Skip to main content

TINERII ŞI RADIOUL. ZU e primul în Bucureşti, dar Rock FM devine al doilea post din Capitală. Kiss FM e cel mai urmărit în ţară şi la oraşe

 
Foto: Pexels
Foto: Pexels

AUDIENŢE RADIO 2021 - COMERCIAL | PRIMĂVARĂ. Tinerii au avut două posturi de radio preferate, în această primăvară: ZU şi Kiss FM. Dacă Radio ZU a câştigat publicul din Bucureşti, Kiss FM este fie prima preferinţă a tinerilor şi în ţară şi la oraşe. 

Publicitate

De notat pe publicul comercial şi creşterea pentru Rock FM în Bucureşti (postul a crescut şi pe publicul total). Rock FM a ajuns a doua staţie de radio din Bucureşti în rândul tinerilor. Era pe patru anul trecut. Şi Guerrilla urcă în topul tinerilor din Bucureşti: de pe 11, pe locul 7.

Tendinţa generală: principalele posturi din top au câştigat public tânăr, în comparaţie cu primăvara din 2020.

Concluziile ar fi următoarele:

- Rock FM a avut cea mai mare creştere pe publicul comercial din Bucureşti. A depăşit 100.000 de ascultători. Este al doilea post de radio pe publicul tânăr în Bucureşti, după ce anul trecut era pe poziţia a patra pe publicul tânăr.

- Kiss FM a coborât pe trei după numărul de ascultători din Bucureşti, dar şi-a menţinut poziţia de lider în ţară şi la oraşe.

- Radio ZU e primul la tineri, dar pe naţional şi urban este depăşit de Kiss FM.

- Europa FM s-a clasat pe patru în Bucureşti, iar pe celelalte două segment de public a prins podiumul

- Digi FM se află doar pe 8 în Bucureşti, dar câştigă audienţă în ţară şi la oraşe - unde se află pe 4, respectiv 5

Paginademedia.ro vă prezintă clasamentul posturilor de radio din România în perioada 11 ianuarie 2021 - 25 aprilie 2021, potrivit ultimului val al Studiului de audienţă radio, realizat de IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research:

Bucureşti

- Radio ZU rămâne cel mai ascultat post de radio, pe publicul comercial. Postul Intact a avut 140.000 de ascultatări în medie, în primăvara acestui an şi un share de 15.1%

- Al doilea post în topul preferinţelor tinerilor din Bucureşti a fost Rock FM - peste 100.000 de ascultători şi cotă de piaţă de 8,8%. Radioul a devenit a doua staţie ascultată de tinerii din Bucureşti, peste Kiss FM (parte a aceluiaşi grup radio) şi peste Europa FM.

- Europa FM a avut cea mai mare scădere, de la 93.000 (în primăvara lui 2020) la 71.000 (în primăvara lui 2021). Minus şi pentru Kiss FM.

- Urcare şi pentru Radio Guerrilla. Postul are în plus aproape 13.000 de ascultători tineri. Asta înseamnă că, faţă de anul trecut, Guerrilla urcă 4 locuri: de pe 11, pe poziţia a şaptea.

- Câteva locuri urcă şi Virgin Radio: era pe 8 anul trecut pe publicul tânăr, acum a trecut pe 6.

Citeşte şi: AUDIENŢE RADIO. ZU revine pe primul loc în Bucureşti. Postul public, Magic, Rock şi Europa FM, creşteri notabile în ţară. Topul radiourilor în primăvara lui 2021

Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în valul de primăvară 2021, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:

  BUCURESTI Public Comercial Primavara 2020   Primavara 2021    
  Audienta medie zilnica Daily Reach (000) Share (%) Daily Reach (000) Share (%) Variatie
  TOTAL 598.400 100 587.000 100  
1 Radio ZU 139.800 16 140.600 15.1 800
2 Rock FM 87.600 7.8 101.400 8.8 13.800
3 Kiss FM 105.900 10.1 88.00 6.5 -17.900
4 Europa FM 93.000 12.3 71.200 7.9 -21.800
5 Magic FM 60.500 5.4 65.600 7 5.100
6 Virgin Radio 36.400 3.2 48.400 4.5 12.000
7 Guerrilla 30.400 3.4 42.300 4.1 11.900
8 Digi FM 38.800 2.7 39.800 2.6 1.000
9 Romania Actualitati 42.700 3.8 37.100 5.1 -5.600
10 Dance FM 36.300 3.4 35.700 3.4 -600
11 Romantic FM 28.200 2.4 32.900 3.4 4.700
12 Chill FM 21.200 2.6 26.400 4.3 5.200
13 Pro FM 35.500 3 25.900 1.9 -9.600
14 National FM 18.300 1.3 19.200 2.1 900
15 Vibe FM 22.600 1.3 17.800 1.3 -4.800
16 Itsy Bitsy FM 11.400 0.9 17.400 1 6.000
17 Impuls 12.600 1.2 15.700 1.5 3.100
18 Romania Cultural 4.300 0.2 9.700 0.7 5.400
19 Smart Radio 13.400 1.8 8.300 1.3 -5.100
20 Romania Bucuresti FM 2.900 0.1 7.900 0.8 5.000
21 Antena Satelor 10.000 0.8 5.300 1.2 -4.700
22 Tananana 11.600 0.7 4.400 0.1 -7.200
23 Romania Muzical 7.600 1 3.400 0.2 -4.200

*public 18 - 49 de ani

Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.


URBAN

- Kiss FM rămâne cel mai ascultat post da radio pe segmentul de public tânăr de la oraşe. Aproximativ 987.000 de ascultători a avut postul grupului AC Radio Holding şi o cotă de share de 14%

- La distanţă considerabilă se clasează pe doi Radio ZU, cu 851.000 de ascultători şi o cotă de share de 13.9%.

- Podiumul este completat de Europa FM - 627.000 de ascultători şi o cotă de share de 11.8%

- Magic FM s-a clasat pe patru, Digi FM pe cinci şi Virgin Radio pe 6. Rock FM, post care era pe doi în Bucureşti, se află abia pe locul 8 - 251.000 de ascultători. O creştere însemnată faţă de aceeaşi perioadă a anului 2020.

Audienţa posturilor de radio din mediul URBAN, în valul de primăvară 2021, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:

  URBAN Pulic Comercial Primavara 2020   Primavara 2021    
  Audienta medie zilnica Daily Reach (000) Share (%) Daily Reach (000) Share (%) Variatie
  TOTAL 3.541.400 100 3.623.100 100  
1 Kiss FM 948.100 15.1 987.100 14 39
2 Radio ZU 795.000 13.9 851.100 13.9 56.100
3 Europa FM 625.300 11.8 627.200 11.8 1.900
4 Magic FM 321.200 4.4 370.200 6.7 49.000
5 Digi FM 326.100 4.7 370.100 5.1 44.000
6 Virgin Radio 268.000 4.5 312.300 5.4 44.300
7 Romania Actualitati 294.300 5.9 256.800 5.2 -37.500
8 Rock FM 184.300 2.6 251.200 3.6 66.900
9 Pro FM 209.400 3.9 217.300 2.5 7.900
10 Guerrilla 86.600 1.6 93.400 1.4 6.800
11 National FM 58.700 1.1 71.800 1.3 13.100
12 Romania Cultural 39.000 0.4 59.900 0.6 20.900
13 Romania Oltenia Craiova 35.000 0.7 42.200 0.6 7.200
14 Antena Satelor 45.300 1 33.100 0.8 -12.200
15 Romania Iasi 39.400 0.6 22.800 0.3 -16.600
16 Romania Resita 32.800 0.6 22.000 0.4 -10.800
17 Romania Timisoara 16.600 0.3 21.300 0.2 4.700
18 Romania Targu Mures 17.400 0.1 19.800 0.3 2.400
19 Romania Bucuresti FM 7.900 0.1 13.900 0.2 6.000
20 Romania Constanta 6.000 0.1 11.700 0.2 5.700
21 Romania Cluj 10.700 0.2 6.600 0.1 -4.100

*public 18 - 49 de ani

Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.


NAŢIONAL

- Acelaşi lider şi pe naţional - Kiss FM. Postul grupului Radio Holding a avut 1.662.000 de ascultători. A avut o uşoară scădere în comparaţie cu 2020.

- Pe locul secund, la mare distanţă, se clasa Radio - peste 1,2 milioane de ascultători. Pe trei se afla Europa FM - 908.000 de ascultători.

- Digi FM, Magic FM şi Magic FM au bifat şi ele creşteri şi s-au clasat pe patru, cinci, respectiv locul şase în clasament

- În top 10 mai sunt Radio România Actualităţi, PROFM, Rock FM şi România Iaşi

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în valul de primăvară 2021, comparativ cu anul trecut, pe PUBLICUL COMERCIAL:

  NATIONAL Public Comercial Primavara 2020   Primavara 2021    
  Audienta medie zilnica Daily Reach (000) Share (%) Daily Reach (000) Share (%)  
  TOTAL 5.866.000 100 6.049.800 100  
1 Kiss FM 1.669.300 15.9 1.662.800 15.2 -6.500
2 Radio ZU 1.253.200 13.2 1.330.500 13.4 77.300
3 Europa FM 892.400 10.1 908.900 9.8 16.500
4 Digi FM 582.300 5.7 592.000 5.5 9.700
5 Magic FM 418.800 3.8 504.400 5.5 85.600
6 Virgin Radio 360.800 3.7 443.000 4.9 82.200
7 Radio Romania Actualitati 490.800 6.2 410.700 5 -80.100
8 Pro FM 373.100 3.4 385.600 3 12.500
9 Rock FM 214.900 2 306.300 2.6 91.400
10 Romania Iasi 114.200 1.4 125.600 1.1 11.400
11 National FM 99.900 1.1 115.200 1.3 15.300
12 Guerrilla 94.500 1.1 111.800 1 17.300
13 Antena Satelor 169.100 2.3 109.800 1.8 -59.300
14 Romania Oltenia Craiova 100.100 1.1 103.400 1 3.300
15 Romania Cultural 65.00 0.6 93.600 0.6 28.600
16 Romania Resita 67.500 0.8 43.600 0.5 -23.900
17 Romania Targu Mures 26.700 0.1 42.600 0.4 15.900
18 Romania Timisoara 39.600 0.5 33.300 0.2 -6.300
19 Romania Cluj 28.500 0.2 24.500 0.2 -4.000
20 Romania Constanta 13.500 0.1 19.000 0.2 5.500
21 Bucuresti FM 16.200 0.2 17.500 0.2 1.300

*public 18 - 49 de ani

Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus