Skip to main content

MIŞCĂRI ÎN REALITATEA CAŢAVENCU: Fondatorii revistelor Aventuri la pescuit şi Bucătăria pentru toţi, înlăturaţi de la conducerea afacerilor

ACTUALIZARE: "Nu ştiu dacă putem vorbi de o retrogradare. Avem nevoie acum, în această perioadă, să creştem performanţa financiară a produselor", a declarat, pentru paginademedia.ro Sorin Vulpe, şeful diviziei Life Style din Realitatea Caţavencu. "Experienţa celor doi în zona financiară este mult mai mică decât ceea ce avem nevoie în 2009". "Nu este un pas premergător închiderii. În niciun caz". Poziţia lui Sorin Vulpe, la finalul articolului.

Publicitate

Două publicaţii din grupul Realitatea Caţavencu rămân fără publisheri. Răzvan Cucui, fondatorul revistei Bucătăria pentru toţi şi Cristi VezureAventuri la pescuit au fost înştiinţaţi că, din august, nu vor mai fi publisheri ai celor două publicaţii.

Cei doi au fost anunţaţi de Sorin Vulpe, şeful diviziei Life Style din Realitatea Caţavencu. Răzvan Cucui va rămâne director editorial, iar lui Vezure i s-a propus funcţia de Director de vânzări publicitate şi evenimente. Practic, cei doi nu vor mai avea conducerea celor două reviste din punct de vedere al businessului.

Răzvan Cucui a confirmat informaţiile paginademedia.ro:

“Şeful de divizie (Sorin Vulpe, nota red.) mi-a spus că nu mai sunt publisher, că Sorin Ovidiu Vîntu nu este mulţumit de mine. Vreau să discut şi eu cu patronul, să îl întreb dacă este supărat pe mine şi pe Cristi Vezure, de la Aventuri la pescuit. I-am trimis un SMS lui Vîntu şi aştept un răspuns.”

Cristi Vezure este mai reţinut în declaraţii. “Nu este nimic oficial. Nu pot spune nimic sigur în momentul de faţă. Doar că Sorin Vulpe mi-a spus că Sorin Ovidiu Vîntu a decis să mă înlocuiască din poziţia de publisher”.

Ce va face Vezure? “Momentan, mă conformez. A fost cerută o întrevedere cu Sorin Ovidiu Vîntu şi abia apoi vom putea discuta despre acest subiect, după ce situaţia va fi lămurită. Mai mult de atât nu pot să comentez”.

Răzvan Cucui este unul dintre veteranii de la Caţavencu. S-a ocupat, până în 2007, de bulele din săptămânalul de satiră politică. A înfiinţat Bucătăria pentru toţi în 2002, împreună cu Florin Vlanga (fratele Brânduşei Vlanga, directorul regiei DBV Media House). Un an mai târziu, parte din acţiuni au fost preluate de Academia Caţavencu, iar în 2006, Cucui şi Vlanga şi-a vândut acţiunile lui Sorin Vulpe, cu puţin timp înainte ca grupul Caţavencu să fie cumpărat de Sorin Ovidiu Vîntu.

Cucui va rămâne la revistă:

“Nu plec de la Bucătăria pentru toţi. Este produsul pe care eu l-am construit. Am din ce să trăiesc, nu se pune problema banilor. Deocamdată mă prezint la serviciu. Am încheiat ultimul număr, iar acum redacţia aşteaptă salariile cu emoţie”.

Potrivit lui Cucui, Bucătăria pentru toţi este un produs profitabil. Anul trecut, a înregistrat un profit brut de 360.000 de euro, după declaraţiile lui Cucui. Conform datelor BRAT, lunarul Bucătăria pentru toţi vinde 40.732 de exemplare pe ediţie şi este citit, la fiecare apariţie, de 488.000 de persoane.

Aventuri la pescuit a fost lansată în 2002 de Cristi Vezure, împreună cu o companie din Italia. El deţinea 30%. În 2003, Academia Caţavencu a preluat cele 70 de procente de la celălalt asociat al firmei. Trei ani mai târziu, când Realitatea a cumpărat Caţavencu, Cristi Vezure şi-a vândut partea de acţiuni către Academia Caţavencu.

Cristi Vezure:

“Este prematur acum să discutăm, până nu se bate totul în cuie. Cum spuneam, totul depinde de întâlnirea cu Sorin Ovidiu Vîntu, dacă aceasta va avea loc.”

Aventuri la pescuit vinde aproximativ 9.000 de exemplare în fiecare lună şi are 135.000 de cititori pe apariţie.

Sorin Vulpe, şeful diviziei Life Style din Realitatea Caţavencu explică pentru paginademedia.ro:

"Nu ştiu dacă putem vorbi de o retrogradare. Avem nevoie acum, în această perioadă, să creştem performanţa financiară a produselor. Esta este ceea ce îmi propun să fac."

"Experienţa celor doi în zona financiară este mult mai mică decât ceea ce avem nevoie în 2009. Fără îndoială, ei au merite, este adevărat. Ei au construit cele două reviste. În această perioadă, însă, se simte nevoia de a urmări costurile cu atenţie."

"Nu este intenţia noastră să închidem revistele. Nu este nici intenţia patronatului. Acesta nu este un pas premergător închiderii. În niciun caz! Vrem doar să le facem viabile."

Ce performanţe vor avea în 2009 cele două reviste?

Sorin Vulpe:

"Din câte ştiu, Bucătăria pentru toţi a câştigat ceva la publicitate. Aventuri la pescuit a pierdut mai ales din piaţanespecifică".

"Cred că vor termina undeva în jur de zero. Dacă va fi un profit, va fi unul nesemnificativ. Cele două reviste au şi proiecte speciale, în afară de publicitate".

Cine a luat decizia?

Sorin Vulpe:

"Decizia este a mea. Sorin Ovidiu Vîntu vrea mai multă performanţă financiară, dar decizia este a mea."

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

• Razvan Cucui Razvan Cucui
    @Petrisor. Stai ca abia acum am luat bata in cap! Am vazut ca a raspuns Vulpe pana la urma. Pai, stai, frate, ca nu am stiut ca decizia este a lui! Si mie si lui Vezure, Vulpe ne-a spus ca "Vantu este suparat pe noi"!!! Toata lumea stia asta pana in acest moment. Si tu m-ai intrebat acelasi lucru...
    "Experienta financiara a celor doi este mult mai mica decat avem nevoie in 2009"?!!! Ooo! Aceste vorbe ne doare!
    Si eu care ma gandeam sa ma duc la domnul Vantu sa-l intreb aiurea de ce e suparat pe mine. Il deranjam fara rost! M-am linistit. Acum o sa il rog sa ma primeasca doar sa ii duc niste boiles 'de casa', facut la noi, la Bucataria pentru toti. Cred ca o sa-l cheme si pe Vezure... Domul Vantu stie ca unde se aseaza Vezure ca sa prinda crap, e salau in nestire! Si viceversa!
  • Petrişor Obae Petrişor Obae
    Mulţumesc pentru felicitări, Răzvan.
  • Razvan Cucui Razvan Cucui
    @Petrisor. Oricum m-ai lasat paf! Habar nu am, in general, nu doar in cazul asta, cum te documentezi. Parca vad ca o sa fie voci care o sa spuna ca eu ti-am dat toate informatiile. Desi eu nu ti-am raspuns la toate intrebarile (tintite perfect). Felicitari!
    Tin neaparat sa precizez ca, desi eu frecventez paginademedia.ro, astazi a fost prima data cand am comunicat in vreun fel. Ca nu ne-am cunoscut, nu am corespondat, nu ne-am identificat prieteni comuni. Nici nu te-am intrebat macar de unde ai telefonul meu. Si nici nu o sa te intreb :)
    @Petrisor. Sunt cateva amanunte care lipsesc si care schimba niste nuante. Vulpe Sorin m-a anuntat verbal ca patronul este suparat pe mine si ca se gandeste sa ma ajute el sa raman ceva sef peste editorial. L-am rugat sa ma intiinteze oficial. L-am mai rugat sa imi puna la dispozitie si toate actele prin care mi-am cesionat actiunile pentru ca dupa nici o tranzactie, dupa ce am semnat cesiunea, nu am primit inapoi exemplarele in original care mi se cuveneau. Ieri, departamentul juridic mi-a inmanat niste copii dupa acte vizate de Registrul Comertului in 06.06.2006 din care rezulta ca sunt actionar cu 39% si Administrator legal. Am semnat cu Vlanga ca cesionam prin iarna lui 2006, dar nu am de unde sa stiu daca actele s-au finalizat intrucat nu le am. Pana nu primesc documentele in original care sa reflecte ultima cesiune, pana nu primesc un document din care sa rezulte ca am fost eliberat din functia de Administrator al Editurii Athanor s.r.l., pana nu primesc o instiintare oficiala ca nu mai sunt “Publisher” – si din ce motiv – nu am cum sa stiu daca mai sunt, ce mai sunt. L-am rugat pe Sorin Ovidiu Vantu sa ma primeasca pentru o scurta intrevedere ca sa aflu care sunt motivele acestei suparari. Eu stiu ca revista Bucataria pentru toti, colaborand cu DBV Media House, a inregistrat pe primele 5 luni ale anului o crestere a vanzarilor de publicitate de 8,38% fata de 2008 – caz singular in presa scrisa, pe Criza asta...
    Mai stiu ca, desi in decembrie 2008 si ianuarie si februarie 2009, din cauza suspendarii relatiei RODIPET, am pierdut un tiraj predat lunar intre 16.000 si 11.000 de exemplare, totusi revista si-a revenit si in lunile mai si iunie s-a apropiat la cateva sute de exemplare de tirajul vandut in 2008. Impreuna cu echipa mea am facut eforturi supra-omenesti sa aducem revista din nou in parametri, mergand pana la chioscuri si la vanzatorii din strada. Am intrat pentru prima data in ultimii 6 ani cu putina reclama la televizor. Si rezultatele se vad: in iulie Bucataria pentru toti egaleaza iulie 2008 si, in august, daca trendul crescator se mentine, depaseste tirajul vandut in august 2008. Si urcusul constant an de an se reia!
    Urmeaza ‘Festivalul Duciuri pentru toti’ si, dupa cum ne preseaza deja fostii expozanti si dezamagitii care n-au vrut sa marseze anul trecut, nasul imi spune ca anul acesta la Polivalenta va iesi ‘di granda’. Evident, daca stampila si facturierul raman la mine. Altfel nu garantez...
    Asa ca eu, sincer, nu stiu de ce poate fi suparat domnul Vantu pe mine. Stiu doar ca de cate ori am avut probleme in firma m-a ajutat. Ne-a ajutat. Acuma sunt probleme din nou, e criza. Criza care dupa primele 5 luni ale lui 2009 parea ca va ocoli Bucataria pentru toti.