Skip to main content

Scandal în online, de la un panou publicitar. Mesajul care i-a intrigat pe oameni

 
Scandal în online, de la un panou publicitar. Mesajul care i-a intrigat pe oameni

”Diversitatea înseamnă să lucrăm cu cele mai exotice persoane. Moldovenii, de exemplu” - este mesajul unei companii şi motivul unui mic scandal în online.

Publicitate

Banner-ul aparţine companiei Vitesco Technologies şi a fost amplasat în centrul Timişoarei, scrie G4Media.

Mai mulţi oameni au fost deranjaţi de acest mesaj şi au reacţionat pe reţele de socializare precum Reddit şi Facebook.

”Asta se întâmplă când laşi promovarea pe mâna unor oameni nepricepuţi. Ajung să scrie unii pentru alţii, ca să se amuze prietenii lor, în loc să pună pe primul loc obiectivul campaniei. Ca să nu mai zic despre decenţă şi cei 7 ani de-acasă. Sper să folosească situaţia asta ca să înveţe o lecţie de respect simplu”, a scris un utilizator pe Reddit.

În schimb, pe Facebook a reacţionat istoricul ieşean Dorin Dobrincu. Acesta a spus, potrivit Libertatea, că mesajul „este o mitocănie”, iar Dan Radu, fondator al asociaţiei „Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei”, a spus că „firma ce promovează mobilitatea are şi idei fixe. Şi simple, ca şi minţucile lor”.

Compania va retrage reclama după valul de critici din online

Reprezentanţii comapniei Vitesco Technologies au decis să retragă reclama după valul de critici din online.

”Nu a fost intenţia noastră de a insulta vreo naţionalitate sau cultură. Scopul acestei reclame a fost de a arăta că diversitatea e importantă pentru noi şi compania noastră beneficiază de aportul unei echipe globale. Regretăm dacă cineva s-a simţit ofensat. Afişul va fi dat jos în următoarele zile”, a anunţat compania, potrivit G4Media.

De asemenea, Alina Bratu, manager de comunicare şi branding al Vitesco, a explicat  pe Reddit că reclama a fost inspirată dintr-o campanie folosită în Germania:

„Reclama asta face parte dintr-o serie de 7 variante diferite, care se bazează mult pe ideea de diversitate. În varianta originală veţi regăsi “bavarians”, în cea postata în Timişoara am ales moldovenii, în cea din Iaşi oltenii/ardelenii, în cea din Sibiu bănăţenii.

Am ales să punctăm locaţiile noastre din fiecare regiune şi oamenii faini cu care lucrăm. Ideea de diversitate o veţi regăsi şi în celelalte panouri (print sau digital). Umorul e apanajul oamenilor inteligenţi cu care lucrăm şi vom lucra. Sunt moldoveancă şi mândră de originea mea.”

Vitesco Technologies este o companie pentru fabricarea de mase plastice, având sediul la Regensburg, în Germania. Compania are aproximativ 40.000 de angajaţi, potrivit G4Media.

 

Foto poză principală: G4Media.

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • O reclama de o prostie imensa copiata la indigo din Germania asa cum recunoaste domna ilustra din interviu, fara niciun filtru, doar din dorinta de a fi cool. @ despa - nu stiu cine sau cum este incuiat ci mai degraba inclult autorul adaptarii in RO. Ne-am obisnuit ca tot ce este din Germania sa fie bun, ceea ce nu este adevarat, poate ar trebui sa dam spoiala la o parte si sa vedem esenta.
  • Firma care a facut promovarea are angajati redusi mintal, fara o minima cultura generala, altfel nu imi explic cum au putut spune ca nu a fost in intentia lor sa jigneasca vreo nationalitate sau cultura.... Dar moldovenii sunt o nationalitate aparte? Despre ce cultura e vorba? Suntem toti romani, nu avem spatii de cultura diferite, moldovenii nu sunt o nationalitate aparte, cum sunt maghiarii, de exemplu, care au si o cultura proprie. Afisul propriu zis nu are pic de umor, ci este o jignire la adresa moldovenilor, pur si simplu.
  • ăsta e cel mai bun exemplu că încă suntem încuiați la minte ca români.

Trimite un comentariu

sus