Skip to main content

VIDEO. Ce face publicitarul Bogdan Naumovici la iUmor? "Noul iUmor", în varianta cu director de creaţie de reclame

 
VIDEO. Ce face publicitarul Bogdan Naumovici la iUmor? "Noul iUmor", în varianta cu director de creaţie de reclame

Interviurile Paginademedia. Ce face un publicitar la o emisiune TV? Adică Bogdan Naumovici, acum director de creaţie la iUmor, emisiune care începe sâmbătă, 11 februarie, pe Antena 1.

Publicitate

Am stat de vorbă cu Naumovici în Studioul Paginademedia.ro şi avem câteva răspunsuri.

Cum a ajuns la iUmor?

Bogdan Naumovici: Eu am mai colaborat cu cei din Antenă, le-am făcut campania antiplictiseală în 2001, am lansat homezz, jobzz, lajumate.ro. Ma sunat Mihai Ioniţă, CEO că vrea să ne întâlnim, să vorbim de o colaborare.

Ce trebuie să fac? Conceptul - Terapie prin comedie, apoi supervizez - bucata de scenarii, ce se întâmplă cu numerele din emisiune, tot ce se întâmplă.

Direcţia, pe scurt:

Naumovici: Eu vin din publicitate, unde brandul, esenţa brandului e primordială. Dacă ai un slogan - iUmor sau te omor, asta înseamnă că tot ce se întâmplă te face să râzi, totul trebuie să fie amuzant.

Juriul fără Bendeac?

Naumovici: Eu am vorbit cu Mihai Bendeac înainte de sărbători dacă revine sau nu. Evident că el era prima opţiune la un show deja de tradiţie şi aşa mai departe. Nu a vrut să revină în juriu.

A rămas locul liber, ca să zic aşa şi asta fiind realitatea cu care ai de lucrat, eu am văzut-o pozitiv pentru că era multă lume, de la public până la echipă, care se baza cumva pe Bendeac.

Unde simţim mâna lui Naumovici?

"În afară de asta, că i-am zis eu Terapie prin comedie şi am făcut promo şi ce ştiu eu, să fac publicitate, dincolo de asta, unde cred că am avut o influenţă, este în trasul întregii echipe înapoi la bază, la fiecare număr. Să fie amuzant.

Hai să mai gândim cum putem să schimbăm numărul ăsta, să-i dăm o premiză haioasă. Deci, cumva, eu cu asta am venit.

Să încercăm ca la fiecare număr pe care îl pregătim să existe ceva funny, să vedem că pleacă de la o premiză amuzantă. La Românii au talent, de exemplu, poţi să ai numere amuzante, epice, emoţionante, nemaivăzute. La iUmor trebuie să fie... umor.

Un exemplu: 

Naumovici: Aveam o femeie care venea cu un şarpe, cu un piton de ăla mare, şi asta era tot. Deci avem o femeie cu un şarpe, asta era ce am primit de la casting. Ok, şi ce facem cu femeia cu şarpele? Bine, se încolăceşte şarpele, îi sperie puţin pe juraţi şi cam asta e.

Eu am venit şi am zis: hai să facem altă şmecherie cu şarpele. Hai să-i dăm un voice-over, un actor şi facem momentul ispitirii Evei din rai. Punem o voce şarpelui şi îi scriem replici. Se duce sarpele şi-l ispiteşte pe Cheloo cu nişte ţuică. Pe Delia e supărat şarpele pentru că are geanta de piele de şarpe.

După aia vedeam cum se întâmplă dialogul şi cât sunt de haioase replicile şi ce se întâmplă cu interacţiunea cu juraţii. Nimeni nu-şi doreşte să facă un show plictisitor. 

Sau avem chiar la prima emisiune un român care şi-a făcut un hoverboard şi zboară pe el. Ai zice că e doar spectaculos. L-am făcut să fie şi haios.

Schimbări:

Bogdan Naumovici: Una din regulile de la iUmor era că nu întrerupi concurentul orice ar fi. Numărul este cât de lung vrea concurentul să fie. 

Într-un sezon trecut a venit unul şi recitat o oră jumate epigrame. Asta e o chestie la care eu m-am opus foarte tare. Ce sperai era că din exasperarea juraţilor vor ieşi nişte chestii haioase. Am obţinut nişte chestii haioase din exasperarea lui, dar după aia vine alt concurent, săracu, şi ăsta îl prinde pe juratul meu exasperat şi turbat. Şi pe echipa de filmare la fel de turbată. Plus publicul din sală.

Aşa că acum am făcut numere mai scurte, mai condensate.

Ce spune de iUmor sezoanele trecute?

Naumovici: În ultimul sezon, erau 12-13 concurenţi care toţi făceau stand-up. Mai erau vreo doi cu chitară. Zici că era festival de folk. Mi se pare pieredere de resurse să ai doişpe camere, platou, grafică şi să ai pe scenă oameni care vorbesc la microfon. Finala aşa putea să fie şi la radio. Am propus să fie numere mai variate.

Eu mă tot întrebam când mă uitam la iumor de ce nu văd scenete, dialoguri, Tache şi Mache. La masă vorbeşte Mişu Fotino cu Dem Rădulescu, la cofetăria Mimoza. Adică hai să vedem cum îi aducem, cum îi încurajăm pe tinerii artişti. Sunt atâţia tineri actori, ies în fiecare an probabil sute, dacă aduni şi universităţile particulare şi de prin ţară. Ar trebui să fie asta o rampă de lansare, să-şi gândească numere haioase.

Despre scenele care au ajuns şi în faţa CNA?

"Eu cred că trebuie să împingi limitele, şi eu cred că nu trebuie să fii vulgar de dragul vulgarităţi. Dacă eu am râs, n-are nicio importanţă că ăla a fost în fundul gol. Dacă e doar în fundul gol şi atât, nu mă interesează."

Obiective?

Bogdan Naumovici: Ce pot să spun este că obiectivele nu sunt trăsnite. iUmor a scăzut cam cu un sfert din audienţă în ultimele două sezoane. Obiectivul meu e să-l aduc înapoi la audienţa pe care o avea acum doi ani. Adică nu e ceva de nerealizat, nu e o mare brânză.

VIDEO. Ce face Bogdan Naumovici la iUmor?

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • jk jk
    Las aici un comentariu,ca la stirea cu "noile TVR-uri" nu se poate:
    •Surprins putin de TVR Folclor,atunci ce va fi cu TVR 3?
    •Poate o idee mai bună era un TVR Film/Cinema cu filme și seriale,și vechi și noi,și românești și din afară
    •TVR Sport era anunțat cumva de câteva luni.La ședința CNA de acum câteva luni,când au luat licența pentru Cultural,cei din TVR au anunțat că va urma TVR Sport
    •Probabil TVR Sport va fi galben,ma mir ce culoare va avea folclorul,fiindca daca cineva s-a mai uitat recent pe la TVR,de cateva saptamani,la promo-uri,si-au "arondat" cate o forma geometrica cu o culoare aferenta fiecarui post.Deocamdata,dreptunghiul galben nu e revendicat de nimeni(sau e a TVR International/Moldova?)La fel si a "motto-urilor",TVR 1 preț***ște românii,2 îi educă și 3 îi unește,restul?
    P.S. Ar fi un miracol ca cele două posturi să și înceapă să emită anul ăsta
  • MileCelBatran MileCelBatran
    Pagina de Media in loc sa caute solutii reale de a publica ambele targeturi comerciale, prefera sa se joace cu noi. Ne da voie pe ici, pe colo sa dam comentarii, dupa care, vazand ca n-o scoate la capat cu niste "incapatanati" , opreste comentariile. Jos cenzura, tovarasi!
  • Wiki Wiki
    Inca de anul trecut aparea pe wikipedia cine a castigat americaexpress, locul 2, dar nu si locul 3. Acum vad ca apare "to be announced". Dar castigatori apareau Bordea cu Cortea iar pe locul 2 - Andreele
  • Bluemoon Bluemoon
    Draga Andrei
    Vai da ce cunoscător ești tu,nu i așa? Cum le zici tu, ce sa facă,cum sa monteze, ce emisiuni să aducă, parca nu ești, șomerul ăla pe bani bunicilor ! Hai la munca nu la dat sfaturi !
  • Andrei Andrei
    Nu cred că o să se simtă real. Pare chiar mai haotic decât sezoanele trecute. Asta pentru că Antena a stors tot ce se putea stoarce din acest format. Acum vedem...deși am criticat MUUULT Antena în ultima perioada, de ceva vreme a început să fie destul de unitar totul. Ideea cu eticheta lângă logo-uri a fost bună până la urmă deși la prima vedere mi s-a părut scarbos. Revenind la formate, au nevoie de un talent show pe bune, un format international sau daca tin atat de mult sa fie creatie proprie macar sa faca ceva serios, impecabil. Am văzut că pregătesc un nou sezon xFactor. Nu e o idee bună. Formatul nu merge. S-au convins de n ori. Sau nu. M-a surprins Lia de data asta. Destul de bun, aproape de Fructul Oprit ca si producție. Oricum muult peste Sacrificiul și Adela. Asia Express, din nou, foarte bun. Dar aveau nevoie de mai mult timp pe partea de montaj. E montat haotic pe alocuri.
  • MileCelBatran MileCelBatran
    Desi cunoasteti pozitia mea anti-Antena 1, de data asta tind sa cred ca formatul va fi imbunatatit, odata cu aducerea in echipa a lui Naumovici.

Trimite un comentariu

sus