Skip to main content

Cătălin Tolontan, opinie dură despre Digi24 şi necitarea sursei: „Ei iau. Plagiază. Îşi însuşesc.” „Acest Florin Roman al presei noastre”.

 
Cătălin Tolontan, opinie dură despre Digi24 şi necitarea sursei: „Ei iau. Plagiază. Îşi însuşesc.” „Acest Florin Roman al presei noastre”.

Jurnalistul Cătălin Tolontan, lovitură dură pentru postul de ştiri Digi24. Jurnalistul publică pe site-ul Libertatea un text dur, intitulat „Digi24, acest Florin Roman al presei noastre” în care acuză televiziunea că preia ştiri din Libertatea, dar şi din alte publicaţii, fără a cita sursa.

Publicitate

„Precum ministrul care a demisionat pentru că a plagiat, Digi 24 ia ştirile de la multe ziare şi site-uri din România, inclusiv de la jurnaliştii care muncesc în condiţii crâncene în presa locală, şi nu spune de unde preia, dispreţuindu-şi publicul”, notează Tolontan.

El mai spune şi că şefii Digi 24 „şi-au instruit şi interzic redacţiei să procedeze corect, potrivit informaţiilor de la mai mulţi angajaţi. Ei iau. Plagiază. Îşi însuşesc.”

Amintim că ministrul Digitalizării, Florin Roman, a demisionat miercuri, după numai trei săptămâni, în urma dezvăluirilor din Libertatea, printre care una de plagiat.

"Ei iau. P"Jurnalistul Cătălin Tolontan povesteşte cum, în cazul Roman, redacţii precum The Guardian, Washington Post sau Associated Press nu s-au ferit să citeze Libertatea, însă Digi24 a făcut-o.

„Nicio televiziune serioasă din lumea Occidentală, nicio redacţie de calitate nu procedează ca Digi. Sigur, în România, există televiziuni sau siteuri care merg la limită în privinţa citării. Dar nimeni nu egalează Digi 24. Nici măcar Ştirile ProTV, care au mai ieşit din egoul lor cât China”, scrie Tolontan.

Redăm câteva fragmente din textul lui Tolontan, pe care îl găsiţi integral AICI

Precum ministrul care a demisionat pentru că a plagiat, Digi 24 ia ştirile de la multe ziare şi site-uri din România, inclusiv de la jurnaliştii care muncesc în condiţii crâncene în presa locală, şi nu spune de unde preia, dispreţuindu-şi publicul.

Şefii Digi 24 şi-au instruit şi interzic redacţiei să procedeze corect, potrivit informaţiilor de la mai mulţi angajaţi. Ei iau. Plagiază. Îşi însuşesc.

Miercuri de dimineaţă, cînd doar Libertatea publicase informaţia şi dialogase cu rectorul Daniel David, postul Digi 24 spunea ”s-a aflat că…”. S-a aflat de unde? O redacţie muncise multă vreme la CV-ul politicianului.

Nu e prima oară când Digi 24 face asta, dar probabil că o decenţă reziduală ar trebui să-i facă să se gîndească pînă unde poate merge acest furt de la alţii şi, prin urmare, desconsiderare a propriului public.

Nicio televiziune serioasă din lumea Occidentală, nici o redacţie de calitate nu procedează ca Digi. Sigur, în România, există televiziuni sau siteuri care merg la limită în privinţa citării. Dar nimeni nu egalează Digi 24. Nici măcar Ştirile ProTV, care au mai ieşit din egoul lor cât China.

Digi 24 e plagiatorul perfect, un Florin Roman cu ştaif, ”de partea binelui”, cum era şi liberalul pînă deunăzi.

Exemple. Dacă ziarul Adevărul se speteşte la o poveste locală interesantă, o vezi seara la Digi 24, necitată. Dacă Hotnews, G4Media, Spotmedia, Ziare.com sau agenţiile de presă Mediafax şi news.ro, sau orice alte colective de oameni cărora îmi cer scuze că nu le numesc aici, dacă o redacţie din România găseşte o ştire, Digi o ia şi o prezintă ca şi cum a plouat cu ea în studio.

În cazul ministrului Roman, în urma unei ştiri Associated Press, The Guardian, Washington Post, ABC News şi alte mari instituţii au citat investigaţia jurnalistică din Libertatea, iar Digi 24, nu. Dar cine cine e The Guardian faţă de şefii Digi?

În general, televiziunile de la noi sunt destul de cinice cu munca altora, dar de câr-mâr, mai de ruşine, mai din impulsul sănătos al redacţiilor, nu ocultează întotdeauna sursa. 

Victimele malpraxisului citării de la RCS-RDS sunt şi redacţiile publicaţiilor locale. Ziariştii din presa locală sunt vitregiţi de resurse şi cei mai lipsiţi de recunoaşterea efortului lor profesional, făcut în favoarea serviciului public. Şi de la ei fură, zi de zi, Digi 24.

În acest timp, miercuri spre prânz, un jurnalist excepţional al postului Digi 24, om de cursă lungă în presă, mi-e jenă să-l numesc de dragul talentului şi al valorii lui, era invitat sub reflectoare taman când a izbucnit scandalul. În direct, el s-a apucat să citească de pe telefon din dialogul nostru cu rectorul Daniel David, fără să citeze. Parcă descânta din eter, din sursa Samsung, din Huawei, din iPhone. Momentul a fost suprarealist. Nu contează numele. Contează că Digi 24 reprezintă, în materie de copiat informaţia, eşecul instituţional al respectului pentru public. Florin Roman a plecat şi a rămas.
 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Cam lung durează preavizul pentru cei din echipa actuală care au plecat de la Digi 24 la B1 TV.

    Nici cei de la B1 TV nu au anunțat când vor intra angajați din echipa actuală de la Digi 24 care au plecat pentru B1 TV pe post, doar eu am susținut că vor intra pe 1 decembrie și apoi, pe 13 decembrie, dar din păcate, nu a fost confirmată de B1 TV.

    B1 TV a bătut palma cu DW, în curând se va lansa și B1 FM la radio, dar trebuie să ceară licență de la CNA, va retransmite B1 TV tot timpul și părerea mea, mie mi-ar plăcea să preia frecvența unde a emis TANĂNANA în București până să își piardă licența. Au încercat să lanseze și B1 FM în 2013, dar nu s-a mai auzit nimic după.

    Digi 24 va avea No Comment și teleshopping din 2022. Digi 24 va pregăti și un talk show care va difuza de Luni până Vineri între orele 16:00 și 18:00. No Comment va fi în timpul buletinelor de știri, iar teleshopping va fi la sfârșitul orei după ce se difuzează emisiunea respectivă. Știrile din sport și meteo vor fi prezentate fără prezentator tot din 2022, iar Prelipceanu va fi între orele 20 și 1, urmat de știrile nopții. Tot din 2022, programul Digi 24 va începe în fiecare zi de la ora 7 și se încheie de la ora 2.
  • @ABC+ Au dat demisia de la Digi 24 și sunt în preaviz la un moment dat.

    Acum a început declinul de la Digi 24 din cauza lui Tolontan.

    Din 2022, B1 TV va semna un parteneriat cu DW și va produce o emisiune în parteneriat cu DW, iar Digi 24 nu va mai fi parteneriat cu DW din 2022.
  • @Soby, mai amețit de cap cu plecările de la Digi.
    Ba ziceai că din 1 Decembrie, va din 13, acum zici că încă nu pleacă nimeni, suntem deja pe 16 Decembrie și nu sunt plecări.
    Mai bine ai tăcea decât să răspândești fake-newsuri
  • Vad ca l-au luat unii la suturi pe Tolontan ca nu numai Digi24 ia stiri fara sa citeze, ca fura si altii, ca "nu stiu ce".
    Celelalte posturi se stia ca sunt de propaganda, nu de stiri, iar Tolontan nu avea pretentii de la ele, de la Digi24 da, de-aia a scris despre ei!
    De acum sa nu mai aiba pretentii, Digi24 e la fel cu A3, Raitaru/RomaniaTV etc...
  • E rușinos pentru Tolontan că pozează în "***". În loc să zică "bodaproste!" pentru că i-au preluat știrea (nefiind o stire care să rupă societatea românescă="Breaking News") și cei de la Digi, și alții, se găsește să facă pe instanța morală. Asta în timp ce televiziuniile FRAIERE care îl citează, îi fac publicitate gratis...
    NU sunt fan DIGI dar Tolontan a avut o ieșire ușor nesimțită...
    P.S.
    Acest comentariu reflectă opinia mea, PERSONALĂ!
  • Începe haosul Digi 24 din nou!!!

    Tolontan, de România TV, Antena 3 și Realitatea Plus ce zici? România TV sunt cu fake news-uri, Antena 3 este televiziunea PSD și Realitatea Plus e Dragnea TV.

    Sau în curând, B1 TV, care o parte din echipă sunt aduși de la Digi 24, alții au venit de la Realitatea TV.
  • Dar cine e domnul Tolontan sa arate cu degetul cum se face jurnalismul? Nu e el cel care a bagat spaima in populatie din cauza "radioactivitatii" de la Muzeul de Geologie?
  • Nu are cum. Digi 24 e adevarul itself. Asa scrie si pe paginademedia.ro tot timpul
  • Sa găsit domnul Cătălin Tolontan să critice Digi 24..de parcă restul posturilor tv în special de știri corecte.. Să fim serioși domnule Tolontan !

Trimite un comentariu

sus