Skip to main content

DERAPAJ. Digi 24, acuzat de fake-news. Ştire controversată a postului, imediat după ce Clotilde Armand anunţa că dă jos cablurile de pe stâlpi

 
DERAPAJ. Digi 24, acuzat de fake-news. Ştire controversată a postului, imediat după ce Clotilde Armand anunţa că dă jos cablurile de pe stâlpi

DERAPAJ. Coincidenţă sau nu? Acuzaţii de fake-news la Digi24, după de staţia de ştiri a anunţat că „Sectorul 1 ar putea rămâne fără internet”. Acuzaţiile vin chiar din partea primarului Sectorului 1 Clotilde Armand şi din partea lui Ionel Stoica, fost jurnalist şi şef al comunicării în instituţie.

Publicitate

Interesul companiei RCS, care deţine postul de ştiri Digi 24, s-a reflectat în materialul de pe post introdus de Cosmin Prelipceanu, care nu conţinea nici poziţia Primăriei, nici a primarului şi nici vreo menţiune despre legătura Digi 24 cu operatorul de telecomunicaţii.

„Ştirea” Digi24 a venit în contextul în care Clotilde Armand a anunţat zilele trecute că operatorii de telecom trebuie să elibereze stâlpii de iluminat şi să-şi mute cablurile pe sub pământ, aşa cum cere „legea”. 

De notat că Digi24 face parte din „familia” RCS-RDS, cel mai mare operator telecom din ţară şi companie listată la bursă.

 

„Dorinţa primarului”

„Sectorul 1 ar putea rămâne fără internet”, anunţa aseară Cosmin Prelipceanu, în direct, la Digi24. Ştirea, care a avut o durată de câteva minute, a subliniat, ipotetic, „pagubele” pe care le-ar crea o mutare „peste noapte” a cablurilor de pe stâlpi în pământ.

Şi pe online a fost aceeaşi abordare, pe Digi 24.ro.

Mai mult, totul a fost prezentat ca fiind „dorinţa primarului Clotilde Armand” şi nimic în legătură cu contextul care ar obliga operatorii să îşi mute cablurile subteran.

„Legea trebuie respectată. Toate cablurile trebuie să fie subterane”, după cum spunea tot Clotilde Armand într-o altă postare pe Facebook tot de zilele trecute.

Nici în ştirea de la TV, nici într-un material publicat ulterior pe site-ul digi24.ro nu apare poziţia Primăriei de sector şi nici cea a primarului Clotilde Armand.

Din ştirea de pe site-ul Digi24.ro:

„Dorinţa primarului Clotilde Armand de a înlătura de azi pe mâine cablurile de internet şi telefonie fixă de pe stâlpi ar putea perturba activitatea tuturor firmelor din zonă, dar şi viaţa celor peste 238 de mii de locuitori ai sectorului.

Printre ei, mulţi care lucrează de acasă şi s-ar putea trezi fără servicii de telecomunicaţii. Să nu-i uităm nici pe elevii care au trecut de mai bine de un an în sistemul online”, conform materialului consultat de Paginademedia.ro.

Clotilde Armand acuză Digi 24 de fake-news

Circulă o ştire falsă (în regim de breaking news la o televiziune „respectabilă") cum că eu v-aş lăsa fără internet. Oameni buni, vă rog mult să nu daţi crezare acestei inepţii”, a scris Clotilde Armand, aseară, pe Facebook.

Fostul jurnalist Ionel Stoica, acum şef al comunicării din Primăria Sectorului 1, acuză o "execuţie mediatică":

„Nu au cerut niciun punct de vedere de la Primăria Sectorului 1, a fost execuţie mediatică în direct, au învăţat de la cei mai buni”

Paginademedia.ro a transmis o serie de întrebări către Digi. Postul de ştiri nu a comentat întrebările Paginademedia.ro. 

Întrebările Paginademedia.ro:

- Cum comentează Digi acuzaţiile de fake-news venite din partea Primarului Sectorului 1 Clotilde Armand, în contextul în care la Jurnalul de seară a apărut ştirea conform căreia „Sectorul 1 ar putea rămâne fără internet”?

- De ce nu a existat şi poziţia Primăriei Sectorului 1 în ştire?

- Cum comentaţi faptul că difuzarea respectivei ştiri ar putea fi interpretată ca o prezentare a intereselor RCS-RDS, companie cu active în zona de internet si telecomunicatii?

Digi24, alte ştiri controversate în trecut

Nu este pentru prima data când Digi24 are poziţii controversate pe anumite subiecte în care compania-mamă RCS-RDS are interese.

În 2015, când RCS a intrat pe piaţa de energie, Digi24 a difuzat, în mod repetat, ştiri despre eveniment, cu titluri ca „RCS vrea să ieftinească energia” sau „Curent mai ieftin pentru populaţie”

Mai recent, în 2017, Dragoş Pătraru (care a realizat o perioadă emisiunea Starea Naţiei la Digi24) a acuzat postul că i-a pus în vedere să reprezinte interesele companiei care îl plăteşte, după cum spunea chiar el într-un interviu acordat Paginademedia.ro.

De altfel, tot „interesele” companiei au dus la ruptura dintre Pătraru şi Digi24. Totul a pornit de la faptul că Digi24 a ocolit subiectul Ioan Bendei. Între altele, nu a difuzat ştirea legată de punerea sub urmărire penală a RCS şi a unor manageri.


