Skip to main content

INTERVIU. De ce lansează Facebook aplicaţii audio? Contraatac la Clubhouse? Costin Cocioabă: Facebook "călăreşte" orice trend de pe piaţă

 
INTERVIU. De ce lansează Facebook aplicaţii audio? Contraatac la Clubhouse? Costin Cocioabă: Facebook "călăreşte" orice trend de pe piaţă
INTERVIU. De ce a ales Facebook să lanseze trei aplicaţii audio? Vor „domina” aplicaţiile audio social media, în viitorul apropiat? Va creşte Clubhouse în popularitate în România? Câteva răspunsuri de la Costin Cocioabă, cel care coordonează proiectul „Cefaci.online”, care s-a ocupat, recent, de un studiu despre publicul Clubhouse din România, despre care Paginademedia.ro a scris AICI. Costin Cocioabă a fost Influencer Marketing Manager la 2Performant.
Publicitate
 
Context. Facebook a anunţat astăzi că va lansa în perioada următoare trei aplicaţii audio: „Soundbites” - un fel de stories vocale, o aplicaţie prin care va integra podcasturi pe Facebook şi „Live Audiio Rooms”, o aplicaţie asemănătoare cu Clubhouse. Detalii, AICI.
 
De ce se îndreaptă Facebook spre zona audio? „Facebook face ce face de ani de zile: călăreşte orice trend. Dacă apare un trend pe piaţă, atunci Facebook îl implementează”, spune Costin Cocioabă.
 
Vor deveni populare aplicaţiile audio? „Pandemia a accelerat foarte mult dezvoltarea acestei zone (recorded, dar şi live) - la finalul zilei cu toţii avem în perioada asta a bad hair day, every day - şi aşa a apărut în planurile Facebook, pe lângă podcasturi”, continuă publicitarul.
 
Şi, pe final, despre dezvoltarea Clubhouse în România: „Clubhouse a strâns până acum foarte mulţi profesionişti (marcomm, IT&C şi e-commenrce) pe care nu îi vei vedea ieşind pe Facebook, Twitter, ori Instagram, declară Cocioabă pentru Paginademedia.ro.

În continuare interviul complet cu Costin Cocioabă:

Paginademedia.ro: De ce a ales Facebook să lanseze, într-o singură zi, trei noi aplicaţii audio?
 
Cosin Cocioabă: „Facebook face ce face de ani de zile: călăreşte orice trend. Dacă apare un trend nou pe piaţă, atunci Facebook îl implementează, iar, istoric vorbind, nu există trend pe care Facebook, dacă l-a văzut în afara reţelei, să nu-l fi implementat în secunda doi.

Ieri au anunţat două noi servicii pe care le aduc la ei în ogradă, iar acestea sunt podcasturile şi replica lor la Clubhouse. În plus, lansează şi „Soundbits”, un nou format în social media. Vorbim despre mici snipet-uri audio pe care le duc momentan în zona de umor / bancuri, scurte sfaturi etc. Va fi un fel de stories cu text şi voce. Au luat mesaje pe care ni le trimitem prin Whatsapp, de exempu, şi le-au dus într-o zonă publică.”

Paginademedia.ro: Crezi că aceste aplicaţii audio vor domina social media în viitorul apropiat?
 
Costin Cocioabă: „Totul cred că plecat de la podcasturi, zonă care a crescut foarte mult în ultimii 2-3 ani în toată lumea, atât video cât şi audio (ex. Joe Rogan la nivel internaţional, Micutzu sau Buhnici, pe plan local), iar Facebook şi-o doreşte la el în casă. Are peste 35 de milioane de fani podcasturi prin grupurile din reţea.

Pandemia a accelerat foarte mult dezvoltarea acestei zone (recorded, dar şi live) - la finalul zilei cu toţii avem în perioada asta a bad hair day, every day - şi aşa a apărut în planurile Facebook,  pe lângă podcasturi, şi „Live Audio Rooms”, care este, de fapt, un Clubhouse redesenat, acelaşi lucru făcându-l însă şi Twitter şi LinkedIn. Îl vom vedea live din vară.”

Paginademedia.ro: Despre Clubhouse. Cum crezi că se va dezvolta în România în următorii 2-3 ani? Va mai câştiga în popularitate sau, din contră, va scădea?
 
Costin Cocioabă: „Clubhouse a strâns până acum foarte mulţi profesionişti (marcomm, IT&C şi e-commenrce) pe care nu îi vei vedea ieşind pe Facebook, Twitter, ori Instagram. Sunt oameni care preferă evenimente restrânse în care se pot exprima. Spre exemplu, a fost CEO-ul Dacia într-o conferinţă şi a avut 40-50 de invitaţi într-un „room”, în care PR Managerul BMW a urcat “pe scenă” şi a salutat succesul Dacia Spring. (Detalii, AICI

Sunt lucruri pe care nu le poţi replica pe Facebook LIVE, sau în cadrul evenimentelor offline, datorită formatelor evenimentelor de acest gen.

Clubhouse se va dezvolta şi în România, însă nu am o estimare a proporţiilor. Va rămâne, cu siguranţă, într-o zonă profesională şi va atrage oameni din mai multe segmente care urmăresc discuţiile acestea.

Notă: Cele trei servicii vor fi implementate în cadrul aplicaţiilor deja existente (Facebook şi/sau Messenger), nu vor fi aplicaţii stand-alone.”

CITEŞTE ŞI: STUDIU. Cum arată utilizatorul român de Clubhouse? E tânăr, are studii superioare şi dornic să înveţe lucruri noi

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus