Skip to main content

Deutsche Welle: TikTok, cea mai vulnerabilă la fake news-uri. Facebook şi Twitter sunt mai sigure. Firmele ruseşti, în top la dezinformări

 
Foto: Reuters
Foto: Reuters
Fake News în Pandemie. TikTok, platformă cu foarte mulţi copii printre utilizatori, este cea mai vulnerabilă la fake-news, dintre reţelele sociale. Rusia domină piaţa manipulării reţelelor sociale. Politicienii îşi cumpără like-uri pe Facebook şi Instagram.
Publicitate
 
Trei concluzii dintr-un material Deutsche Welle, bazat pe un raport al Centrului Strategic de Comunicaţii al NATO.

Pe larg, în continuare subiectele abordate:

1. Ruşii domină piaţa manipulării reţelelor sociale

DW citează un raport al Centrului Strategic de Comunicaţii al NATO, care arată că firmele din Rusia domină piaţa manipulării reţelelor sociale.
 
Potrivit acestui raport, ponderea activităţilor false pe Facebook, Twitter sau Instagram ajunge şi până la 30% din totatul like-urilor, share-urilor şi vizualizărilor pe aceste platforme.
 
”Aproape toţi marii furnizori de software şi infrastructură pe care am putut să-i identificăm erau de origine rusă”, spune raportul celor de la NATO.
 

2. TikTok, expus la fake news-uri. Facebook şi Twitter sunt mai sigure

Janis Sarts, directorul Centrului Strategic de Comunicaţii NATO, susţine că TikTok este cea mai nesigură reţea socială. Acolo pot fi manipulaţi cel mai uşor oamenii.
 
La polul opus sunt Facebook şi Twitter, care sunt considerate „sigure”. Pe de altă parte, Instagram şi Youtube „nu sunt foarte bine protejate”.
 
Janis Sarts, pentru DW: 
 
„În principiu, manipularea este posibilă pe aproape toate platformele. Twitter şi Facebook sunt considerate a fi cele mai sigure reţele sociale. Fiind foarte populare, iar manipularea deosebit de agresivă, aceste reţele fac cel mai mult împotriva ei. 
 
YouTube şi Instagram, pe de altă parte, nu sunt foarte bine protejate. În opinia noastră, TikTok este cea mai nesigură dintre cele cinci platforme pe care le-am examinat.”
 

3. Politicienii cumpără like-uri pe Facebook şi Twitter

Nu doar influencerii îşi cumpără viralizarea pe Facebook şi Instagram, ci şi politicienii. 
 
Un exemplu este cel al deputatului rus Leonid Sluţki. În urma unei investigaţii DW, Sluţki oferea circa două ruble (echivalentul a doi cenţi) pentru a cumpăra un like şi un share pe Facebook. Aceeaşi sumă se aplica şi pe Twitter.
 
Postările deputatului rus ajungeau pe bursa de like-uri bosslike.ru, care este uşor de găsit pe Google. „.Prin intermediul ei, numărul de aprecieri, cel al abonaţilor, precum şi vizualizările sau repostările poate fi sporit pe toate reţelele sociale obişnuite, de la cele ruseşti ”Odnoklassniki” şi ”VKontakte”, până la Telegram, YouTube sau TikTok”, spun cei de la DW.
 
DW i-a solicitat un punct de vedere deputatului privind cumpărarea like-urilor pe reţelele sociale, dar acesta nu a răspuns. Sluţki este un deputat controversat, care în 2018 a fost acuzat că ar fi agresat sexual mai multe jurnaliste.
 
Sursa materialului: Deutsche Welle.
Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Cea mai sigură e clar Instagram pentru că nu permite distribuirea directă a linkurilor,doar pe story-uri la persoane cu peste 10K urmăritori și în partea de sus a profilului.Linku-urile puse la poze de pe feed nu se deschid.Sigur,au apărut și pe Reel personaje mioritice cu teoriile lor dar nu e nici pe departe la fel de toxic ca Facebook sau Tik Tok.

Trimite un comentariu

sus