Citeşte şi: Interesele RCS, nou intrat pe piaţa energiei, regăsite intens în programele Digi 24, postul pe care îl deţine compania. Ce răspunde Digi


Citeşte şi: Dragoş Pătraru, critici dure după ce Digi24 a ocolit subiectul RCS-Intact: „Urât e să fii slugă, mă”


Citeşte şi: Pătraru, interviu EXCLUSIV: La Digi 24 mi s-a pus în vedere să reprezint interesele companiei care mă plăteşte. N-au înţeles de ce eu nu trebuie să fac asta


Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • @Decebal Popescu:
    Vrei sa spui ca stirea este obiectiva??? Ce impiedica DIgi sa-si faca propria retea subterana, asa cum are Telekom??? NetCity este o controversa de cand a inceput proiectul, dar exista si alte solutii...Si cum de stirea n-a circulat si alte posturi???
  • De aia se gudura in ultima vreme Digi24 pe langa PNL si ii ataca pe cei de la USR? Pentru ca USR vrea aplicarea legii? Cablurile alea trebuiau date jos de ani de zile, dar toata lumea s-a obisnuit sa nu respecte legea.
    Unde mai pui ca guvernul Orban (PNL) a pompat anul trecut milioane de euro in televiziuni, de la Digi24 la Antena3, iar acum USR de opune la porcaria asta...
    USR de ce nu vrea sa dea bani la Digi24 ca sa fie laudat? :)
  • #MafiaMedia Rușine Digi 24 ,de la România TV mă ășteptam de astfel de mizeri dar de la voi nu Potrivit art. 28, alin. (3) și (4) din Hotărârea Guvernului nr. 490/2011 privind completarea Regulamentului general de urbanism, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 525/1996 este interzisă montarea supraterană, pe domeniul public, a echipamentelor tehnice care fac parte din sistemele de alimentare cu apă, energie electrică, termoficare, telecomunicații, transport în comun, a automatelor pentru semnalizare rutieră și altele de această natură. Montarea echipamentelor tehnice se execută în varianta de amplasare subterană ori, după caz, în incinte sau în nișele construcțiilor, cu acordul prealabil al proprietarilor incintelor/construcțiilor și fără afectarea circulației publice.
  • cineva fara nume nu valoreaza nimica demonstrezi frica de identite ha
  • Unu: inainte sa acuzati Digi24 de fake news ar fi bine sa vedeti cu ce se ocupa Netcity, ce responsabilitati are Netcity si ce solutie a dat Netcity in privinta cablajelor pe strazile colaterale marilor bulevarde. Asta o data.
    Doi: in Sectorul1 nu sunt cablaje doar de la Digi ci si de la Telekom si Vodafone (prin fostul UPC). Nu doar pe ei ii afecteaza decizia Primarului.
    Trei: daca toti acesti operatori isi scot maine cablajele, raman sau nu multi locuitori ai sectorului 1 fara internet si televiziune prin cablu? Unde este fake news-ul?
    Patru: pentru solutionarea problemei Primarul nu are decat sa cheme la o discutie atat Netcity cat si toti operatorii, sa gaseasca o solutie si sa dea un timp de implementare. Nu cu postari pe facebook se face administratie!
  • Hai cu audientele de aseara, ca lesina postacul Mile pe aici...
  • Da postacule ***. Ca sa radem de Antenuta ta. De ce nu zici acest lucru luni si marti postacule ? Sa nu avem audientele de luni si marti ?
    Tu vrei audiente cand e Antenuta lidera, cand e Pro, nu vrei postacule.
    Plangi de ciuda. Antenuta doar 4 rating comercial aseara in 4 ore... Dezastru !
  • Vreau doar sa va uitati la fata lui Prelipceanu cat de senin si "profesionist" era cand stia clar ca ce face e o mizerie la ordin pe unitate. Fix cu fata aia si cu tonul ala "profi" ne-a pacalit pe toti sa credem orice ne zic. Asa cum PNL si PSD sunt aceeasi mizerie la fel si DIGI si RTV, aceeasi mizerie.
  • Poate cu ocazia asta se mai daramana un mit, acela al televiziunii (de nisa, nu de stiri) Digi 24, care desi ceva mai elegant, face fix aceleasi jocuri murdare de care toata propaganda Rezist acuza Antena 3 si Romania TV. As vrea sa va anunt pe aceasta cale ca in Romania nu a existat televiziune in TOP 10 al carui patron sau finantator sa nu fi ajuns sa aiba probleme penale! Faptul ca generatia "snowflakes" crede tot ce zic oamenii aia la costum si cravata la Digi e fix treaba lor, dar sunt mai onesti aia de la RTV care tipa in gura mare, macar sunt asumati :))
  • Asta cu mafiotii de la DIGI care isi servesc interesele prin televiziune se intampla aproape zilnic, dar acum a descoperit si Obae apa calda :))) Daca v-as lasa eu aici cateva linkuri despre diferite "subiecte" tratate de Digi 24 care serveau clar afacerilor conexe ale grupului va luati cu mainile de cap. Sau voi credeati ca doar Voiculescu si ceilalti moguli sunt rai si astia de la Digi sunt mogulii buni la care trebuie sa ne inchinam :)))

Trimite un comentariu

sus