Skip to main content

VIDEO. Cosmin Mitu, unul dintre primii vloggeri de la noi. „Creativul trebuie să lupte pentru ideile sale”. Despre reclame, influenceri şi YouTube

 
VIDEO. Cosmin Mitu, unul dintre primii vloggeri de la noi. „Creativul trebuie să lupte pentru ideile sale”. Despre reclame, influenceri şi YouTube

VIDEO. „Creativul are datoria să lupte pentru ideile sale. Trebuie să încerci cât poţi să discuţi cu clientul şi să lupţi pentru ideea cea mai bună. Totul pentru a scoate un produs mai bun, în cazul nostru reclama”, o spune youtuberul şi publicitarul Cosmin Mitu, unul dintre primii vloggeri din ţara noastră. 

Publicitate

La început comenta reclame, acum le face. Are în portofoliu, printre altele, un spot cu Răzvan Simion, de la Neaţa. Lucrează şi pentru clienţi din America.

A fost invitatul podcasturilor Paginademedia.ro, unde a vorbit despre reclame, influenceri, industria de publicitate, dar şi despre vlogging, conţinut online, seriale şi ură pe internet. Cum faci faţă hate-ului, povesteşte tot el. 

Cosmin Mitu a avut unul dintre primele canale de YouTube din ţara noastră, Romercial, deschis undeva prin 2013. Comenta ironic spoturile publicitare de la vremea respectivă.

A renunţat la proiect după doi ani, deoarce nu a avut impactul aşteptat. Explică şi de ce a pus stop: „I-am dat cât am putut. Nu mai eram dispus să o fac din pasiune, deci nu mai avea rost. Intra foarte multă muncă în fiecare episod, peste o lună”.

Timpul a trecut, iar Cosmin Mitu a trecut la conţinut în limba engleză, la care a renunţat de asemenea, iar în prezent s-a îndreptat către producţie. 

„Întotdeauna m-a pasionat ca şi creativitate publicitatea. În cel mai scurt timp puteai să spui ceva care să te surprindă. Mi s-a părut ca un mic puzzle de rezolvat. Îi apreciam mult pe cei care făceau asta”, spune tot el. 

Acum, gândeşte, organizează, filmează şi montează spoturi video, care mai apoi sunt difuzate în online sau la TV. Are propria agenţie de publicitate, „una micuţă”, după cum spune chiar el şi lucreză inclusiv cu clienţi din Statele Unite. 

Unul dintre cele mai recente spoturi la care a lucrat îl are în prim-plan pe Răzvan Simion de la Neatza, matinalul de la Antena 1. Este pentru brandul Consiglieri şi a fost filmat tocmai în Italia, la Milano. 

A povestit în podcast ce a însemnat munca pentru această reclamă, dar şi cum lucrează în mod normal. Nu în ultimul rând, crede cu tărie că „relaţia dintre brand, influencer şi public ar trebui să fie naturală”. Continuă:

„Mi se pare că influencerii se vând prea uşor. Am văzut pe cineva care promova o iniţiativă pentru protejarea mediului, dar apoi avea reclamă de la unul dintre cei mai mari producători de sticle de plastic din lume. Ar trebui balansat mesajul.

Etic şi bine ar fi să marchezi ce faci (n.r - publicitatea), dar să îţi foloseşti abilităţile creative pentru a face acel produs, fie şi plictisitor, interesant”, conchide youtuberul. 

VIDEO. Despre reclame, influenceri şi YouTube. Cosmin Mitu, unul dintre primii vloggeri de la noi

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus