Skip to main content

Singurătatea celor vârstnici, prin imagini generate de inteligenţa artificială. O campanie Ogilvy

 
Singurătatea celor vârstnici, prin imagini generate de inteligenţa artificială. O campanie Ogilvy

Campanie despre singurătatea vârstnicilor semnată de Ogilvy România. Asociaţia Niciodată Singur - Prietenii Vârstnicilor este o organizaţie care se ocupă de vârstnicii singuri şi care luptă de peste 7 ani pentru a ajunge la cât mai mulţi dintre ei la timp.

Publicitate

Ogilvy România a construit o campanie pornind de la poveştile de viaţă ale vârstnicilor singuri. Compania Ogilvy s-a folosit de inteligenţa artificială pentru a crea imagini puternice, care fac singurătatea vizibilă.

Scopul campaniei este de a ajunge la cât mai mulţi dintre vârstnicii singuri pentru a-i implica în programele gândite de asociaţie, oferindu-le o şansă la o viaţă normală. Un demers de strângere de fonduri lansat de Asociaţia Niciodată Singur.

Cătălin Dinu, Director Executiv Asociaţia Niciodată Singur - Prietenii Vârstnicilor:

"Avem nevoie de mobilizarea societăţii româneşti pentru vârstnicii singuri. Sunt cei care ne-au crescut, cei care ne-au dat atât de multe, cei care au trăit trauma comunismului şi câte altele la nivel individual.

Sunt oamenii de lângă noi, care au dreptul la viaţă, la bucurie, la comunitate. Prin această campanie vrem să arătăm, la propriu, cât de trist arată singurătatea, prin imagini care nu ne pot lăsa indiferenţi. Şi să strângem fonduri pentru a ajunge la ei şi a-i ajuta."

Campania de donaţii se desfăşoară până la finalul lunii decembrie şi are ca medii de expunere zona de online, outdoor, indoor media şi proiecte speciale. Până la acest moment s-au alăturat campaniei şi alte branduri precum, Globalworth, Cărtureşti, Arbo Media, Băneasa Shopping City şi Metrorex.  Partenerii media ai campaniei sunt Mindshare si Mavericks.

Adrian Diac, Creative Director Ogilvy România:

"Singurătatea seniorilor din România se consumă în spatele uşilor închise. Pentru a o face vizibilă, am apelat la Inteligenţa Artificială. Cu ajutorul unui engine AI am transformat definiţiile singurătăţii, date chiar de seniorii noştri, în imagini memorabile, cu impact. Dar, nu ne-am oprit aici.

Acum, când toată lumea foloseşte AI pentru a genera imagini, noi am inversat procesul folosind imaginile create pentru a descoperi poveştile care le-au generat. Am transformat, practic, o funcţie tehnologică într-o nouă abordare de storytelling."

Singurătatea seniorilor români în cifre, conform studiului naţional Niciodată Singur

  •  1 din 4 dintre vârstnicii din mediul urban, se confruntă cu un grad ridicat de singurătate (peste 450.000 de oameni)
  • 42,8% resimt lipsa persoanelor apropiate
  • 32% se simt excluşi de restul lumii
  • 32% au sentimentul izolări
  • 6 din 10 vârstnici resimt singurătatea, într-o mai mică sau mai mare măsură
  • Un sfert dintre vârstnici (27%) nu au pe nimeni sau au doar o singură persoană cu care sa vorbească despre lucrurile personale;
  • 1 din 4 vârstnici declară că au o stare proastă de sănătate fizică şi mintală
  • 3 din 10 seniori nu au cu cine să vorbească zile întregi

GALERIE FOTO:

Citeşte şi:Cine nu are bătrâni, să-şi cumpere! Ce îşi propune „Buni la vorbă”, primul podcast dedicat vârstnicilor

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

sus