Skip to main content

Of, piaţa mea! Publicitatea din România, sub nivelul de acum cinci ani

 

Piaţa de publicitate din România coboară anul acesta până la 308 milioane de euro, cel mai scăzut nivel din ultimii cinci ani. În 2007, de exemplu, numai publicitatea pe TV era de 306 milioane de euro, potrivit estimărilor din Media Fact Book, lansat azi de agentia Initiative.

Publicitate

Cel mai afectat este printul: 27 de milioane de euro în acest an, faţă de 82 de milioane în 2008. Situaţie mai optimistă în cazul radiourilor şi al internetului.

Mai multe cifre, în tabelul de mai jos, cu cheltuielile publicitare din ultimii cinci ani (milioane euro):

  2010   2009   2008   2007   2006  
TV 209 222 337 306 229
Print 27 37 82 79 71
Radio 23 25 35 30 23
OOH 35 42 70 58 40
Internet, Cinema 14 13 16 9 6
TOTAL 308 339 540 482 369

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Estimarile de online din net media market size (extractul preluat de Petrisor)se refera la mass advertising, pentru a face diferentierea pe cat posibil, intre multiplele activitati de online incluse in bugetul de digital al advertiserilor. Evident, in continuare aceste estimari nu includ bugete de dezvoltare/creatie etc, ci doar media.
    Estimarile de bugete totale de marketing online sunt incluse in capitolul detaliat despre Digital. Acolo se poate observa ca a fost luat in calcul inclusiv studiul IAB pe 2009.
  • Pai in general piata de publicitate este un indicator ''economic'' esential. Cifrele de pe print sunt normale atata timp cat cineva ar putea intreba ''care print ?''
  • @doru
    daca pentru celelalte medii a luat drept reper estimarile initiative, este normal sa procedeze in acelasi mod si pentru internet
    si eu stiu ca radioul a fost mai mare (si in 2007 si in 2008) dar, deocamdata, media fact book este singura "entitate" care da cifre pentru toata piata.
  • Petrisor, daca tu stii de la IAB (cifre oficiale) ca pe Internet sumele declarate sunt cu totul altele de ce accepti estimarile Initiative pe un site specializat?
    2007 - 12,60
    2008 - 19,57
    2009 - 15,40
    Le gasesti si pe site la IAB Romania. Agentiile au motivele lor sa dea cifrele in jos, asta nu inseamna capiata de publicitate trebuie sa accepte asta.

Trimite un comentariu