Skip to main content

Gafă la Digi 24, semnalată de G4Media. Un clip viral de acum 14 ani, prezentat ca discuţie despre război

 
Sursa foto: captură Digi 24 via G4Media
Sursa foto: captură Digi 24 via G4Media

După gafa Antenei 3, când a dat pe post imagini dintr-un joc video ca fiind reale, din războiul din Ucraina, acum a căzut în plasa dezinformării şi Digi 24.

Publicitate

Televiziunea a prezentat un clip vechi ca fiind o discuţie de acum despre război. Deturnarea subiectului s-a făcut prin subtitrare, semnalează G4Media.

Detalii, în continuare.

Cosmin Prelipceanu dat miercuri, 1 iunie, în Jurnalul de Seară de la Digi24, un clip video cu un ”recrut rus”. Şi a titrat: „Rusia atrage recruţi cu minciuni“. De fapt, întreaga subtitrare a fost mincinoasă.

Conform Digi 24, tânărul din clip povestea cum se va înrola în război şi că va conduce tancuri de ultimă generaţie, iar reporterul îi spunea că, de fapt, va primi modele vechi, fabricate în anii ’60-’70.

Care era realitatea?

Clipul este vechi de cel puţin 14 ani şi prezenta o discuţie între un reporter şi un tânăr, filmată în discotecă. Subiectul? Muzica, nicidecum războiul de acum.

Cum a prezentat Cosmin Prelipceanu "ştirea"?

”Dar cu cine luptă ruşii? Ştiţi că i-am tot descris pe soldaţii ăştia, pe recruţii ăştia pe care i-a trimis Putin în Ucraina, unii nici măcar nu ştiau cum arată un glonţ, dar să ducă un război, şi ştiţi isprăvile lor.

Operaţiunea continuă, armata rusă are în continuare nevoie de recruţi, are în continuare nevoie de soldaţi şi pe unii dintre ei, ce credeţi, l-a filmat o televiziune din Rusia. Iată-l”, a spus Prelipceanu, notează G4Media.

Care este originea clipului?

Interviul a fost înregistrat în clubul de noapte „Compass” („Компас”) din oraşul rus Veliky Novgorod de către televiziunea locală „Triada”, informează G4Media care citează Knowyourmeme.com.

Interviul a fost postat pe Internet în 2008 pe site-urile ruseşti, având titlul „Very Bad Music” („Очень плохая музыка”). Pe baza lui s-au făcut şi videoclipuri de parodie.

Interviul cu subtitrarea reală:

Citeşte şi: Gafă la Antena 3. A dat pe post imagini dintr-un joc pe calculator ca fiind de la conflictele din Ucraina

Autor: Alexandra Irimiea alexandra.irimieapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • clipul preluat de digii e de la un nene de pe twitter, textul e la oha, e facut ca meme. Dicii au tradus meme'ul. Cand tu, post tv, vorbesti atat de ucraina si rusia toaaata ziua, n'ai unu prin redactie care se pricepe sa si traduca? Sau unu mai pe la 35 de ani care sa mai fi "trait pe net" sa stie ca clipul e vechi?
  • Că e sub aripa SRI sau nu, Digi24 e folosit pentru a manipula. Ce informare obiectivă să aștepți.
    Strict Secret - Imperiul lui Teszari, protejat de securisti
    https://m.youtube.com/watch?v=4El4YojxUnc
  • de aceea au audienta ultra slaba pe care o au cei de la um24 digi.... si nu e prima data cu fake -urile
  • @Daniel, când era la TVR și Realitatea, avea un comportament mai decent. Acum la Digi 24, are un comportament mai slab față de înainte.
  • De parca ar fi prima data. Vulgar vorbind, un "om de încredere" cum spune Prelipceanu, trimite un mesaj ca nevastă-sa e o *** și copii nu sunt ai lui. O ia pe doamna la bătaie și a doua zi își cere scuze, că nu este asa.
  • Acum la Jurnalul de seară de pe Digi 24, Prelipceanu și-a cerut scuze pentru știrea aia cu Dimitri! La câte greșeli a făcut Prelipceanu, mereu și-a cerut scuze.
  • Am dat acum la Digi 24, când dau reportaje dă același reportaj de vreo 2-3 zile cu Cireșarii din Sectorul 1.

    Bă Digi 24, de ce nu mai faci reportaje noi și dai același reportaj de vreo 2-3 zile cu Cireșarii din Sectorul 1? Ușor ușor, devine un fel de OTV la cât de incompetenți sunt cei de la Digi, ei nici măcar nu sunt în stare să-și îmbunătățească grila lor de programe și nu respectă plângerea lui Sârbu. Rușine!
  • @Khaullis, de la lansare până prin 2009-10, Antena 3 nu prea dădea fake news-uri din câte știu eu. Știu că dimineața și ziua Antena 3 dădea documentare, reluări, teleshopping și știri din oră în oră cu prezentator sau fără prezentator, iar seara băgau știri în direct cu prezentator și aveau talk show-uri în direct.

    Din 2009-10, cam de prin decembrie 2009, de când Antena 3 a fost acuzată de manipulare la vot, a început să aibe mai multe fake news-uri și după, Antena 3 a crescut în audiențe și din 2010 și-a îmbogățit grila lor de programe care a reușit să facă audiență multă față de înainte, a depășit Realitatea TV la audiențe în timp ce Realitatea TV avea probleme multe: Insolvența, datorii, ruptura a celor două Realități, patronii au fost arestați și apoi, faliment și închiderea.
  • Să înțeleg că mai nou, fake news-urile mizerabile se numesc gafe? Cu fake-urile care vin dinspre Bruxelles ne purtăm cu mănuși, cu celelate nu, pe ale le numim fake news. Astea sunt știri false cât casa de mari, pentru așa ceva ar trebui chiar întreruptă emisia o perioadă de timp. La fel și pentru ceilalți, A3, specializați în fake-uri de la înființare. UM Digi 24 a avut de la cine să fure meserie.
  • @Yo, deja am văzut un reporter de la Antena 3 care a plecat la Digi 24. L-am văzut ieri la Jurnalul de seară.

    Urmează alții, dar văd că unii care au plecat de la Antena 3 se întorc (de exemplu, Xenia Croitoru care a plecat de la Euronews România din motive personale s-a întors la Antena 3).
  • Pai cand mai toata redactia iti vine de la Antena 3... ce sa faci? ajungi ca ei... ca si rimeaza
  • Doar nu-si imaginează cineva *** că au facut-o intenționat. Motivul e foarte simplu. Calitatea profesională foarte slabă. Oameni prost plătiți, needucați( profesional), fără experiență, nemotivați, plafonați, etc. Da, la mai toate televiziunile șefii/patronii cred că ,,merge și așa,, Cu angajați pe 2 lei, fără experienta, fără valoare, fără pregătire. Uite că o belea din asta te trage în jos si ani de zile vei duce tinicheaua după tine. Asta costă enorm. Dar cine să realizeze? Cine să gândească? Nu mai bine aducem niște studenți să facă experimente? Poftim experimente!
  • Surse: TVR Info va fi lansat pe 20 iunie 2022 și cică va folosi studioul 11 de unde a fost filmată Telejurnal TVR 1 între 2009 și 2019, nu are echipamente HD pentru studioul 11 și doar când vor prelua de la TVR 1 și TVR 2 va fi HD.
  • Foarte interesant cum nu puteti scrie despre o meschinarie Digi24 fara sa mentionati inainte vinovatul de serviciu Antena 3.
  • Lăsând la o parte orice rea-intentie pentru că nu pot crede că a fost ceva intentionat. Cum naiba să dai pe post asa ceva fără sa verifici??? Ok, limba rusă e o enigmă, dar există atâtea metode simple de a verifica. Mai ales pentru o televiziune de știri. Hai că Antena 3 ne minte și în limba română, dar tu, Digi, să faci o asemenea gafă.....

Trimite un comentariu

sus