Skip to main content

Cum se apără Romania TV, după ce Raed Arafat i-a acuzat de „fake news grosolan”

 
Cum se apără Romania TV, după ce Raed Arafat i-a acuzat de „fake news grosolan”

Romania TV se apără după ce Raed Arafat şi DSU au reacţionat şi au dat dezminţiri la o ştire Romania TV, care anunţa „Blackout în România. Scenariu sumbru pregătit de Raed Arafat: pană de curent simulată în toată ţara timp de patru zile. Ce se întâmplă cu spitalele”

Publicitate

„Informaţia prezentată de România TV, obţinută din surse jurnalistice, este reală, documentată şi confirmată”, spun în replică Romania TV. 

„Conform documentelor în posesia cărora ne aflăm şi care sunt confirmate de site-ul organizatorilor exerciţiului de simulare https://indima-project.eu/2022/02/07/on-site-meeting-and-venue-check-in-timisoara-romania/, scenariul vizează o situaţie de blackout care ar afecta, în această etapă a simulării, partea de vest a României respectiv estul Ungariei. Orice încercare anterioară difuzării informaţiei, şi anume de a obţine o reacţie de la DSU a fost sortită eşecului. Proiectul SIMEX este in desfăşurare şi are ca parteneri: DSU, Fundaţia SMURD, IGSU şi parteneri din Ungaria şi Austria.”, spun reprezentanţii Romania TV. 

Redăm în continuare textul trimis paginademedia.ro de Romania TV: 

În legătură cu acuzaţia formulată explicit de secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne, Şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, domnul Raed Arafat, România TV respinge categoric afirmaţiile acestuia şi le consideră denigratoare.

Informaţia prezentată de România TV, obţinută din surse jurnalistice, este reală, documentată şi confirmată şi, mai mult, a fost recunoscută de însuşi domnul secretar de stat Raed Arafat în cadrul unor conversaţii scrise noaptea trecută şi pe care, din respect pentru Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, nu le vom face publice decât în faţa organelor abilitate ale statului.

Conform documentelor în posesia cărora ne aflăm şi care sunt confirmate de site-ul organizatorilor exerciţiului de simulare https://indima-project.eu/2022/02/07/on-site-meeting-and-venue-check-in-timisoara-romania/, scenariul vizează o situaţie de blackout care ar afecta, în această etapă a simulării, partea de vest a României respectiv estul Ungariei. Orice încercare anterioară difuzării informaţiei, şi anume de a obţine o reacţie de la DSU a fost sortită eşecului. Proiectul SIMEX este in desfăşurare şi are ca parteneri: DSU, Fundaţia SMURD, IGSU şi parteneri din Ungaria şi Austria.

În aceste condiţii, considerăm că interesul public primează oricărui scenariu şi mai ales oricărei încercări de intimidare a presei, mai ales fiind un proiect în folosul populaţiei. Informaţia prezentată de România TV este corectă şi documentată şi nu s-a urmărit nicio clipă inducerea sentimentului de teamă sau panică în rândul populaţiei, permanent specificându-se explicit că este un exerciţiu de simulare care are ca scop testarea capacităţii de răspuns la un eventual blackout.

România TV va continua să-şi informeze corect şi complet telespectatorii, în ciuda campaniei de denigrare la care este supusă de mai multă vreme de către un demnitar al statului român ale cărui preocupări în ceea ce priveşte presa exced competenţele şi pregătirea sa, ca şi normele constituţionale.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • abc+, de ce a negat Raed Arafat existența proiectului INDIMA??? Așa ca fapt divers....
    Sau de ce a și-a adaugat de unul singur competența de a institui "Ministerul adevărului"??? Că așa ceva NU intră în lista atribuțiilor Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU)!!!
    Dacă tu ai încredere în Raed Arafat, E DILEMA TA!!! NU E A MEA!!!
    Încearcă să vezi lucrurile din TOATE perspectivele, NU DOAR din cele care îți convin ȚIE!!!!
    P.S
    Vezi că mi-ai rămas dator cu exemple de posturi "neprietenoase" RCS-RDS care ar putea fi scoase în urma introducerii noilor canale Prima în lista "must carry"!!!!! (Scenariu și așa dezmințit ieri...)
  • Numitul Ciutacu Victor ar trebui pe viata eliminat din presa. ***. La fel ca România TV. Sau Antena 3, Gadea și ceata.

Trimite un comentariu

sus