Skip to main content

Cristi Petriceanu, Boom: Nu mă văd ca un caz Bigger

 

cristian-petriceanu1Ce şanse au să îşi recupereze datoriile site-urile care au ieşit din portofoliul Boom? “Este dificil de spus”, răspunde Cristian Petriceanu, director general Boom, într-un interviu acordat în exclusivitate paginademedia.ro, publicat în continuare. “Depinde de aprobarea planului de reorganizare şi de realizarea lui. Iar realizarea lui depinde de evoluţia pieţei.”

Publicitate

Netbridge Investments, compania care operează regia de publicitate online Boom, a intrat în insolvenţă. Dosarul a fost înaintat de creditorul Realmedia Network, o companie deţinută tot de New Century Holdings (NCH), în portofoliul căreia se află şi Netbridge. Insolvenţa a fost anunţată de HotNews şi de Wall-Street.

Nu se pune problema de o falimentare programată”, spune Petriceanu în interviul acordat paginademedia.ro. „În cazul Boom, compania are datorii neachitate, dar firma a intrat într-o anumită procedură. Nu mă văd ca un caz Bigger”, continuă el.

Situaţia Boom nu este o surpriză. Este anticipată de câteva luni, de când Boom a pierdut site-uri din portofoliu şi s-a separat în două companii - Boom şi Digital ADS. Într-un interviu acordat paginademedia.ro, Cătălin Tolontan vorbea despre un nou caz Bigger. Nu dădea nume, dar indiciile erau clare.

Pe lângă interviul cu Cristi Petriceanu, paginademedia.ro publică şi un punct de vedere al companiei Boom, la sfârştiul articolului, după interviu.

INTERVIUL, PE LARG

Petrişor Obae: De ce a cerut insolvenţa chiar o firmă din grup?
Cristi Petriceanu: Oricine putea să ceară insolvenţa. Ce pot să spun e că şi datoriile la companiile din grup sunt foarte mari.

Dar cum de a înaintat această procedură o firmă din grup?
Toate site-urile au acelaşi regim. Nu sunt tratate preferenţial, doar pentru că fac parte tot din portofoliul NCH.

Dar prin această mutare, nu se pot alimenta informaţiile că este o falimentare controlată?
Nu văd de ce ar crede cineva acest lucru. Da, face parte din acelaşi grup, suntem fraţi dar, cum se spune în popor, brânza este pe bani. La un moment dat, nu contează că eşti din grup sau nu. Ei au încercat, ca şi alţii, o conciliere directă, dar fără succes.

Ce se va întâmpla în continuare?
Sunt nişte paşi legali. Trebuie să depunem câteva documente, iar apoi vom primi un răspuns de la judecătorie. Intanţa a pus deja un administrator judiciar, care se va ocupa de reorganizare, pentru că noi am cerut reorganizarea.

Ce implică această reorganizare?
În primul rând, presupune continuarea activităţii, cu reducerea substanţială a tot ceea ce înseamnă cheltuieli, în condiţiile portofoliului de site-uri actual. Singura noastră şansă este să ne continuăm activitatea. Într-un anume timp, cred că putem să ne revenim. Depinde în mare măsură de evoluţia pieţei.

Dacă adunarea creditorilor va alege reorganizarea, vom continua să funcţionăm

Ce se întâmplă cu clienţii actuali ai Boom?
Teoretic, trebuie să rămână. Asta înseamnă continuarea activităţii. Legea presupune o adunare a creditorilor, care va stabili ce urmează să se întâmple. Dacă adunarea creditorilor va alege reorganizarea, vom continua să funcţionăm.

Dar cu datoriile către site-urile care au ieşit din portofoliul Boom, cum este gsp.ro?
Trebuie achitate în timp. Se va face un plan de reorganizare care, dacă se va aproba, se va urmări.

În primul rând, să vedem ce va hotărî adunarea creditorilor, când se va convoca. Dacă se adoptă planul de reorganizare, se va stabili un timing.

Şi dacă adunarea creditorilor va cere falimentul?
Eu sper că nu.

Nu se pune problema de o falimentare programată

Cum îi veţi convinge pe creditori că veţi plăti, din moment ce site-urile proprii NCH au fost mutate pe Digital Ads?
Mai sunt site-uri în portofoliu şi încercăm, cu acestea, să absorbim bani din piaţă. Nu este imposibil.

Şi cum îi veţi convinge că situaţia Boom, de acum, nu a fost o falimentare programată?
De ce trebuie să îi conving? Nu este vorba de aşa ceva. Nu se pune problema de o falimentare programată.

Când ne-am separat portofoliul pe Boom şi pe Digital Ads, am făcut-o pentru un control mai puternic, să nu se mai amestece site-urile proprii cu cele externe. Dacă ei cred că asta este o falimentare, este problema lor.

Se vorbeşte despre o asemănare între cazul Bigger şi Boom.
Eu nu ştiu exact ce a fost la Bigger. Doar că s-a închis brusc şi au rămas cu datorii. În cazul Boom, compania are datorii neachitate, dar firma a intrat într-o anumită procedură. Nu mă văd ca un caz Bigger.

Ce şanse are Boom să meargă mai departe?
Mi-e greu să spun. Am speranţa că va merge mai departe.
Există un grad de experienţă şi o dorinţă de a rămâne în cărţi. Nu se doreşte deloc dispariţia. Şansele depind însă de evoluţia pieţei.

Încasările din publicitate în 2009?
Nu pot să vă spun. Proporţional, pe portofoliul de site-uri de acum, scăderea e de 40%.

Cât aduceau, proporţional site-urile NCH, cât cele externe?
Erau cam 60/40.

Deci, din 6 milioane de euro anul trecut, 3,6 milioane au venit din site-urile proprii, iar restul de la cele externe.
Da, cam aşa ceva.

Datoriile către site-urile care au ieşit din portofoliul Boom sunt, din informaţiile paginademedia.ro, de un milion de euro.
Cred că este vorba de mai puţin de un milion.

Intenţionează Boom să le plătească?
Da, evident, de aceea am cerut reorganizarea.

Ce şanse au să îşi recupereze datoriile?
Este dificil de spus. Depinde de aprobarea planului de reorganizare şi de realizarea lui. Iar realizarea lui depinde de evoluţia pieţei.

Punct de vedere oficial al companiei Boom

Este deja un fapt cunoscut, situatia actuala a publicitatii online din Romania nu este de loc imbucuratoare, inregistrindu-se reduceri ale consumurilor de publicitate pe internet fata de semestrul 1 al anului trecut de 30-40%. Regia “boom” a fost cel mai mult afectata de reducerile bugetelor de publicitate ale clientilor, fiind pina in acest an si cea mai mare regie de publicitate online din Romania.

Pina la intrarea efectiva in insolventa, boom s-a straduit din rasputeri sa ramina pe “linia de plutire”, ceea ce, de fapt, incearca si in aceasta perioada, prin reorganizarea activitatii. Vrem sa credem ca situatia actuala este temporara, si ne asumam eforturi majore pentru rezolvarea problemelor noastre financiare. Deocamdata putem face asta doar incercind sa ne continuam activitatea, pentru a putea dobindi resurse prin care sa ne putem achita angajamentele curente.

Totodata nutrim speranta de a iesi cit mai curind din aceasta situatie, insa nu putem sa ne angajam la un termen precis, totul depinzind de evolutia pietii de publicitate din Romania, si ea in strinsa dependenta de evolutia economiei globale.

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu