Skip to main content

COMUNICAT. „The Bridge” – cel mai nou tip de reality show de succes, bazat pe cooperarea concurenţilor, produs de Paprika Studios România pentru HBO Max din Ungaria

 
COMUNICAT. „The Bridge” – cel mai nou tip de reality show de succes, bazat pe cooperarea concurenţilor, produs de Paprika Studios România pentru HBO Max din Ungaria

COMUNICAT. 10.000 de km de prospecţii, 50 de posibile locaţii de filmare, echipă de zeci de profesionişti din televiziune şi decorul perfect, în The Bridge, cel mai nou tip de reality show de succes, bazat pe cooperarea concurenţilor, produs de Paprika Studios România pentru HBO Max din Ungaria.

Publicitate

Noul reality-show produs de Paprika Studios România pentru HBO Max din Ungaria, „The Bridge” reprezintă începutul unei noi ere pe piaţa producţiei de seriale de televiziune.

Cu noua producţie, realizată în România, Paprika Studios România duce industria de divertisment la un nivel superior şi introduce o nouă viziune prin producţia reality-showului „The Bridge” pentru HBO Max în care munca asiduă, creativitatea şi colaborarea dau naştere unei producţii de succes, dovedind astfel că este un jucător imbatabil pe piaţa europeană de producţie de seriale de televiziune.

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

„The Bridge” prezintă 14 jucători care nu se cunosc şi care se întâlnesc într-un loc sălbatic. Aici au o sarcină comună şi foarte interesantă: trebuie să construiască un pod de 250 de metri lungime cu propriile mâini, fără internet şi fără niciun fel de asistenţă electronică sau tehnică, pentru a ajunge în mijlocul lacului Beliş, unde vor câştiga un premiu uriaş de 30 de milioane de forinţi (aproximativ 80.000 de euro).

Prin realizarea noii producţii, Paprika Studios a dovedit că poate produce întotdeauna seriale care să demonstreze zi de zi că reality show-urile de tip „fight-or-flight”, adică producţii cu buget mare şi spectaculoase, cum este „The Bridge”, care necesită un nivel ridicat de rezistenţă fizică şi mentală, conştientizare a situaţiilor şi ingeniozitate din partea personajelor, pot atrage întotdeauna un public uriaş în faţa ecranelor de televiziune.

VIDEO. Formatul The Bridge

Ce face ca această serie să fie diferită de toate celelalte?

1. Locaţia şi decorul:

Echipa Paprika Studios România a petrecut aproape şase luni căutând cea mai interesantă şi frumoasă locaţie din Europa Centrală şi de Est, iar găsirea unui mediu natural retras şi neatins a fost esenţială pentru calitatea producţiei şi a desfăşurării acţiunii.

Pentru a realiza acest lucru, echipa a călătorit aproximativ 10.000 de kilometri şi a explorat mediul natural şi caracteristicile a aproape 50 de lacuri. Chiar şi aşa, alegerea locaţiei potrivite s-a dovedit a fi dificilă, deoarece fiecare locaţie interesantă atrage mii de turişti în plin sezon, iar o astfel de filmare le-ar fi perturbat vacanţa.

În plus, prezenţa numeroasă a turiştilor ar fi împiedicat producţia serialului în sine. În aceeaşi măsură, spun membrii echipei de producţie, o altă provocare a venit din păstrarea peisajului intact şi neatins, evitarea tăierii copacilor sau a tufişurilor şi readucerea mediului înconjurător la starea iniţială, după filmări.

„Ştiam exact că vrem să găsim o locaţie în care personajele să nu poată <cere ajutor de la civilizaţie>, adică să nu poată, de exemplu, să meargă la magazinele din satele din jur pentru a cumpăra unelte.

Aşadar, a fost deosebit de important să le creăm o izolare absolută - care nu putea fi cu adevărat atinsă decât într-un peisaj pustiu. De asemenea, a trebuit să creăm această experienţă prin prezentarea unei case complet izolate", spune Anca Iurea, Chief Operating Officer la Paprika Studios România.

2. Buget: toată lumea poate produce scump, dar foarte puţini pot produce rentabil şi bine.

Cu „The Bridge”, Paprika Studios România a dovedit că are capacitatea, abilităţile şi cunoştinţele unice în regiune de a produce conţinut de televiziune mai rentabil şi mai eficient decât concurenţii săi din Europa de Vest.

În cazul unor programe precum „The Bridge", care reprezintă efectiv o „investiţie greenfield” în televiziune, nu numai că formatul este complet nou, dar şi cunoştinţele şi experienţa realizării au lipsit până acum. Pentru că, după cum afirmă producătorii, este nevoie de o desfăşurare organizatorică imensă, de o muncă şi de o capacitate de producţie uriaşă pentru a obţine rezultate reale şi tangibile.

În contextul în care furnizorii de streaming, afirmă aceştia, se aşteaptă acum la o calitate a producţiei aproape de film şi de serial TV de la producţiile fără scenariu - ceea ce reprezintă o altă provocare la care foarte puţine companii de producţie pot face faţă.

„Am produs multe seriale de televiziune până acum, dar exigenţele din formatul  'The Bridge' au făcut ca acesta să fie unul dintre cele mai dificile pe care le-am făcut vreodată.

În doar 3 săptămâni, a trebuit să construim o casă din lemn care să arate ca în secolele trecute - complet de la zero. Şi asta într-o zonă fără mijloace de transport, constructori sau materiale.

A trebuit să ne folosim toată creativitatea şi experienţa noastră pentru a construi acest decor în jurul lacului - un hub perfect!", a declarat Christophe Brackx, Managing director al companiei de producţie.

GALERIE FOTO. The Bridge, în imagini

Photo credit: HBO Max / The Orbital Strangers Project

3. Cunoştinţe şi experienţă:

Paprika Studios România a dedicat proiectului aproximativ 50 de specialişti şi experţi din industrie, toţi profesionişti care şi-au dovedit calităţile la nivel internaţional în producţii majore precum Disney+, Netflix, MGM, festivaluri internaţionale - şi care nu numai că au ocupat toate spaţiile de cazare din zonă (toate camerele din 13 hoteluri), dar au pus la dispoziţie şi  folosit aproximativ 20.000 de metri de frânghie şi circa 70.000 de kg de lemn pentru a construi podul.

Desigur, pentru a realiza o astfel de producţie, pentru a crea de la zero infrastructura, conţinutul şi „cadrul de povestire” potrivite, este nevoie nu numai de coordonarea unei echipe profesioniste uriaşe, ci şi de munca unei echipe de culise la care ne gândim rareori atunci când urmărim o producţie de televiziune:

„În cazul nostru, de exemplu, o echipă mare de scafandri s-a ocupat de siguranţa pe apă, iar o echipă mare de rangeri şi oameni de securitate au asigurat liniştea platoului de filmare 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, toate acestea respectând cele mai stricte standarde de sănătate şi siguranţă.

Aş spune că există foarte puţine cadre naturale virgine în regiunea Europei Centrale şi de Est, în afară de Lacul Beliş sau alte locuri izolate din România, unde filmarea unei producţii atât de mari ar fi putut fi atât de rentabilă şi sigură", a adăugat Anca Iurea, de la Paprika Studios România.

„The Bridge”, reality-show-ul care a avut premiera în Ungaria şi care s-a bucurat de un succes foarte mare atât în rândul publicului, cât şi al specialiştilor de media, după primele difuzări, nu se bazează pe dezbinare, pe slăbiciuni umane sau pe scandaluri, ci, dimpotrivă, pe coeziune.

Nu doar imaginile rustice şi pitoreşti ale decorului românesc, alegerea coloanei sonore, ci şi evenimentele, sarcinile, misiunile şi eliminările din episoade care rezultă din munca editorială creează un produs în care nu există niciun moment de plictiseală.

Majoritatea formatelor de reality TV are elemente recurente pe care canalele comerciale preferă să le folosească, cum ar fi eliminarea episoadelor la intervale precise, dar principiul organizatoric de bază în „The Bridge” a fost storytelling-ul. Astfel, fiecare episod se încheie cu un moment de suspans care îl face pe telespectator să aştepte următorul episod.

Cele mai multe reality-showuri se bazează pe stabilirea de potriviri sau pe un anumit tip de competiţie; prin comparaţie, „The Bridge” se bazează pe cooperarea şi colaborarea umană: pentru a câştiga este nevoie de muncă în echipă şi, în multe cazuri, de sacrificiu(i) personal(e) pentru un scop comun.

Deciziile personajelor din serial sunt, de asemenea, interesante, deoarece ele simbolizează adesea ceea ce noi înşine gândim despre convieţuire şi modul în care ne raportăm unii la alţii.

Formatul The Bridge, prezent. în mai multe ţări

În cadrul parteneriatului de producţie, Paprika Studios România a oferit servicii complete pentru Free Monkeys Production, cunoscutul furnizor de conţinut de pe piaţa maghiară.

„The Bridge” este un format original Banijay, creat de Zeppelin (Banijay Iberia), şi a fost lansat în Australia, Brazilia şi Marea Britanie, ţări în care a revenit cu un al doilea sezon în 2022 şi a fost numărul unu în intervalul orar destinat publicului tânăr, crescând semnificativ audienţele obişnuite ale acestui slot de vizionare.

Noua iteraţie sud-africană urmează după cele patru noi adaptări ale „The Bridge” care au fost difuzate pe Prime Video în Danemarca, Suedia, Norvegia şi Finlanda anul trecut, cu o versiune pentru HBO Max în Ungaria, lansată anul acesta în această ţară.

Despre Paprika Studios Group

Paprika Studios Group este o companie de producţie lider în Europa Centrală şi de Est şi în Ţările Baltice, care funcţionează sub conducerea lui Ákos Erdős (CEO), având sediul central la Budapesta. Paprika Studios Group aparţine grupului Viaplay (cunoscut anterior sub numele de NENT Group) şi este prezent în 8 ţări.

Ca răspuns la cererea tot mai mare de conţinut în Europa Centrală şi de Est, a deschis recent o filială şi în Polonia. Compania, aflată de multă vreme în fruntea clasamentului, produce şi dezvoltă emisiuni de divertisment, reality show-uri şi seriale de ficţiune pentru peste 30 de operatori de difuzare în 16 limbi diferite, cu peste 600 de ore de materiale produse în fiecare an.

Varietatea conţinuturilor de divertisment diferă de la reality-show-uri, emisiuni de televiziune, la producţii de ficţiune şi dramă, pe lângă formate dezvoltate parţial sau integral în cadrul companiei, vândute în prezent în mai multe ţări.

Titluri precum „Survivor”, „Dancing with the Stars”, „The Voice” se află printre numeroasele producţii internaţionale cunoscute, care au fost realizate în ultima vreme de Paprika Studios. De asemenea, compania nu produce şi dezvoltă materiale de divertisment doar pentru canalele TV, ci şi pentru platformele de streaming.

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

sus