000
6 Magic FM 31.600 6.4 6 Guerrila 25.100 4.8 -10.500
7 Actualitati 30.700 5.2 7 Actualitati 20.700 3 -10.000
8 Digi FM 28.500 4.4 8 ProFM 20.100 3.5 -3.300
9 ProFM 23.400 3.6 9 Dance FM 19.100 3.2 3.800
10 Virgin Radio 23.200 4.2 10 Virgin Radio 18.500 3.6 -4.700
11 Dance FM 15.300 2.5 11 Romantic FM 14.700 2.9 1.600
12 Romantic FM 13.100 1.6 12 Digi FM 14.200 2 -14.300
13 Itsy Bitsy 10.300 1.2 13 Impuls 10.300 2.2 2.100
14 Impuls 8.200 0.7 14 National FM 9.000 2.1 5.300
15 One World Radio 4.400 0.3 15 Cultural 6.800 1.1 3.100
16 Cultural 3.700 0.6 16 Itsy Bitsy 5.800 0.5 -4.500
17 National FM 3.700 0.9 17 One World Radio 5.200 0.5 800
18 Muzical 1.900 0.2 18 Muzical 3.900 0.5 2.000
19 Digi24 FM 1.600 0.1 19 Digi24 FM 3.100 0.6 1.500
20 Sport Total 1.000 0 20 Bucuresti FM 2.200 0.9 1.400
21 Bucuresti FM 800 0.1 21 Sport Total 900 0.1 100
22 Ant. Satelor 0 0 22 Ant. Satelor 800 0.2 800
23 Gold FM 0 0 23       0
  T O T A L 431.900 100   T O T A L 405.200 100 -26.700

Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

AUDIENŢE RADIO URBAN. Publicul tânăr se trezeşte cu DesKiss dimineaţa

Kiss FM îşi păstrează poziţia de cel mai ascultat matinal în rândul publicului comercial la oraşe. Cu peste jumătate de milion de ascultători, Deskiss Dimineaţa are prima poziţie după Daily Reach. Urmează Morning ZU şi, pe poziţia a treia, Deşteptarea de pe Europa FM.

Şi la oraşe, matinalele radio au cifre sub anul trecut pe publicul tânăr. De altfel, consumul general de radio în rândul tinerilor este mai scăzut: sunt cu aproape 180.000 mai puţini ascultători tineri în Bucureşti, faţă de primăvara lui 2022.

Cine creşte:

  • Situaţia e simplă la capitolul creşteri: puţini, foarte puţini.
  • Matinalul Pro FM este printre programele pe plus cu aproape 11.000 peste anul trecut. În rest, mici plusuri la staţii publice: 8.300 la Cultural, 6.400 la Bucureşti FM

Cine scade:

  • Răspunsul: aproape toate matinalele au minusuri pe publicul tânăr la oraşe.
  • Deşteptarea (Europa FM), cu Vlad Petreanu, George Zafiu şi Luca Pastia are 70.000 minus. Matinalul Radio România: -56.000
  • Alte scăderi: -23.000 la Digi FM, -19.000 la Magic Morning, -16.000 la Morning ZU, -13.000 la Guerrilla, -12.000 la Morning Glory.

Audienţa posturilor de radio în mediul URBAN, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de primăvară 2023, comparativ cu 2022:

  18-49 URBAN 2022 Daily Reach (persoane) Market Share (%)   18-49 URBAN 2023 Daily Reach (persoane) Market Share (%) Diferenta
1 Kiss FM 530.800 15.4 1 Kiss FM 524.100 15.7 -6.700
2 ZU 499.100 17.1 2 ZU 483.300 16.6 -15.800
3 Europa FM 388.000 13.1 3 Europa FM 317.500 11.8 -70.500
4 Magic FM 199.800 6.1 4 Magic FM 181.200 6.8 -18.600
5 Digi FM 198.100 6 5 Digi FM 175.300 6.2 -22.800
6 Rock FM 173.800 5.2 6 Rock FM 162.100 5.2 -11.700
7 Virgin Radio 149.100 4.2 7 Virgin Radio 142.000 4.1 -7.100
8 Actualitati 142.100 4.2 8 ProFM 89.600 2.7 10.800
9 ProFM 78.800 2.2 9 Actualitati 85.700 2.5 -56.400
10 Guerrilla 68.600 2.2 10 Guerrilla 55.400 1.7 -13.200
11 Itsy Bitsy 31.500 0.4 11 National FM 23.900 0.7 -2.700
12 National FM 26.600 1 12 Craiova 18.600 0.7 2.400
13 Craiova 16.200 0.4 13 Cultural 18.100 0.6 8.300
14 Iasi 12.100 0.4 14 Itsy Bitsy 18.100 0.3 -13.400
15 Cluj 11.000 0.2 15 Resita 13.400 0.4 4.600
16 Cultural 9.800 0.4 16 Iasi 9.900 0.4 -2.200
17 Resita 8.800 0.1 17 Timisoara 9.200 0.2 1.900
18 Tg. Mures 8.600 0.1 18 Bucuresti FM 7.200 0.4 6.400
19 Ant. Satelor 7.500 0.3 19 Cluj 3.000 0 -8.000
20 Timisoara 7.300 0.1 20 Ant. Satelor 2.900 0.1 -4.600
21 Constanta 1.600 0 21 Tg. Mures 2.900 0 -5.700
22 Bucuresti FM 800 0 22 Constanta 2.700 0.2 1.100
23 RR Brasov FM 0 0 23 RR Brasov FM 2.700 0 2.700
  T O T A L 2.625.300 100   T O T A L 2.447.200 100 -178.100

Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

AUDIENŢE RADIO NAŢIONAL. Matinalele "pe ţară": Kiss, ZU şi Europa FM

La nivelul întregii ţări, DesKiss dimineaţa creşte faţă de anul trecut şi îşi consolidează prima poziţie, cu peste 900.000 de ascultători.

Locul al doilea, Morning ZU, nu scade, dar nici nu creşte tare (e o uşoară variaţie în sus, dar foarte mică).

Completează podiumul Deşteptarea de pe Europa FM, dar aici vorbim de o scădere notabilă: aproape 100.000 de ascultători în minus.

Matinalul Digi se menţine pe patru (şi el pe minus). În schimb Magic Morning cu Liana Stangiu câştigă peste 20.000 de ascultători tineri şi îşi menţine poziţia.

Morning Glory cu Exarhu urcă un loc în clasamentul naţional la "tineret".

Cine creşte:

  • Pe fondul unui consum de radio mai scăzut dimineaţa în rândul tinerilor la nivel naţional, puţine staţii sunt pe plus.

  • Cea mai mare creştere: matinalul DesKiss Dimineaţa, cu peste 80.000 de ascultători tineri câştigaţi.

  • De notat şi plusul Magic FM: de 22.000.

  • Audienţă mai mare şi pentru matinalul Pro FM: plus de 10.000.

Cine scade:

  • Cele mai multe matinale au cifre sub anul trecut. Cea mai mare scădere: Europa FM: -92.000 de ascultători pe ţară.

  • Alte scăderi de notat pe publicul comercial: -45.000 (Radio România Actualităţi), -42.000 (DigiFM), minus aproape 30.000 (matinalele Virgin Radio şi Rock FM), -17.000 (Naţional FM).

Citeşte şi: Topul din primăvara lui 2022: Matinalele radio şi tinerii. Luptă strânsă pe Bucureşti, între Morning Zu şi Exarhu. Cine câştigă şi la ce diferenţă?

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de primăvară 2023, comparativ cu 2022:

  18-49 NATIONAL 2022 Daily Reach (persoane) Market Share (%)   18-49 NATIONAL 2023 Daily Reach (persoane) Market Share (%) Diferenta
1 Kiss FM 822.300 15.6 1 Kiss FM 904.400 17.1 82.100
2 ZU 762.100 15.7 2 ZU 764.900 15.9 2.800
3 Europa FM 554.800 12 3 Europa FM 463.300 10.1 -91.500
4 Digi FM 368.300 6.5 4 Digi FM 325.600 7 -42.700
5 Magic FM 279.600 5.6 5 Magic FM 301.700 6.5 22.100
6 Virgin Radio 241.100 4.4 6 Virgin Radio 212.400 3.9 -28.700
7 Actualitati 224.800 4.7 7 Rock FM 181.900 3.7 -28.800
8 Rock FM 210.700 4 8 Actualitati 179.400 3.4 -45.400
9 ProFM 165.900 3 9 ProFM 177.400 3.8 11.500
10 Guerrilla 75.000 1.4 10 Guerrilla 66.400 1.4 -8.600
11 Iasi 49.100 0.8 11 Iasi 43.000 0.9 -6.100
12 National FM 45.600 0.9 12 Craiova 42.400 0.9 -2.300
13 Craiova 44.700 1.2 13 Ant. Satelor 38.200 1.1 -5.700
14 Ant. Satelor 43.900 1.3 14 Itsy Bitsy 37.300 0.3 -1.900
16 Cultural 28.800 0.5 16 National FM 28.800 0.6 -16.800
17 Cluj 20.400 0.3 17 Resita 27.000 0.6 6.600
18 Resita 20.400 0.3 18 Tg. Mures 20.700 0.4 12.000
19 Timisoara 13.200 0.3 19 Timisoara 11.800 0.2 -1.400
20 Bucuresti FM 8.700 0.1 20 Bucuresti FM 9.700 0.3 1.000
21 Tg. Mures 8.700 0.1 21 Constanta 6.800 0.2 2.300
22 Constanta 4.500 0.1 22 Cluj 3.100 0 -17.300
23 RR Brasov FM 0 0 23 RR Brasov FM 2.700 0 2.700
  T O T A L 4.212.700 100   T O T A L 4.056.100 100 -156.600

Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

sus