Skip to main content

Radio România, 3,4 milioane de euro din publicitate

 

Posturile Radiodifuziunii au atras publicitate în valoare de 3,4 milioane de euro în cei doi ani de contract cu regia Clir Media. Radio România Actualităţi a adus cea mai mare parte a publicitaţii: 3,2 milioane de euro. Cu o audienţă scăzută, Radio România Cultural nu a convins advertiserii: doar 489 de euro încasări!

Publicitate

Primul an de contract: 15 martie 2007-15 martie 2008

  • Total Radiodifuziune: 1,6 milioane euro
  • Cea mai bună lună – Decembrie: 216.000 de euro
  • Cea mai slabă lună – Septembrie: 64.000 de euro

Anul II: 15 martie – 31 decembrie 2008

  • Total: 1,85 milioane de euro
  • Cea mai bună lună – noiembrie: 322.000 de euro
  • Cea mai slabă lună – iulie: 132.000

Cu audienţa cea mai ridicată, Radio România Actualităţi a luat caimacul: 1,5 milioane de euro din publicitate din 1,6 milioane în total, în primul an de contract! România Cultural nu a fost deloc interesantă pentru advertiseri. Posturile regionale au reuşit să ciupească sume nesemnificative: între 377 de euro la Radio Sighet şi 27.000 la Studioul regional din Constanţa.

15 martie 2007-15 martie 2008

  1. Radio România Actualităţi: 1,5 milioane euro
  2. Radio România Cultural: 0
  3. Antena Satelor: 1.700
  4. Studiourile regionale: 92.000
  • Craiova: 19.600
  • Constanţa: 27.500
  • Iaşi: 11.400
  • Cluj: 10.300
  • Timişoara: 11.500
  • Târgu Mureş: 2.400
  • Reşiţa: 4.100
  • Sighet: 377
  • Radio Bucureşti: 2.700

Al doilea an de contract (care se încheie la 15 martie) aduce o creştere a veniturilor Radio România Actualităţi: 1,75 milioane de euro până la 31 decembrie. Antena Satelor se apropie de 10.000 de euro, iar Radio România Cultural se mândreşte cu primii bani din publicitate: 489 de euro!

15 martie – 31 decembrie 2008

  1. Radio România Actualităţi: 1,75 milioane euro
  2. Radio România Cultural: 489 de euro
  3. Antena Satelor: 7.120
  4. Studiourile regionale: Total – 81.000 de euro
  • Craiova: 7.200
  • Constanţa: 10.500
  • Iaşi: 10.000
  • Cluj: 16.000
  • Timişoara: 16.600
  • Târgu Mureş: 7.000
  • Reşiţa: 9.700
  • Sighet: 785
  • Radio Bucureşti: 3.500
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • http://aluiann.wordpress.com/2008/08/26/romanian-radio-business-2007/
    iata si o documentare ceva mai exacta despre cifrele de vanzari obtinute de principalii jucatori de pe piata radio
  • 1. Nu vad ce legatura are ARMA cu radioul. Audienta radio se masoara de catre ARA www.audienta-radio.ro. Daca tot avem pareri ar fi bine sa stim si despre ce vorbim.
    2. Sa dublezi suma de bani incasata prin vanzarea unui produs in primul an de la preluarea vanzarii spatiului publicitar al acestuia mi se pare o performanta.
    3. Repet faptul ca demograficele SRR nu sunt cele mai atractive pt clienti. De asemenea clientii nu au obiceiul de a consuma spatiu pe SRR. Tocmai de aceea e o chestie sa reusesti sa dublezi intr-un an vanzarile.
    4. EuropaFM probabil vinde de cel putin 6 ori mai mult. MagicFM probabil vinde aproape dublu. (Petrisor ar putea, de asemenea, sa afle cifrele mai apropiate de adevar). CityFM nu cred ca vinde mai mult de o suta de mii pe an.
    5. CLIR astia sunt o ditamai regie de vanzari care vinde in principal produse ale trustului Intact (Antene, Radio ZU etc.) si cred ca au ceva expertiza in domeniu. Laurentiu Ionete http://comanescu.hotnews.ro/discutia-de-ieri-cu-laurentiu-ionete.html a vandut pe vremuri la IP (actualul Arbo) Radio Contact.
    6. Din cate stiu eu salariile sefilor SRR sunt publice dar nu vad care ar fi legatura cu cifrele de vanzari obtinute de CLIR.
  • deci sa inteleg sa sunteti de acord cu cifrele masuratorii ARMA?
    oricare ar fi cifrele acestea tot o rusine ramane suma incasata din publicitate ... cat castiga urmatorul plasat EFM? cat castiga MagicFm? sau City? ...

    ... si pana la urma cine sunt CLIR astia?
  • În 2005, Radioul public a avut încasări de publicitate de aproximativ 830.000 de euro, la cursul de atunci.
    Primul an de contract cu Clir - 2007 - a adus o dublare a veniturilor din publicitate ale Radiodifuziunii.
  • ba nu e deloc o rusine!
    nu mai tin minte exact cifrele (probabil Petrisor ar putea sa le afle) dar cred ca era vorba sau de 400 sau 800.000 de euro vanzari pe an inainte de a fi preluata de CLIR. Ceea ce inseamna macar o dublare (daca e vorba de 800) daca nu o cvadruplare (daca e vorba de 400) a volumului de vanzari.
    SRR-ul are o mare audienta dar pe niste demografice nu foarte atractive pt advertiseri.
  • ma uit pe incasarile RRC si ma crucesc; un post care in valul de primavara 2008 avea 1.2 market share in Bucuresti sa incaseze 489 de euro din publicitate? daca este sa ne raportam la audienta info pro-ul in aceeasi perioada avea 0.9. Oare cat a incasat? cu siguranta regula de trei simpla nu functioneaza :)
  • eu cred ca este o rusine aceasta cifra!
    care este piata de radio? cata audienta are SRR? procentul ar trebui sa se reflecte si in incasari!
    unde este ceva in neregula, la audiente sau la CLIR MEDIA?

    ps a cui e CLIR MEDIA?

Trimite un comentariu