Skip to main content

Minutul Paginademedia, cu jurnalistul şi omul de radio Toader Păun: „Podcastul ţine mai mult de persoana care-l face, în timp ce radioul de persoanele care-l ascultă"

 
Minutul Paginademedia, cu jurnalistul şi omul de radio Toader Păun: „Podcastul ţine mai mult de persoana care-l face, în timp ce radioul de persoanele care-l ascultă"

În această săptămână la Minutul Paginademedia îl avem pe jurnalistul Toader Păun, senior editor la revistele Biz şi Haute Culture.

Publicitate

Podcastul mi se pare că ţine mai mult de persoana care-l face, în timp ce radioul de persoanele care-l ascultă şi cu care se construieşte legătura", este de părere Toader Păun.

Toader Păun are o experienţă de peste 20 de ani în radio. A fost realizatorul emisiunilor După-amiaza de Weekend, O dimineaţă de Milioane, Misiunea Verde şi Clublul de seară, de la Europa FM, post de radio al cărui director de programe a fost până în martie 2022.

Jurnalistul consideră că publicaţiile care ies şi pe print sunt mult mai atente în selectarea informaţiilor şi au o abordare mai responsabilă şi mai profesionistă.

Ce citeşte?

RevistaBiz.ro, Veridica.ro., Paginademedia şi Press One.

La ce se uită?

Jurnalistul spune că este "dependent încă de ştiri."

Mai multe detalii aflaţi în Minutul Paginademedia.

  • TV sau YouTube?

Tot mai puţin TV, cel puţin în forma clasică. Aşa că înclin să răspund YouTube sau VOD (Video on demand - video la cerere).

  • Radio sau podcast?

Radio este mai mult decât un podcast, este o conexiune, este multă emoţie şi este o relaţie de lungă durată. Podcastul mi se pare că ţine mai mult de persoana care-l face, în timp ce radioul de persoanele care-l ascultă şi cu care se construieşte legătura.

S-ar putea să fiu foarte subiectiv aici, după mulţi ani de radio şi mult suflet pus în tot ceea înseamnă radioul şi povestea pe care o poate construi alături de ascultătorii săi.

  • Facebook, Instagram sau Tik Tok?

Facebook pentru conţinut mai lung, Instagram pentru fotografii. TikTok-ul îl evit, pentru că mă trezesc că pierd noţiunea timpului sărind din video în video.

  • Ştiri sau emisiuni?

Dependent încă de ştiri, mai puţin de formate de emisiuni.

  • Ce ştiri preferi să consumi şi din ce categorii?

Nu am o preferinţă. Caut să îmi iau informaţiile esenţiale din cât mai multe domenii. 

  • De unde te informezi cel mai des? TV, online sau print?

Online.

  • Cu ce publicaţii îţi începi ziua?

RevistaBiz.ro, ca să ştiu care au fost ultimele update-uri. La fel şi cu Veridica.ro. De multe ori intru şi pe Paginademedia, ca să ştiu ce mai mişcă în industrie, citesc newsletterele 3 Minute de la Europa Liberă, sinteza făcută cu o seară în urmă de SpotMedia, revista presei de la Press One şi am câteva newslettere tematice care vin în zile diferite.

  • Ce publicaţii din străinătate urmăreşti?

Cu regularitate BBC, CNN, TechCrunch şi mă uit la selecţia făcută de YamNews pentru Moldova. Am un feed foarte variat în Google News şi ajung să descopăr prin el, pornind de la subiecte, multe publicaţii noi pe care apoi la trec în feed sau la pun bookmark.

  • Când ai citit ultima dată un ziar sau o revistă? 

Voi fi subiectiv, dar tocmai am pus mâna pe noul număr Haute Culture şi mă bucur că pot să joc un rol mai mare în viaţa acestei reviste de înaltă ţinută. Pentru că tot e final de săptămână, am ajuns să iau şi Weekend Adevărul, unde apreciez interviurile şi articolele complexe şi bine documentate. Tot săptămânal caut să citesc şi Dilema Veche, în special pentru dosarele pe care le realizează.

Ori de câte ori călătoresc în ţară, caut şi cumpăr toate ziarele locale – unele oferă surprize foarte plăcute. La fel procedez şi când călătoresc în afară, unde mă uit la subiecte, layout, ordonarea informaţiilor, stilul de redactare.

Presa tipărită încă are farmecul ei. Ecranele oferă viteză, dar nu pot compensa plăcerea de a simţi hârtiile între degete sau mirosul de cerneală. Cele mai multe publicaţii tipărite oferă şi o selecţie mai atentă a subiectelor, o abordare mai profesionistă şi responsabilă.

  • La ce te uitai la TV când erai mic?

Dincolo de desenele animate, la care încă mă uit cu plăcere, urmăream „The A Team”, mă fascina „Knight Rider - K.I.T.T.”, am fost fanul serialelor din dimineţile de weekend de la PRO TV, mă bucuram de quiz show-uri, Teleenciclopedia (cât eram la bunici făceam mereu baie înainte de ea, pentru că aşa mă puteau ţine în casă apoi, cât să nu ies proaspăt spălat la joacă afară), am crescut cu Divertis, dar şi pe platourile de la Tele 7abc şi apoi de la Antena 1, unde lucra tata, având ocazia să văd live multe emisiuni populare în acea perioadă şi apoi să derulez cu ochii deschişi, în mintea mea, agitaţia din culise pentru fiecare cadru văzut pe ecran.

  • Dar acum ce urmăreşti?

În general, documentare şi ştiri.

  • Cât de des publici pe reţelele sociale?

Încerc să fiu activ de câteva ori pe săptămână, în special pe Facebook şi în stories pe Instagram şi Facebook. Având în grijă multe alte conturi pentru branduri sau proiecte de care mă ocup, mai greu ajung la ale mele…fix ca-n povestea cu pantofarul.

  • Jurnalist preferat? 

Nu am unul singur pe care să-l nominalizez. Admir mulţi jurnalişti de la noi şi spre norocul meu am avut ocazia ca unora să le spun asta şi în faţă şi să învăţ de la ei. În funcţie de nişa în care activează, sunt mulţi jurnalişti buni în online, print, radio şi TV, oameni pe care îi admir, urmăresc cu plăcere şi de la care învăţ mereu.

Simt că dacă aş spune nume, ar fi o listă lungă şi mereu incompletă. Nu am unul preferat, dar sunt mulţi pe care îi admir, respect şi care fac un jurnalism de calitate în ciuda tuturor piedicilor care apar mai ales în zilele noastre.

Din afară am avut o perioadă cât am urmărit şi admirat toţi prezentatorii The Tonight Show, începând cu Jay Leno. Mă fascinează jovialitatea şi naturaleţea cu care livrează informaţiile Richard Quest, de la CNN.

  • Blog sau Vlog?

Am început cu un blog şi cred într-o evoluţie, în viitorul apropiat, către vlog.

Am gândit #demilioane ca o platformă sub care să reunesc oameni, locuri, experienţe şi să fie parte dintr-un proiect mai amplu pentru următorii ani. Este o marcă înregistrată sub care se întâmplă mult mai multe decât site-ul www.demilioane.ro. Din păcate, nu reuşesc să scriu pe cât de des îmi doresc pe blog, dar caut să îmi fac tot mai mult timp pentru el.

  • De ce se numeşte De milioane? Are vreo legătură cu emisiunea pe care ai prezentat-o la Europa FM?

Pornind de la prima emisiune care avea această sintagmă, „O dimineaţă de milioane”, am ajuns să salut folosind #demilioane, apoi s-a lipit formularea de numele meu.

Am propus la un moment dat o rubrică de interviuri în matinal, „Oameni de milioane”, care s-a transformat într-un brand în sine, cu propria viaţă şi o notorietate mai mare decât unele emisiuni cu o istorie mult mai îndelungată şi cifre de audienţă consistente. 

Am completat #demilioane în ultimii ani cu un sens mai generos, astfel încât acum defineşte oameni, locuri şi experienţe care au valoare şi merită împărtăşite şi mai ales transmise mai departe.

  • Timp de 17 ani ai fost la Europa FM. Ai fost realizatorul emisiunilor După-amiaza de Weekend, O dimineaţă de Milioane, Misiunea Verde şi Clublul de seară, iar ulterior ai fost director de programe. Îţi este dor să revii la radio?

Răspunsul scurt, da!

  • Ai spus că nu excluzi ideea de a te întoarce la radio. Crezi că încă nu a trecut acea pauză sau trebuie să vină un moment potrivit?

Ca după orice relaţie intensă, o pauză este necesară. La fel ca în dragoste, de multe ori ceea ce trebuie să se întâmple se întâmplă când e momentul potrivit, nu atunci când cauţi.

Galerie foto:

Toader Păun, carte de vizită:

  • Toader Păun este un jurnalist cu peste 20 de ani de experienţă în radio, presa scrisă şi online
  • A intrat în presă de la vârsta de 14 ani şi are o diplomă în Jurnalism. A participat la transformarea digitală a unor importante staţii de radio private, dar şi la introducerea televiziunii publice în social media şi accelerarea deschiderii către noile tehnologii digitale
  • A prezentat din Camera Verde Selecţia Naţională Eurovision 2013, dar a fost şi Head of Communication pentru România la Eurovision în 2012
  • În ultimii ani a fost realizatorul unor emisiuni radio populare de la Europa FM, post de radio al cărui director de programe a fost până în martie 2022
  • Coordonează dezvoltarea digitală a singurei platforme româneşti de combatere a fake news şi a dezinformărilor, Veridica.ro, care are o echipă activă în statele din Europa Centrală şi de Est
  • În calitate de director de comunicare al Zaga Brand, a participat la poziţionarea agenţiei în topul celor mai vizibile online din România, potrivit monitorizărilor lunare ZeList
  • În prezent este Senior Editor şi responsabil de comunicare pentru revistele Biz şi Haute Culture
  • De anul trecut prezintă şi primul reality show în social media din România, Treasure Games, dezvoltat sub platforma culturală Cronicari Digitali
Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

sus