Skip to main content

Cele mai ascultate matinale radio, pe timp de vară. Emisiunile de dimineaţă de la Magic FM şi Pro FM sunt pe val. Au avut cele mai mari creşteri. Morning ZU e lider în Bucureşti şi în toată ţara. Europa FM are oraşele

 
Cele mai ascultate matinale radio, pe timp de vară. Emisiunile de dimineaţă de la Magic FM şi Pro FM sunt pe val. Au avut cele mai mari creşteri. Morning ZU e lider în Bucureşti şi în toată ţara. Europa FM are oraşele

Care au fost cele mai ascultate matinale pe timp de vară? Morning ZU, matinal prezentat de Mihai Morar şi Daniel Buzdugan, este lider în Capitală şi la nivel naţional. Oraşele sunt cu Europa FM. Deşteptarea, emisiune prezentată de Vlad Petreanu, George Zafiu şi Luca Pastia, este cea mai ascultată în mediul urban, arată cel mai recent studiu de audienţă radio, realizat în perioada 2 mai - 13 august 2023. 

Publicitate

Creşteri importante s-au înregistrat, în Bucureşti, la Dance FM şi Romantic FM, deşi niciunul dintre posturi nu are emisiune propriu-zisă de dimineaţă. 

Şi Pro FM aproape şi-a dublat audienţa în Capitală, cu echipa Bogdan Drăcea, Raluca Cojocaru şi Bogdan Ciudoiu.

La oraşe şi la nivel naţional matinalul Magic FM prezentat de Liana Stanciu a avut cele mai mari creşteri.

De menţionat că studiul, care s-a întins pe o perioadă de patru luni, a prins şi persioada în care principalele emisiuni matinale au fost în vacanţă.

Citeşte şi Topul Matinalelor pe COMERCIAL: AUDIENŢE MATINALE RADIO. Ce programe au ascultat tinerii dimineaţa? Matinalul ZU e primul pe comercial. Rock e al doilea în Capitală, Kiss e al doilea în ţară şi la oraşe

Paginademedia.ro prezintă în continuare audienţele posturilor de radio, pe tronsonul de dimineaţă. Studiul este realizat în perioada 2 mai - 13 august 2023 de către IMAS - Marketing Sondaje şi Mercury Research: 

AUDIENŢE RADIO BUCUREŞTI. Pro FM aproape şi-a dublat audienţa în Capitală, după ce a adus o nouă echipă la matinal

Matinalul Morning ZU deţine în continuare supremaţia în Bucureşti. Peste 113.300 de persoane este media ascultătorilor postului de radio. vara aceasta, Morning ZU a fost difuzat până la jumătatea lunii august, apoi după ce realizatorii au intrat în vacanţă, programul a fost înlocuit cu „Matinalul de vară”, prezentat de Răzvan Popescu şi Cuza. 

Radioul public a dat al doilea cel mai ascultat matinal al acestui val. Postul este la mică distanţă de Radio ZU, cu o medie de 112.900 de ascultători. 

Matinalul Deşteptarea de pe Europa FM a urcat pe trei pe podiumul audienţelor, peste Rock FM. Emisiunea de dimineaţă de pe Europa FM a avut 84.300 de ascultători, media, cu 3.000 de ascultători mai mult decât în valul de vară din 2022. 

Rock FM trece pe patru, cu o medie de aproape 82.000 de ascultători pe tronsonul de dimineaţă. 

Cine a mai crescut:

  • Matinalul Kiss FM a câştigat 7.200 de ascultători, ajungând la o medie de 55.600 de persoane, în Capitală. 
  • Romantic FM, deşi nu are emisiune propriu-zisă de dimineaţă, aproape a prins din urmă Kiss FM. Postul a câştigat 10.000 de ascultători. 
  • Pro FM aproape şi-a dublat audienţa în Bucureşti, faţă de vara lui 2022. Postul a ajuns, pe zona de matinal, la o medie de aproape 27.000 de ascultători. Creşterea vine după schimbările aduse la matinalul Pro FM, anul trecut în septembrie. Matinalul a fost preluat de o nouă echipă formată din Bogdan Drăcea, Raluca Cojocaru şi Bogdan Ciudoiu. 
  • Creşte şi Dance FM pe segmentul de dimineaţă, având o medie de 25.000 de ascultători în Capitală. 

