Skip to main content

FORBES: Burci, cel mai bogat om din publicitate, mai sărac cu 250 de milioane de euro

 

cristian-burci-zfCristian Burci, fondatorul Graffiti BBDO este cel mai bogat om din publicitatea autohtonă, cu o avere estimată de Forbes România la 300 de milioane de euro. Cifra este aproape la jumătate faţă de anul trecut dar este dată, în mare parte, nu de afacerile din publicitate, ci din cele cu producţia de vagoane pentru trenuri.

Publicitate

Lui Burci îi urmează în top Elan Schwartzenberg, fostul soţ al Mihaelei Rădulescu şi Bogdan Enoiu, de la McCann Erickson. Anul acesta intră în topul publicităţii (pe locul 6) şi Zoltan Szigeti (The Group).

Iată topul celor mai bogaţi oameni din publicitate, conform Forbes România şi variaţiile faţă de anul trecut:

1. Cristian Burci – 300 milioane de euro (a scăzut de la 550 de milioane de euro)
La începutul anilor ’90, Cristian Burci punea bazele primei agenţii de publicitate din România, Graffiti BBDO. Câţiva ani mai târziu a mai punctat un început: postul de televiziune Prima TV şi radiourile Kiss FM şi Star FM. Cele trei achiziţii au fost vândute în 2005 pentru suma de 30 de milioane de dolari. Cristian Burci a început să-şi extindă afacerile în producţia de vagoane, domeniu care a suferit pierderi semnificative anul acesta.

2. Elan Schwartzenberg – 40-42 milioane de euro (a scăzut de la 65-67 milioane euro)
Departe de ştirile din tabloide despre relaţia cu Mihaela Rădulescu sau alte vedete autohtone, Elan Schwartzenberg îşi conduce atent afacerile imobiliare, sub firma Neocity Group. Anul trecut, omul de afaceri avea în construcţie 3.300 de apartamente noi, fiind surclasat doar de Shimon Galon, dezvoltator de origine israeliană. În ceea ce priveşte industria media, Schwartzenberg este un jucător pasiv. Este acţionar la compania de outdoor Seaview.

3. Bogdan Enoiu – 20-25 milioane euro (avea 20 milioane euro)
Publicitarul este împărţit între grupul de comunicare McCann Erickson, BCR Open şi afaceri imobiliare. În publicitate a intrat la începutul anilor ’90, după ce înainte lucrase ca inginer la IMGB. Din pasiune a preluat de la Ion Ţirirac licenţa pentru organizarea turneului BCR Open în promovarea căruia investeşte aproximativ 100.000 de euro. Anul trecut a pus pe picioare firma Războiu&Enoiu, axată pe imobiliare.

4. Veronica Savanciuc – 20-22 (17-18 milioane euro în 2008)
Veronica Savanciuc a făcut istorie în publicitate alături de alţi antreprenori din advertising, cu grupul pe care îl conduce, Lowe.

5. Ştefan Iordache – 18-20 (25 milioane euro în 2008)
A înfiinţat alături de sora sa, Ioana, compania Leo Burnett care în prezent face parte dintr-o reţea internaţională de comunicare.

6. Zoltan Szigeti – 19 milioane euro (Nou)
După ce a părăsit grupul Ogilvy, acum patru ani, publicitarul a reuşit să construiască un grup de comunicare – The Group, format din 12 agenţii de media, publicitate şi PR.

7. Dragoş Grigoriu – 18 – 19 milioane euro (16-17 milioane în 2008)
Este poate unul din cei mai activi publicitari din industria autohtonă. A cumpărat 50% din Kinecto, companie de marketing online şi a vândut cu 20 de milioane de euro, conform pieţei, agenţia Tempo.

8. Radu Florescu – 7-10 milioane euro (20 milioane euro în 2008)
Este unul din pionierii publicităţii româneşti, alături de Bogdan Enoiu şi Cristian Burci. Conduce grupul de comunicare Saatchi&Saatchi România. Este unul din cei mai influenţi oameni din publicitate, având conexiuni puternice în mediul de business autohton, dar şi în SUA.

9. Mihaela Rus – 6-9 milioane euro (11 milioane euro)
A construit cea mai puternică agenţie de publicitate din provincie, Vitrina Advertising.

Sursa foto: ZF

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Domnule Obae

    Nice to see you astazi la Forbes..Ma gandesc ca ar fi buna o analiza serioasa a cifrelor din industria publicitatii ...una un pic mai serioasa..de pilda facturarile intergrup care iti cresc cifra de afaceri artificial,nivelul profitului raportat, indicatorii lichiditatii companiilor sau solvabilitatea patrimoniala ca sa nu mai spunem de capitalurile proprii care ar indica nivelul de incredere al companiilor de publicitate in viitorul propriu..

    Mihai Craiu

Trimite un comentariu