Skip to main content

Măsură fără precedent. Russia Today şi Sputnik, interzise în Uniunea Europeană

 
Măsură fără precedent. Russia Today şi Sputnik, interzise în Uniunea Europeană

Anunţ fără precedent. Russia Today şi Sputnik, organe de presă finanţate de Rusia, vor fi interzie pe teritoriul Uniunii Europene, a anunţat Ursula von der Leyen, preşedintele Comisiei Europene. 

Publicitate

„Vom interzice maşinăria media a Kremlinului pe teritoriul UE. Organele finanţate de statul rus, Russia Today şi Sputnik, şi subsidiarele lor, nu vor mai putea să-şi răspândească minciunile pentru a justifica războiul lui Putin. Lucrăm la o serie de instrumente pentru a elimina, din Europa, dezinformările lor toxice şi periculoase”, a anunţat pe Twitter şefa Comisiei Europene. 

Acesta este doar una dintr-un pachet de sancţiuni ce urmează să fie aplicate Rusiei, dar şi Belarusului, de către Uniunea Europeană.

Site-ul Russia Today, care la momentul publicării acestei ştiri nu mai este accesibil, a postat de asemeni anunţul făcut de Uniunea Europeană. 

„Ştim să ne facem meseria în condiţiile în care suntem blocaţi. Aceşti iubitori ai libertăţii ne-au pregătit pentru asta timp de opt ani”, a declarat Margarita Simonyan, redactorul-şef al Russia Today. 

Russia Today a fost printre sursele de media care au transmis publicului, încă de la începutul invaziei Ucrainei, că operaţiunea lui Putin este una de „eliberare” 

Organele de propagandă ale Rusiei au fost luate în vizor în mai multe state. Republica Moldova a anunţat, sâmbătă dimineaţă, că interzice două site-uri ruseşti de propagandă, Sputnik.md şi Găzăuznews.md. Deşi activitatea lor a fost oprită imediat după anunţul Republicii Moldova, Sputnik.md a reapărut în mai puţin de 24 de ore, la o nouă adresă URL. 

În ultimele zile, alte ţări, dar şi companii de digital au luat măsuri contra Rusiei, pe zona de digital media şi TV: 

  • Google a restricţionat aplicaţia Russia Today pe teritoriul Ucrainei. Astfel, aplicaţia nu mai poate fi descărcată din magazinul de aplicaţii, pe teritoriul Ucrainei. 
     
  • Polonia a anunţat încă de joi interzicerea Russia Today pe teritoriul său. 
     
  • Google a luat în vizor şi canalele de YouTube ale Russia Today dar şi ale altor televiziuni de ruseşti. Compania a decis încă de ieri să restricţioneze posibilitatea ca acestea să-şi monetizeze conţinutul online. 
     
  • Russia Today, interzis şi în Australia. Compania de cablu a decis sâmbătă seara, pe 26 februarie, să înceteze să mai găzduiască televiziunea de ştiri a Kremlinului. 
     
  • Russia Today a fost luată în vizor şi în Marea Britani, după modul în care a transmis primele informaţii despre invazia lui Putin în Ucraina. The Guardian a remarcat vocabularul folosit de jurnaliştii postului în ce priveşte atacul din Rusia. 

    Potrivit Guardian: „În loc de invazie, acţiunile ruşilor (pe Russia Today) au fost descrise drept „o operaţiune militară specială”. În loc de ocuparea teritoriului altei naţiuni, telespectatorilor li s-a spus că trupele militare încearcă să elibereze regiunea din mâinile Ucrainei”

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Și cine stabilește care media face propagandă și care nu?

    Fiecare este liber să-și prezinte propria viziune și propriile opinii, în final publicul ar trebui să fie cel care își sortează informația în funcție de cum o consideră – bună sau rea. La fel de bine consider și eu că alde Digi (care a ales doar adevărul propriu privind pandemia, ignorând infectarea și transmiterea în ciuda vaccinării, protestele de stradă, părerile referitoare la reacții adverse, contraindicații etc. prezentate cu dovezi) sau alde Realitatea (unde miss Păcuraru afișa în prime-time că Realitatea se delimitează și e LIBERĂ DE NEVACCINAȚI – apropo, zilele trecute îl avea pe Simion în platou, acum nu mai e LIBERĂ DE NEVACCINAȚI?) sunt medii de super propagandă. Contrar mie, ar putea fi alte persoane care ar putea crede că Nașul și News România sunt cei care fac propagandă. În ambele cazuri, fiecare crede despre celălalt că e propagandist.

    Avem două persoane: una prezintă cerul ca fiind albastru, alta ca fiind roșu. Cel care susține cauza că cerul e albastru insistă că se vede cu ochiul liber, celălalt spune că se înșală, că el a văzut cum cerul devine și roșu pe la apus. În ambele cazuri, publicul trebuie să aibă de unde compara, analiza și decide cu propriul creieraș. Pentru că, dacă interzici și excluzi din start orice posibilitate ca cerul să aibă și altă culoare decât albastrul universal în care tu crezi, atunci devine doar propagandă favorabilă direcției pe care tu o susții, cum face dna. Von Der LIES. Poate mai face o vizită în țară să se asigure și că toți românii au Euronews pe primul buton.
  • @gigi, dacă tu consideri că rușii sunt credibili, te invităm să părăsești Europa și să pleci la mama-Rusie.

    Poporul rus este dezinformat total, oamenilor li se spune că Ucraina a atacat Rusia și ei doar se apără, total opus.

    Poate ne zici și nouă, ești simpatizant Sosoaca?
  • O decizie inteleapta care trebuia luata mai demult pentru a opri dezinformarea venita din zona Rusiei.
  • Misto. Cenzura ca in perioada de glorie a comunismului. Vom avea acces doar la (dez)informatiile filtrate/aprobate de Bruxelles. VPN-ul va fi noua Europa Libera.
  • KanalD nu mai difuzează emisiunea cu Sosoaca. E o ediție in reluare acum cu Andreea Mantea. Sint curios dacă e decizia kanal d după scandalul in care Rifai a fost acuzata ca face jocurile lui Cosmin Gușă, protectorul ei in televiziune și apropiat de ruși
  • Să sperăm că în viitor, rușii vor fi mutați în spațiul lor fără a mai avea de aface cu UE!

Trimite un comentariu

sus