Skip to main content

CNA confirmă concluzia paginademedia.ro: Neutrogena încalcă normele audiovizuale

 

Spotul Neutrogena, în care se spune că 100% dintre femei au confirmat efectul reparator al cremei, încalcă normele audiovizuale, conform Consiliului Naţional al Audiovizualului.

Publicitate

Paginademedia.ro a sesizat aici, în urmă cu o lună, că afirmaţia lasă impresia că este vorba de un eşantion large de femei, deşi este vorba de doar 60 de persoane, după cum arată un disclaimer scris cu caractere foarte mici în josul ecranului. Concluzia paginademedia.ro a fost confirmată şi de Consiliul Român pentru Publicitate.

Iată spotul:

Spotul Neutrogena încalcă normele audiovizuale

[flashvideo filename=video/neutrogena.flv /]

Decizia CNA a luat în calcul şi punctul de vedere al Consiliului Român pentru Publicitate (RAC), potrivit căruia se încalcă câteva articole din Codul de Practică în Publicitate. CNA a decis să trimită o scrisoare tuturor posturilor, pentru "intrarea în legalitate".

Iată poziţia RAC:

Prin afirmaţia "100% repararea pielii uscate" se poate înţelege că se face referire la acea calitate a produsului de a repara în întregime pielea uscată. Disclaimerul "60 de femei s-au declarat mulţumite în timpul testelor clinice, 4 săptămâni, Franţa" care vine în susţinerea şi completarea afirmaţiei face însă referire la numărul de femei care au fost mulţumite de efectele cremei asupra pielii.

Există astfel o discordanţă între termenii la care fac referire cele două afirmaţii, repararea pielii usccate şi, respectiv, numărul femeilor mulţumite de produs. De asemenea, în disclaimer nu se precizează faptul că cele 60 de femei reprezintă întreg eşantionul testat.

În consecinţă, se încalcă următoarele articole din Codul de Practică în Publicitate, elaborat de RAC:

Art. 3 - Terminologie, citate, teste tehnice şi ştiinţifice, date statistice

Publicitatea trebuie:

  • să folosească termenii, citatele şi referirile la testele tehnice şi ştiinţifice într-o manieră corespunzătoare şi corectă care să poată fi demonstrată şi substanţiată pe toată perioada comunicării
  • să prezinte datele statistice fără a exagera validitatea afirmaţiilor privind produsul

Citiţi şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Vad ca Neutrogena au acum un spot (nu stiu daca este acelasi cu cel comentat), in care “repara” intr-un fel absolut incredibil formularea initiala.

    Ei sustin acum ca “PANA LA 100% dintre femei…”!

    Formularea arata ca, din pacate, autorul nu sta de loc bine la capitolul logica. “Pana la 100%” poate insemna absolut orice: 0%, 10%, 20%, 90% etc.

    Bineinteles, o explicatie poate fi si ca firma-mama de publicitate nu a dorit modificarea spotului in original, fortandu-i pe romani sa gaseasca o solutie in acord cu cerintele CNA.

Trimite un comentariu