Skip to main content

STUDIU (1): Cârcotaşii Huidu şi Găinuşă, cele mai populare vedete TV

 

Şerban Huidu şi Mihai Găinuşă sunt cele mai populare vedete TV, potrivit unui studiu realizat pentru paginademedia.ro de către compania de cercetare Exact.

Publicitate

În topul popularităţii, pe publicul urban între 15 şi 49 de ani, clasamentul condus de Cârcotaşi este completat de Andreea Esca, Divertis, Cătălin Măruţă şi Răzvan şi Dani.

PRECIZARE: Studiul Exact a luat în calcul doar vedetele din Topul emisiunilor prezentate de vedete cu cele mai mari încasări din publicitate, realizat de paginademedia.ro. La aceste vedete s-au adăugat Andreea Marin şi Mihaela Rădulescu.

Studiul Talent Barometer a stabilit Ratingul de popularitate pentru cele mai importante vedete. Iată topul popularităţii:

vedete-popularitate-buna

(click pentru a mări)

Scor interesant la capitolul “Nu am auzit de...”. Aici, pe primul loc este Gabriela Cristea, urmată de Mădălin Ionescu.

Prezentatoarea emisiunii Noră pentru mama, de la Kanal D, nu este foarte cunoscută în rândul publicului. Aproape un sfert dintre cei intervievaţi nu au auzit de ea. Mădălin Ionescu nu este prea departe: 15,5% dintre cei chestionaţi nu au auzit de prezentatorul emisiunii Acces Direct, de pe Antena 1.

Scorurile la categoria “Nu am auzit de…

Gabriela Cristea – 22,2%
Mădălin Ionescu – 15,5%
Cabral şi Mircea Solcanu – 5,1%
Răzvan şi Dani – 5,4%
Mircea Badea – 3,7%

Divertis şi Andreea Marin stau cel mai bine la acest capitol. Doar sub 1% dintre cei intervievaţi nu au auzit de ei.

Cârcotaşii, vedetele favorite pentru o treime din public

Ratingul popularităţii (prezentat la început) a fost calculat pe baza mai multor indicatori, printre care şi gradul în care vedetele sunt pe primul loc în preferinţele publicului. Cu alte cuvinte, răspunsul la întrebarea “Care este vedeta voastră favorită?”. Aici, 31% dintre cei intervievaţi i-au pus pe Huidu şi Găinuşă pe primul loc.

Codaşii sunt Gabriela Cristea şi Mădălin Ionescu. Doar unul din 20 de români îl consideră pe prezentatorul de la Acces Direct vedeta favorită.

Care este vedeta voastră favorită?

Şerban Huidu şi Mihai Găinuşă – 31%
Andreea Esca – 18%
Divertis – 16,4%
Răzvan şi Dani – 15,6%
Cătălin Măruţă – 15,1%
Mircea Badea – 14,9%
Dan Negru – 9,7%
Mihaela Rădulescu – 9,7%
Andreea Marin – 8,3%
Cabral şi Mircea Solcanu – 7,5%
Gabriela Cristea – 5,8%
Mădălin Ionescu – 5,2%

Date tehnice despre studiu:

Perioada de cercetare: 2-17 decembrie 2009
Eşantion: 943 de persoane, reprezentativă pentru populaţia urbană între 15 şi 49 de ani.
Marja de eroare: +/- 3%

exact-logoCompania EXACT Cercetare şi Consultanţă este specializată în domeniul cercetării de piaţă, al sondajelor de opinie şi al consultanţei în marketing. Printre clienţii EXACT se numără SBS Broadcasting, Zile şi nopţi, UTV, Intact, Realitatea, Centrul Medical Unirea, La Roche România, Sanofi Aventis, Graffiti BBDO, Media Direction, Publicis şi Splendid Media.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Rares Rares
    Si ca sa inchidem discutia pe tema asta, cel putin din punctul meu de vedere, criteriul de selectie a vedetelor este gresit. Nu ei aduc banii din publicitate ci programele pe care le prezinta/realizeaza. Vedeta/prezentatorul este parte a acestui produs, programul tv, care, in functie de rezultatele sale de audienta si/sau imagine poate genera un volum mai mic sau mai mare de publicitate. De aceea zic ca, intr-un studiu care priveste vedetele TV din punctul de vedere al atributelor personale mai degraba, este fundamental gresit ca selectia lor sa se faca pe un criteriu de genul asta. Ce era asa complicat sa se faca un "top of mind" pe toate vedetele tv din Romania si apoi sa se analizeze primele 10, de exemplu. Deci, mare atentie la nuante...Nu poti sa pui un titlu de genul "Huidu si Gainusa, cele mai populare vedete TV" cand studiul nu a fost facut pe toate vedetele tv...
  • Petrişor Obae Petrişor Obae
    Studiul conţine toate datele metodologice.

    Veţi vedea în curând, când voi publica toate rezultatele studiului Exact, cu toate graficele rezultate în urma cercetării.

    Studiul a fost realizat telefonic (telefoane mobile) de catre compania Exact Cercetare si consultanta, in perioada 02-17 Decembrie 2009, pe un esantion probabilistic, aleator, de 943 de persoane din mediul Urban, cu varsta cuprinsa intre 15-49 ani. Marja maxima de eroare admisa este de +/- 3%.

    Telefonia mobila acopera ~95% din totalul persoanelor cu varsta 15-49 ani din mediul Urban.
  • Ovidiu Ovidiu
    Dacă tot sunt "profesionişti în cercetare", puteau să furnizeze minimul de informaţii metodologice recomandat de breaslă (a se vedea codul ESOMAR, presupunând că iniţialele astea spun ceva "profesioniştilor"; dacă nu, să folosească goagăl).

    Concret:
    - cum a fost făcută eşantionarea?
    - cum au fost aplicate chestionarele?
  • Rares Rares
    Petrisor, popularitate e una, faptul ca atragi bani din publicitate e un pic altceva, aici nu e doar meritul vedetei, depinde de multi factori printre care si formatul programului pe care il prezinta sau brandul statiei tv. Eu ziceam ca atunci cand iti asumi sa publici un astfel de studiu, trebuie sa faci cunoscute toate detaliile metodologice, mai ales acest detaliu legat de cum sunt selectate vedetele, esential pentru rezultatele obtinute. Pentru ca altfel, unii dintre noi se pot simti chiar prejudiciati, atata timp cat ce scrii tu aici e preluat de multa lume, evident cu un capital important de incredere. Asa, ca fapt divers, crezi ca Buzdugan si Morar, ambii cu prezente semnificative pe tv n-ar fi obtinut scoruri bune in studiul asta, de asta n-au avut "onoarea" sa intre in lista?:)
  • Petrişor Obae Petrişor Obae
    Studiul a fost făcut de o companie de cercetare - Exact, nu de către paginademedia.ro. Sunt profesionişti în cercetare. Eu le acord tot creditul, nu intervin în metodele lor.

    Vedetele din studiu (cu excepţia Mihaelei Rădulescu şi a Andreei Marin) sunt cele din topul vedetelor care au atras cei mai mulţi bani din publicitate, realizat de paginademedia.ro.

    Lista a fost închisă, pentru că studiul a urmărit comparaţia între vedetele care au adus cei mai mulţi bani din publicitate. Scopul nu a fost un Top of the mind.

    Studiul se adresează celor care doresc să testeze un calup bine definit de vedete. Este un pilot pentru un studiu standardizat, care va fi făcut periodic de către compania Exact.
  • Rares Rares
    Hai sa nu-i zicem "mizerie", poate doar usor "interesat", si aici sunt elegant ca asa e felul meu:) Cum am lucrat cu gramezi de studii din astea la viata mea, e firesc sa-mi pun niste intrebari. Si da, Carcotasii pe primul loc, mi se pare cel putin ciudat...
  • Marian Alexandru Marian Alexandru
    Sustin cerinta lui Rares, ba chiar as merge mai departe: Petrisor, prezinta-ne si noua chestionarul, te rog, sa ne facem o parere mai aproape de realitate.
  • m1ha1 m1ha1
    Cârcotașii sunt cei mai iubiți. Ciudat.
  • Bogdan Bogdan
    Studiul este o mizerie atata timp cat a fost facut pe o lista inchisa draga Rares. Nu are absolut nici o relevanta sau, ma rog, trebuie sa fii complet pe dinafara acestui business ca sa il iei in considerare si ma limitez la a spune doar atat.
  • Rares Rares
    Petrisor, e foarte important de mentionat daca topul asta de vedete s-a obtinut printr-o lista inchisa (adica ati dat voi lista de vedete care sa fie testata) sau o lista deschisa bazata pe optiunile (top of mind) celor intervievati. Pentru ca eu cred ca altfel ar fi aratat rezultatele in al doilea caz.
  • mircea radu mircea radu
    macar de astia s-a auzit si ii prefera cineva, dar sunt altii care au stat pe sticla, si inca mai stau, si nici un sunet nu se aude de ei!tv ul tb revolutionat caci doar cu reality uri de 2 lei nu mai progresam, ever.
  • avatar avatar
    bravo. nice. ai fost tare la carcotasi :)

Trimite un comentariu

sus