Skip to main content

VIDEO. După 20 de ani! Pro TV a schimbat OFICIAL publicul comercial: nu mai este 18-49 de ani

 
VIDEO. După 20 de ani! Pro TV a schimbat OFICIAL publicul comercial: nu mai este 18-49 de ani

SCHIMBARE după 20 de ani! Pro TV şi-a modificat oficial publicul comercial, după mai bine de două decenii în care vânzarea de publicitate s-a făcut pe categoria telespectatorilor între 18 şi 49 de ani, din mediul urban.

Publicitate

Oficial, noul public pe care vinde Pro TV (despre care Paginademedia.ro a scris în exclusivitate aici) a intrat în vigoare la începutul lunii septembrie.

Agenţiile şi clienţii au fost anunţaţi de schimbare, săptămâna trecută, alături de un clip filmat la lansarea grilei Pro TV, pe care Paginademedia.ro îl prezintă în continuare.

Noul public comercial al staţiei este dat de telespectatorii între 21 şi 54 de ani, de la nivelul întregii ţări (nu numai urban, ca până acum).

Targetul ia în considerare şi un alt aspect, respectiv categoriile socio-profesionale Esomar (ABCDE), astfel noul segment comercial al Pro TV va fi 21-54 de ani ABCD (singura categorie exclusă E, este una mai puţin intersantă din punct de vedere comercial, adică "Muncitori manuali si non-manuali cu nivel de educatie scazut, proprietari de intreprinderi mici si agricultori").

Care sunt toate categoriile Esomar şi cum sunt explicate fiecare, pe larg, aici.

Agenţiile şi clienţii au fost anunţaţi de mutarea Pro TV, prima la nivel de public comercial din ultimii 20 de ani. Au primit şi clipul în care Florin Alexandrescu, Chief Business Officer Pro TV vorbeşte de mişcare (clipul, la finalul articolului).

De ce această mutare?

E un public activ şi stabil financiar şi peste 49 de ani

Care au fost motivele pentru care public comercial s-a schimbat de la 18-49 urban, la 21-54 de ani ABCD, naţional?

”În ultimii ani am fost martorii, sau chiar actori mulţi dintre noi, ai migraţiei locative a populaţiei din urban către zonele metropolitane ale oraşelor", spune Florin Alexandrescu, Chief Business Officer Pro TV, citat de protv.ro.

"S-au construit peste un milion de locuinţe în ultimii 10 ani în aceste zone, acest fenomen fiind în accelerare după începutul pandemiei", continuă el. 

Florin Alexandrescu: "În egală măsură, observăm o extindere a publicului activ şi stabil financiar dincolo de 49 de ani.

Un alt fenomen social extrem de răspândit este migrarea segmentului de vârstă 18 – 20 de ani în afara României, e vorba despre tinerii care pleacă în străinătate pentru studii sau în scop lucrativ”.

Citeşte şi: Cum arată grila de toamnă Pro TV? Superstar, programat vinerea şi sâmbăta. Programul emisiunilor

Noul public comercial - 40% din populaţia României

Trecerea de la 18-49 la 21-54 înseamnă şi o creştere a publicului comercial, spune Lucia Antal, şeful cercetării Pro TV.

Lucia Antal, Head of Research and Development Pro TV:

”Este important de menţionat ca populatia descrisă de noul target comercial reprezintă 40% din populaţia României, o creştere semnificativă faţă de 24%, cât reprezenta vechiul target comercial.

Asta înseamnă din punct de vedere măsurare a audienţei TV că şi sub-panelul reprezentat de noul target este mai mare”, spune Lucia Antal, citată de Pro TV.ro.

VIDEO. Florin Alexandrescu în clipul primit de clienţi şi agenţii

Citeşte şi: SCHIMBARE MAJORĂ. Pro TV extinde publicul comercial. Nu mai este doar 18-49 de ani, de la oraşe. Cum se schimbă clasamentele

Clasele Esomar - AB, categoriile "Premium"

Folosite în marketing, oferă o clasificare a publicului ţinând cont de educaţie, venituri şi ocupaţie.

Categoriile, pe scurt:

- categoria AB (superior): "manageri, directori si profesionisti, specialisti"

- categoria C (mediu): "muncitori calificati, angajati ce presteaza munca non-manuala"

- categoria DE (inferior): "angajati ce presteaza o munca manuala necalificata si alte categorii de angajati cu educatie"

Care sunt toate categoriile Esomar şi cum sunt explicate fiecare, pe larg, aici.

Sursa categoriilor Esomar: brat.ro

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Nu mai stiu cine a zis in comentarii: nu, nu au schimbat ca sa mareasca pretul pentru publicitari. Bine, e si asta un motiv, dar nu principalul.

    Au schimbat pentru ca exista o problema interna pentru care nu gasesc solutie: nu prea reusesc sa mai atraga publicul tanar, Protv Plus si online-ul protv sau digital, cum il numesc ei (care se presupune ca e finantat in acest moment exclusiv ca sa atraga un public tanar) au cam dat fail, cam toate produsele de acolo merg doar pentru ca sunt trase prin crossuri de locomotivele stirilepro, sportro etc. Nu merg organic. Deci e o miscare inteligenta, de data asta. Pur si simplu se pun la adapost. Tinerii nu mai sunt acolo si era firesc sa faca pasul asta - pentru binele lor viitor.
  • Zdutescu, principala problemă a online-ului este că el este un mediu mult mai haotic, dificil și fără vizibilitatea pe care o mai au posturile TV și chiar radio.
    Și nu văd eforturi din partea giganților online-ului de a rezolva aceste chestiuni...
  • “Ca si”…unde l-au gasit pe baiatul asta? “Unicitatea PROTV”? inca 20 de ani? vorbe goale.
    Omul e picat din luna, nu stie saracul ce vine peste ei. Daca ar fi putut sa puna target 40-60, l-ar fi pus. Cine o sa se mai uite la emisiunile lor peste 3 ani? Multi au migrat deja (sau o vor face foarte rapid) catre online. E doar un artificiu de crestere a preturilor cu vreo 20%. Atat!
  • Intrebare simpla: cine are putere de cumparare mai mare - un director de 50 de ani sau un tanar de 18? In Germania, de exemplu, pensionarii se uita la televizor si pe urma cumpara ce au vazut in reclame. Dupa 49 de ani medicamente ?:))))) Lumea de azi la virsta aia e la sala...
  • Evident că este o strategie mascată de a crește prețul la publicitate. În altă ordine de idei, sunt curios de rezultatul în audiențe a primului episod “Prețul cel bun”. Emisiunea a arătat bine, iar tronsonul acela orar e unul foarte ofertant pentru Antena 1, pentru că, emisiunea lui Cabral s-a cam uzat, părerea mea.
  • Vom avea mai multe reclame la Catena și multe la medicamente, că ăia peste 49 cumpără la medicamente.
    Oamenii ăia “bogați și cu studii superioare” își cumpără diverse din alte parti, nu de la reclame TV, în general publicul de la TV nu este atât de educat pe cât vrea ProTV.

    Apropo, cum să ceri 4€ pentru Voyo și 8€ pentru AntenaPlay? Să vezi ce? Emisiunile obosite de la TV pe care le vezi oricând pe diverse site-uri? Mai bine Netflix And chill
  • Si asta e din provincie, clar, altfel n ar vorbi cu ‘ca si’… Ditai derectoru vine cu comparatie de genu ‘n am descoperit noi apa calda’, Noapte buna, Protv!
  • Întrebarea esențială e "cât de bine văzută este această mișcare de către agențiile de publicitate?".
  • "noul target comercial reprezintă 40% din populaţia României, o creştere semnificativă faţă de 24%, cât reprezenta vechiul target comercial."Hahahaha.
    Oare pentru companii o sa tina faza asta? O sa vina ProTv sa le zica ca trebuie sa dea 4000 de dolari in loc de 2400 de dolari pentru cateva spoturi. Nu cred ca o sa fie prea multe companii care accepte faza asta. Ar trebui ca cineva sa efectueze o monitorizare a reclamelor difuzate in perioada urmatoare ca sa compaaam cu lunile precedente. O miscare facuta din foame de bani care probabil o sa se intoarca impotriva lor.

Trimite un comentariu

sus