Skip to main content

Lucian Romaşcanu, Cancan: analizăm ajustarea salariilor

 

Măsuri de criză la tabloidul Cancan. Potrivit informaţiilor Paginademedia.ro, se pregătesc reduceri ale salariilor de aproximativ 10-15%. Într-un interviu acordat Paginademedia.ro, directorul general Lucian Romaşcanu spune că managementul este “într-un proces de rectificare a bugetului pe anul 2010” şi că “analizează ajustarea salariilor”. Din informaţiile Paginademedia.ro, Cancan se gândeşte şi la cărţi şi DVD-uri distribuite împreună cu ziarul.

Publicitate

Interviul, pe larg:

Petrişor Obae: Din informaţiile Paginademedia.ro, Cancan se pregăteşte de reducerea salariilor. Ce se întâmplă?
Lucian Romaşcanu
: În momentul de faţă suntem într-un proces de rectificare a bugetului pe anul 2010 şi pentru a ne menţine ţintele propuse va trebui să reducem costurile.

Veţi umbla la salarii?
Da, pe lângă analiza fiecărui capitol de costuri, o opţiune este şi ajustarea salariilor. Aş vrea să menţionez că editura Cancan Media este singura, din informaţiile mele, care nu a redus salariile până în acest moment şi nu a avut niciodată întârzieri la plata acestora.

Cu cât se vor micşora?
Cuantumul şi momentul aplicării acestei decizii sunt încă în discuţii la nivel de management.

Din informaţiile paginademedia.ro, reducerile anunţate în redacţie sunt de 10-15%. Este adevărat?
Mă bazez pe solidaritatea colegilor mei în aceste momente şi vreau să afle ei primii când şi cât va fi acest procent.

Vor fi restructurări?
Nu se pune problema de concedieri şi restructurări.

Va creşte şi preţul ziarului?
Aceasta este o opţiune extrem de importantă, dar nu putem face mişcări bruşte şi neadaptate la piaţă?

E un mod de a spune că o creştere a preţuli ar duce cititorii către celelalte tabloide.
Tot segmentul tabloid s-a aşezat pe un segment de preţ asemănător. O mişcare legată de preţ ar fi riscantă. Dar o analizăm serios.

Formatul se micşorează?
Schimbarea formatului joacă un rol important în opţiunile pe care le analizăm. Nu am luat însă o decizie.

De ce?
Vorbim iarăşi de raportarea la concurenţă. Dacă studiile noastre vor arăta că suntem solid poziţionaţi pe piaţă, vom lua şi această măsură.

Recapitulând, care sunt măsurile luate în calcul?
Unele ţin de reducerea costurilor, altele de creşterea veniturilor. Pentru reducerea costurilor, analizăm ajustarea salariilor şi scăderea costurilor de producţie, ceea ce implică fie un alt format, fie renegocieri cu furnizorii de servicii de tipografie şi hârtie.

Legat de creşterea veniturilor, opţiunile sunt un preţ mai mare de copertă, dar şi alte opţiuni folosite pe piaţa de presă.

Mai exact, despre ce este vorba? Cărţi, DVD-uri, CD-uri distribuite împreună cu ziarul?
Nu pot da detalii.

Veniturile sunt încă departe de ceea ce ne aşteptăm şi, peste asta, ele sunt afectate şi de alte costuri, cum ar fi un nivel ridicat ale rebate-ului (un comision suplimentar pentru agenţiile de publicitate, nota red.). Agenţiile sunt partenerii noştri şi trebuie să identificăm împreună soluţii win-win. Ambele părţi trebuie să fie mulţumite.

Legat de creşterea veniturilor, pot însă să adaug că încercăm fiecare variantă de monetizare a spaţiului publicitar de pe site-ul Cancan, care este, constant, site-ul numărul 1 din România.

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • pacat... chiar se diferentiaza prin stilul paparazzo de click si libertatea... Sper sa gasiti alta modalitate sa motivati oamenii daca tot le taiati din salarii, sa-si faca la fel de bine treaba, altfel , sa nu riscati sa aduceti Cancanul la nivelul "informatiilor de duzina" preluate cu copy & paste de pe net, ce le regasim in libertatea si click. Cu stima, un cititor fidel al Cancanului.

Trimite un comentariu