Cine a scăzut:

  • Radio ZU, deşi este lider în Capitală, a avut în această vară audienţe mai mici decât vara trecută. Cu aproape 14.000 mai puţini ascultători.
  • Matinalul Rock FM a fost pe minus: -2.700 de ascultători în acest val de vară comparativ cu cel similar din 2022. 
  • Cea mai mare scădere s-a simţit la Radio Guerrilla: -14.600 de ascultători pe segmentul de dimineaţă. 
  • Şi audienţele Virgin Radio au intrat la apă. Postul a avut un minus de 12.300 de ascultători la matinal. 

Audienţa posturilor de radio din BUCUREŞTI, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de vară 2023, comparativ cu anul trecut:

  Bucuresti PT 2022 Daily Reach Market Share   Target List Daily Reach Market Share DIFERENTA
1 ZU 127.200 13.3 1 ZU 113.300 12.1 -13.900
2 Actualitati 116.500 15.3 2 Actualitati 112.900 15.9 -3.600
3 Rock FM 84.600 8.8 3 Europa FM 84.300 11 3.000
4 Europa FM 81.300 12.7 4 Rock FM 81.900 8.9 -2.700
5 Magic FM 74.400 7.5 5 Magic FM 74.300 7.6 -100
6 Kiss FM 48.400 4.2 6 Kiss FM 55.600 5 7.200
7 Romantic FM 40.700 4.3 7 Romantic FM 51.300 5.5 10.600
8 Guerrila 38.700 4.8 8 ProFM 26.800 2.4 12.100
9 Virgin Radio 32.000 2.9 9 Dance FM 25.000 2.1 5.300
10 Digi FM 31.000 2.4 10 Digi FM 24.900 2.4 -6.100
11 Dance FM 19.700 2 11 Guerrila 24.100 2.6 -14.600
12 Muzical 15.900 1.2 12 Virgin Radio 19.700 1.9 -12.300
13 ProFM 14.700 1.9 13 Cultural 14.300 1.6 5.600
14 Impuls 10.700 1 14 Impuls 13.800 1 3.100
15 National FM 10.200 1 15 One World Radio 12.000 1 9.100
16 Cultural 8.700 0.8 16 Muzical 10.100 1.3 -5.800
17 Itsy Bitsy 8.000 0.5 17 Itsy Bitsy 8.300 0.5 300
18 Ant. Satelor 7.000 0.8 18 Ant. Satelor 7.700 0.7 700
19 Gold FM 6.100 0.6 19 National FM 7.700 1.1 -2.500
20 Bucuresti FM 3.900 0.5 20 Bucuresti FM 6.600 1 2.700
21 One World Radio 2.900 0.1 21 Sport Total 6.100 0.7 4.200
22 Digi24 FM 2.700 0.1 22 Digi24 FM 5.500 0.6 2.800
23 Sport Total 1.900 0.1 23        
  T O T A L 735.700 100   T O T A L 748.000 100 12.300
                 

*total populaţie peste 11 ani

Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

URBAN. Deşteptarea, cel mai ascultat matinal de la oraşe

Europa FM a dat cel mai ascultat matinal din mediul urban. Postul de radio a avut în valul de vară o medie de 665.000 de ascultători. Are cele mai mari cifre, dar şi cea mai mare scădere: -81.000 de ascultători faţă de vara lui 2022. 

Matinalul Radio ZU este la doar 20.000 de ascultători distanţă de lider. Şi în acest caz, emisiunea de dimineaţă de pe ZU a avut audienţe în scădere: -40.000. 

Cine a mai scăzut

  • Digi FM îşi menţine poziţia în audienţe, dar cu cifre mai mici. Matinalul postului de radio a pierdut, la oraşe, aproape 57.000 de ascultători.
  • Rock FM a coborât şi el, cu 43.200 de ascultători. 
  • Virgin Radio a avut un minus de 16.800 de ascultători. 

Cine a crescut:

  • Sunt puţine posturile care au înregistrat creşteri de audienţă, pe matinal, la oraşe. Magic FM, pe locul cinci în audienţa la oraşe, a avut în lunile d evară o medie de 363.000 de ascultători pe matinal. Un plus de aproape 20.000 de persoane faţă de valul din 2022. 
     
  • Alte creşteri s-au mai observat la România Actualităţi, Antena Satelor sau Radio Timişoara

Audienţa posturilor de radio în mediul URBAN, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de vară 2023, comparativ cu anul trecut:

  URBAN PT 2022 Daily Reach Market Share   URBAN PT 2023 Daily Reach Market Share Diferenta
1 Europa FM 747.00 14.9 1 Europa FM 665.900 13.4 -81.100
2 ZU 679.100 11.4 2 ZU 638.400 11.7 -40.700
3 Actualitati 621.600 12 3 Actualitati 631.000 13 9.400
4 Kiss FM 616.300 8.6 4 Kiss FM 557.300 7.7 -59.000
5 Magic FM 343.400 5.6 5 Magic FM 362.900 6.5 19.500
6 Digi FM 339.600 5.4 6 Digi FM 282.700 4.6 -56.900
7 Rock FM 266.100 4 7 Rock FM 222.900 3.4 -43.200
8 Virgin Radio 194.000 2.5 8 Virgin Radio 177.200 2.5 -16.800
9 ProFM 172.200 2.6 9 ProFM 170.700 2.5 -1.500
10 Cultural 84.200 1.6 10 Ant. Satelor 91.200 2.3 15.200
11 Guerrilla 84.100 1.6 11 Cultural 71.600 1 -12.600
12 Ant. Satelor 76.000 2 12 Timisoara 56.000 1.5 19.100
13 Craiova 63.900 1.2 13 National FM 47.200 0.9 -6.900
14 Iasi 58.900 1 14 Guerrilla 43.100 0.7 -41.000
15 National FM 54.100 0.9 15 Craiova 41.500 0.5 -22.400
16 Timisoara 36.900 0.6 16 Resita 36.000 0.6 -500
17 Resita 36.500 0.7 17 Iasi 32.700 0.6 -26.200
18 Tg. Mures 29.900 0.7 18 Tg. Mures 29.400 0.8 -500
19 Cluj 27.100 0.6 19 Itsy Bitsy 26.700 0.3 -400
20 Itsy Bitsy 27.100 0.4 20 Constanta 21.700 0.4 3.500
21 Constanta 18.200 0.3 21 Cluj 14.100 0.2 -13.000
22 Bucuresti FM 10.900 0.2 22 Bucuresti FM 10.7 0.2 -200
23 RR Brasov FM N/A N/A 23 RR Brasov FM 3.6 0.1 3.600
  T O T A L 4751.500 100   T O T A L 4.635.000 100 -116.500
                 

*total populaţie peste 11 ani

Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

NAŢIONAL. Matinalul Kiss FM a coborât pe poziţia a treia la nivel naţional

Matinalul Radio ZU este cel mai ascultat din întreaga ţară, cu peste un milion de persoane, media în fiecare zi. Cifrele au fost în scădere faţă de valul din vara lui 2022, cu aproximativ 50.000 de persoane. 

Europa FM a urcat pe locul al doilea, peste Kiss FM. Ambele matinale au avut cifre în scădere, însă la Kiss declinul a fost mai mare: -113.000 de ascultători. Postul a coborât sub pragul de un milion de ascultători. 

Cine a crescut:

Au fost puţini cei care au ieşit pe plus. Magic FM a avut o creştere de 63.400 de ascultători şi a reuşit să atingă pragul de jumătate de milion de ascultători, pe matinal, în toată ţara. 

Au mai crescut şi posturile Radiouli Public, cum ar fi Radio România Actualtăţi, Antena Staelor sau Radio Târgu Mureş. 

Cine a scăzut

Cea mai abruptă scădere a fost la matinalul Kiss FM: -113.000 de ascultători. 

Alte scăderi pe zona de matinal, în această vară, au fost la Europa FM (-61.700), Digi FM (-57.400), Rock FM (-44.100) şi Radio Guerrilla (-41.700). 

Audienţa posturilor de radio la nivel NAŢIONAL, în intervalul orar 7.00-10.00 (Prime-Time) în valul de vară 2023, comparativ cu anul trecut:

  National PT 2022 Daily Reach Market Share   National PT 2023 Daily Reach Market Share Diferenta
1 ZU 1.075.800 11.4   ZU 1.025.700 11.3 -50.100
2 Kiss FM 1.053.700 9.9   Europa FM 988.300 12.9 -61.700
3 Europa FM 1.050.000 13.2   Kiss FM 940.700 9.1 -113.000
4 Actualitati 908.900 11.2   Actualitati 918.400 11.7 9.500
5 Digi FM 542.200 5.7   Magic FM 500.800 5.3 63.400
6 Magic FM 437.400 4.6   Digi FM 484.800 4.7 -57.400
7 Rock FM 333.000 3.3   Ant. Satelor 329.500 6.2 74.200
8 ProFM 297.400 3.1   Rock FM 288.900 2.7 -44.100
9 Virgin Radio 277.500 2.4   ProFM 267.400 2.5 -30.000
10 Ant. Satelor 255.300 4.2   Virgin Radio 256.200 2.1 -21.300
11 Iasi 126.700 1.1   Iasi 109.700 1.3 -17.000
12 Cultural 122.200 1.2   Cultural 101.200 0.8 -21.000
13 Craiova 119.100 1.5   Timisoara 87.300 1.3 6.800
14 Guerrilla 115.300 1.3   Craiova 83.500 0.8 -35.600
15 Timisoara 80.500 1.1   Guerrilla 73.600 0.8 -41.700
16 Resita 73.300 0.7   Resita 60.900 0.6 -12.400
17 National FM 62.100 0.7   National FM 57.000 0.7 -5.100
18 Tg. Mures 41.400 0.7   Tg. Mures 52.600 1.1 11.200
19 Cluj 37.900 0.6   Constanta 35.100 0.4 2.400
20 Itsy Bitsy 34.500 0.3   Itsy Bitsy 32.100 0.2 -2.400
21 Bucuresti FM 33.600 0.2   Cluj 27.100 0.3 -10.800
22 Constanta 32.700 0.4   Bucuresti FM 10.700 0.1 -22.900
23 RR Brasov FM 6.500 0   RR Brasov FM 3.600 0 -2.900
  T O T A L 7.559.000 100   T O T A L 7.416.800 100  
                 

*total populaţie peste 11 ani

Daily Reach: Numărul de unici care au ascultat postul de radio cel puţin 15 minute

Market Share: Procentul de ascultători, din audienţa medie, care a ales un post de radio.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • B.A.M B.A.M
    O zici de parcă ar fi mare brand consacrat, @Gogu!
    Ai vreo dovadă că Kanal D 2 e urmărit dimineață? Dacă erau, făceau un matinal propriu, nu îi exploatau încă o dată pe cei de la Radio Impuls!
    P.S.
    Apropo, să zicem că sunt urmăriți. De ce nu sunt mutați pe Kanal D (1)? ;))
  • Gogu Gogu
    Impuls nu apare in primele 20 de locuri in conditiile in care au emisiune dimineata cu Kanal D2 urmarita de multi oameni ???? Ce masuratori faceti ???? Aiurea rau , masluite, ca sa iasa cine vreti voi pe locul 1
  • R R
    Dati audientele Chefi la cutite de duminoca pana miercuri.
  • Dragos Dragos
    La ce muzica (aceeasi indiferent de radio) si ce programe ofera radiourile (hahaiala aiurea, fara pic de continut, cu mici exceptii), nu ma mira prabusirea audientelor. Din ce in ce mai multi oameni prefera muzica de pe site-urile de specialitate sau de pe propriile telefoane si asta pentru ca "oferta" radiourilor este foarte limitata. Auzi aceleasi piese la fiecare cateva ore, indiferent de profilul radiourilor.

Trimite un comentariu

sus