Skip to main content

Decizie finală: editorii mari se măsoară numai cu SATI

 

Publisherii mari vor lua în calcul un singur sistem de măsurare a audienţei online: SATI (Studiul de Audienţă şi Trafic pe Internet), efectuat de BRAT (Biroul Român de Audit al Tirajelor). Decizia a fost luată azi (după cum anunţa Cătălin Tolontan), de Gazeta Online, Intact Media Grup, Internet Corp, MediaPRO Interactiv, ProTV SA şi Realitatea-Catavencu.

Publicitate

Practic, marii editorii au căzut de acord, să folosească, atât în relaţia cu publicul, cât şi cu clienţii şi agenţiile de publicitate, doar datele oferite de sistemul de măsurare oficială a traficului online. Ringier susţine iniţiativa, dar va lua o decizie în perioada următoare.

Sistemul unui măsurător oficial de audienţă se aplică, de mai mulţi ani, şi în cazul altor medii. Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor furnizează datele oficiale pentru piaţa TV, Asociaţia pentru Radio Audienţă pe cela radio, iar BRAT certifică tirajele şi oferă datele prinvind numărul de cititori prin Studiul Naţional de Audienţă.

Concluziile înţelegerii:

  • SATI va fi folosit ca etalon oficial de măsurare a performanţelor de trafic ale tuturor site-urilor editate de participanţii la această decizie comună, semnatarii renunţând treptat, începând de azi, la utilizarea şi invocarea oficială a altor sisteme de măsurare a traficului online. 
  • Decizia nu ţine de suspiciuni legate de măsurătorile efectuate cu ajutorul altor sisteme, măsurători care au fost foarte utile pentru stadiul în care s-a aflat piaţa de online până la lansarea SATI. Este vorba de o chestiune principială: traficul siteurilor nu poate fi măsurat oficial decât de un sistem administrat, auditat şi controlat strict de o organizaţie independentă. 
  • Codurile tuturor celelalte sisteme de măsurare a traficului pe Internet folosite până în prezent vor fi eliminate, treptat, din paginile tuturor produselor web ale companiilor şi grupurilor media semnatare, acestea urmând să implementeze şi să facă publice în relaţiile contractuale şi oficiale numai rezultatele furnizate şi auditate de sistemul SATI.
  • Lansat la sfârşitul anului trecut, SATI este un instrument independent deţinut de organizaţia profesională a celor mai importanti jucători media: Biroul Român de Audit al Tirajelor.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu