Skip to main content

PAGINA DE RÂS: Ce au în comun Colgate, Blend-a-med şi sexul

 

Pe lângă blazata lume a cotidianelor quality de la noi, care îşi pregătesc lamentate şi amorţite sfârşitul, tabloidele caută disperate (şi uneori cu imaginaţie) abordări care să le sporească vânzările. Foamea după tiraje ameţitoare întoarce sexul pe toate feţele, pentru a-l face vandabil.

Publicitate

Exagerări, titluri de tip pretext (doar ca să mai justifice un nud) şi o grămadă de starlete, de parcă românii au ieşit ieri de la mănăstire după ani grei de sihăstrie, iar acum descoperă binefacerile lumii pământene. Paginademedia.ro a selectat doar câteva dintre “performanţele” ultimelor zile.

Războiul titlurilor l-a câştigat, săptămâna trecută, tabloidul Libertatea, cu o mostră care nu lasă loc niciunui comentariu (trezeşte poate doar invidia producătorilor de pastă de dinţi, cu milioane de euro aruncate pe reclame).

Înainte de alte titluri, iată perla din Libertatea:

sexul-albeste-dintii

Pe acelaşi subiect, tot al binefacerilor, Click descoperă, prin exemplul Andreei Mitea, că o bătaie la timpul potrivit nu strică niciodată.

click-sex-bataie

Cancan nu este decis asupra abordărilor: hard sau soft . Joi a ieşit pe prima pagină cu un titlu rupt parcă de pe exponatul de muzeu al banditului Terente. Nu e nevoie să îl mai reproducem, poza vorbeşte de la sine. Chiar era nevoie pe prima pagină ? Vineri, cu un subiect din acelaşi registru, tonul s-a schimbat radical. Ceva cu un fotbalist care “înscrie ” (remarcaţi diferenţa de verb), la două porţi.

cancan-tociu cancan-inscrie-la-doua-parti

Şi tot Cancan a aflat cum să amânăm cât mai mult cutremurul care paşte România. Cineva (nu un cercetător, ci un cleric iranian!) a găsit cauza pe care seismologii o caută de secole: "Târfele provoacă seismele!" (nu cereţi detalii, e ceva legat de furia divină)

Războiul sânilor

O marcă pe vremuri distinctă a Libertăţii e acum valorificată de toate cele trei tabloide. Cu diferite abordări. Scriitorul Radu Paraschivescu denumeşte procedeul poetic, printr-o expresie de antologie: "marketing pectoral".

Cineva de la Libertatea a avut, joi, o obesie. Pe prima pagină, într-un colţ, fosta gimnastă Bianca Bădoi (actualmente stripteuză) "Face sport în sânii goi". Fata de la pagina cinci, în aceeaşi zi, nu e nici fostă gimnastă, nici “actualmente stripteuză”, însă, pe aproape o pagină “Luptă în sânii goi”.

libertatea-in-sinii-goi

Încă se poartă titlurile de tip “dialog la perete”. “Crudu, ce mult îţi plac femeile”, exclamă Click, de parcă vedeta Antenei 1 ar fi cititorul căruia i se dedică ziarul. Tot în Click, Kama Sutra direct, fără subtilităţi.

crudu

Un alt tip de titlu din tabloide este titlul “pretext”. În exemplul de mai jos, cum să facem să o mai vedem pe Bianca goală (Bianca lui Bote, evident). “În braţele lui plânge Bianca după Bote”, titrează Click. Bărbatul este important în titlu, nu şi în ilustraţie. Pe el îl vedem mic, pe ea în toată splendoarea. Şi, ca să moară concurenţa, cu ajutorul unei oglinzi, Click mai reuşeşte o performanţă: de trei ori bustul Biancăi (număraţi în fotografie).

bianca-lui-bote

Post Scriptum: Spuneam la început că ziarele quality nu se străduiesc îndeasuns la capitolul titluri. Am găsit însă un exemplu. România liberă a mers pe ideea că o aparentă greşeală de tipar atrage mai uşor cititorii. E singura explicaţie pentru titlul de mai jos. Nu, nu s-a jucat nimeni la tastatură. Aşa se numenşte vulcanul cu ghinion. Felicitări anticipate celui care citeşte din prima.

islanda

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu