Skip to main content

STUDIU. Influencerii trebuie să fie sinceri şi informaţi. O spun chiar fanii. Facebook şi Youtube, cele mai utilizate reţele de la noi

 
Foto: Pexels
Foto: Pexels

Influencerii trebuie să fie sinceri şi informaţi, Facebook şi Youtube sunt cele mai folosite reţele sociale din România, iar cel mai urmărit domeniu de interes în social media este cel de parenting.

Publicitate

Acestea sunt câteva dintre concluziile proiectului de cercetare „Barometrul Influenţei în Social Media” (BAR), care a fost gândit de agenţia Graffiti PR şi Cult Market Research.

Conform rezultatelor proiectului, în social media sunt patru indicatori principali:

  • Încrederea
  • Responsabilitatea
  • Plăcerea (abilitatea de se face plăcut)
  • Puterea de convingere

Cele mai importante concluzii sunt:

- Încrederea contează cel mai mult pentru comunităţile din social media

- 90% dintre respondenţi spun că influencerii trebuie să fie informaţi, sinceri şi transparenţi în relaţia cu urmăritorii lor

- Cele mai urmărite domenii în social media: parenting 69%, fashion& beauty 65%, tech 60% şi cooking 55%.

- YouTube şi Facebook sunt cele mai utilizate platforme de social media în România

- TikTok are mai puţini utilizatori decât YouTube şi Facebook, dar timpul petrecut este similar cu cel petrecut pe primele două reţele

- Pentru generaţiile X şi Y active în zona de parenting, încrederea semnifică transparenţă, expertiză în domeniu, stabilitate şi consecvenţă

- Pentru comunităţile urmăritorilor generaţiei Z, încrederea înseamnă capacitatea de fi abordabil şi de a crea conţinut original

- Nativii digitali sunt dispuşi în cea mai mare măsură să achiziţioneze produse recomandate de un influencer pe care îl urmăresc pe YouTube, Instagram şi TikTok (48%), în timp ce membrii generaţiei X sunt mai sceptici în a opta pentru astfel de recomandări (35%), dar nu sunt indiferenţi la ele.

„În realizarea Barometrului de Influenţă în social media, am pornit de la o serie de nevoi concrete: lipsa unui instrument care să măsoare puterea de persuasiune a influencer-ilor români şi identificarea atributelor care determină influenţa, împreună cu variaţiile acestora în funcţie de vârsta comunităţilor de urmăritori.

Practic, scopul nostru a fost să înţelegem funcţionalitatea influenţei, nu să facem un top. Şi, în condiţiile în care vorbim de o industrie relativ tânără global, cu creşteri de miliarde de la an la an şi în contextul urmăritorilor fake, al unor campanii în care brandurile nu se potrivesc cu influenţatorii, iar rezultatele lor sunt îndoielnice – un instrument de măsurare a modului în care se construieşte influenţa în online nu poate decât să ajute să întărim încrederea în industria noastră ” afirmă Paul Kasprovschi, Senior Consultant Strategy & Branding Graffiti PR.

Metodologie

BAR a fost realizat pe un eşantion reprezentativ de peste 1.000 de persoane active zilnic în mediul online şi în social media, aparţinând generaţiilor X, Y, Z. Studiul a cuprins şi interviuri realizate cu  experţi locali şi internaţionali în influencer marketing, marcom, creatori de conţinut. 

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus