Skip to main content

STUDIU. Cum arată utilizatorul român de Clubhouse? E tânăr, are studii superioare şi dornic să înveţe lucruri noi

 
Foto: hepta
Foto: hepta
STUDIU. Care este profilul unui utilizator Clubhouse din România? Principalele concluzii ar fi: e tânăr, are studii superioare şi e dornic să înveţe lucruri noi. Asta în timp ce majoritatea românilor de pe Clubhouse locuiesc în Bucureşti.
Publicitate
 
Blogul colectiv cefaci.online, care se ocupă de teme de comunicare şi marketing online, a realizat un prim studiu privind audienţa Clubhouse şi a detaliat profilul utlizatorilor român.
 

Principalele concluzii la care s-a ajuns:

- Cel mai bine reprezentat segment a rămas MarComm (23,5%)
 
- Vârsta utilizatorului român este cuprinsă între 25 şi 44 de ani
 
- Majoritatea utilizatorilor locuiesc în Bucureşti (67,7%), au studii superioare (92,8%) şi folosesc Whatsapp (83,8%)
 
- Cei care intră pe Clubhouse o fac pentru că vor să dobândească cunoştinţe noi
 
- 53% au auzit de Clubhouse din social media
 
- Utilizatorii Clubhouse pot fi găsiţi pe Instagram (82.1%), Facebook (76.8%), ori Youtube (63.9%), 
 
- 19,2% dintre ei sunt utilizaotri activi
 
- Utilizatorii Clubhouse se informează de pe Facebook, Instagram sau Twitter (reţelele sociale) şi din presa online
 

Concluziile studiului, pe larg:

Conform studiului, cel mai bine reprezentat segment a rămas cel din MarComm (23.5%), urmat de IT & Telecomunicaţii (14.9%), Social Media (9.9%), creatori de conţinut / influencers (7%), media online şi zone creative (actori, cântăreţi) ambele cu 6.3%.
 
Utilizatorul român de Clubhouse are vârsta cuprinsă între 25 şi 44 de ani (77.4%), locuieşte în Bucureşti (67.7%), are studii superioare (92.8%), este angajat (58.0%), foloseşte WhatsApp (83.8%), petrece minim 2h pe zi pe Clubhouse (54.6%). 
 
Motivul principal pentru care intră pe Clubhouse este acela de a-şi îmbunătăţii cunoştinţele (86.8%), urmat de faptul că, în contextul actual, noua reţea socială le oferă acces la dezbateri şi evenimente cu Key Opinion Leaders (54%).
 
Din Bucureşti vin cei mai mulţi utilizatori - 67,7%. , Cluj-Napoca (5.6%), Timişoara (2.6%), Braşov, Constanţa şi Iaşi, fiecare dintre ele reprezentate de un procent de 2.1% sunt oraşele din care provin încă aproape 15% din totalul utilizatorilor de Clubhouse din România. 
 
8.3% locuiesc în afara ţării, cei mai mulţi români fiind relocaţi în Statele Unite (2.6%), UK (1.4%) şi Ţările de Jos (1%). 
 
53% au auzit de Clubhouse din social media, în timp ce 32% au primit direct pe SMS o invitaţie de la cineva cunoscut. 23.6% sunt proprietari de business-uri, 12.8% freelanceri, 32.8% dintre repondenţi sunt angajaţi, implicaţi sau interesaţi de proiecte personale, în timp ce 16.4% sunt angajaţi într-o funcţie de management.
 
Utilizatorii Clubhouse pot fi găsiţi pe Instagram (82.1%), Facebook (76.8%), ori Youtube (63.9%), şi comunică prin intermediul WhatsApp (83.8%) şi Facebook Messenger (58.3%). 
 
37.4% preferă doar să asculte în camere de discuţii (rooms) publice, iar un procent de 16.6% intenţionează să creeze room-uri în perioada următoare. Un procent de 19.2% sunt utilizatori activi, cu nenumărate room-uri create, ori care deţin deja un Club în cadrul reţelei sociale.
 
Numărul urmăritorilor utilizatorilor din România de Clubhouse este de ordinul miilor, 4% având între 1001 şi 2000 de followers, în timp ce doar 3% au peste 2000 de followers. 
 
Ca surse de informare s-au evidenţiat reţelele sociale (31.5%), presa online (30.7%) şi blogurile (18.5%). TV-ul este sursă de informare pentru 12.5%, în timp ce presa scrisă deţine doar 2.7% din audienţa Clubhouse.
 

Metodologie

Chestionarul a avut 302 repondenţi şi a fost comunicat prin intermediul celor mai populare cluburi de pe Clubhouse (@CeFaciOnline, @FOMO Trends Talk, @Romania, @SocialPedia, @Romania Identity Club, ori @Concerteaza), room-urile organizate de administratori şi membri ai acestor cluburi, cele două grupuri de Facebook dedicate Clubhouse şi SocialPedia.
 

 

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus