Skip to main content

Televiziunile au scăpat ieftin pentru derapajele cu Mădălina Manole: doar 8.300 de euro amenzi totale!

 

Cazul Mădălina Manole pe TV: Prezentare detaliată de tehnici suicidale. Intrarea cu picioarele în viaţa familiei îndurerate. Poze cu copilul rămas orfan. Sunt trei încălcări grave constatate de CNA. După derapajele dure, posturile TV au scăpat însă ieftin: amenzile totale date astăzi se ridică la 8.300 de euro (35.000 de lei). Înainte de detalii, unul dintre derapaje:

Publicitate

Detalii, în continuare:

Articolele încălcate de posturile TV privesc:

  • Detalierea de tehnici suicidale
  • Dreptul la intimitate: Orice persoană are dreptul la respectarea intimităţii în momente dificile, cum ar fi o pierdere ireparabilă sau o nenorocire.
  • Protecţia imaginii minorilor

Cea mai mare amendă a primit-o Antena 1: 10.000 de lei. Postul a fost penalizat pentru toate cele trei încălcări ale legii. Postul de ştiri al Intact, Antena 3, s-a ales cu 7.500 de lei amendă.

Amenzile date de CNA:

Antena 1 – 10.000 de lei (toate cele trei aspecte încălcate)
TVR 1 – 5.000 de lei - (prezenarea de tehnici suicidale)
Antena 3 –  7.500 de lei (prezenarea de tehnici suicidale, nerespectarea intimităţii)
Realitatea TV – 7.500 de lei (prezenarea de tehnici suicidale, nerespectarea intimităţii)
Kanal D – 5.000 de lei (prezenarea de tehnici suicidale, nerespectarea intimităţii)

Alte posturi TV care nu au avut antecedente au scăpat doar cu somaţie publică:

  • National TV
  • Prima TV
  • Pro TV
  • B1 TV
  • OTV

Derapajele posturilor TV, în date de monitorizare:

Detalierea de tehnici suicidale

Antena 1 - prezentare detaliată a Furadanului.
Antena 3 –  6 emisiuni în care s-a discutat, cu detalii despre substanţă şi modul în care a fost ingerată
B1 – patru referiri
Kanal D - o singură menţiune
OTV – 9 emisiuni
Prima TV – o menţiune, care analizează şi modul în care se poate procura
Pro TV – odată, dar nu se menţionează numele, doar că este vorba de insecticid.
Realitatea TV – de şase ori face referire la Furadan
TVR 1 – trei menţionări

Nerespectarea intimităţii familiei îndurerate

Posturile la care s-au constatat abateri:

Antena 1
Antena 2 – la Agentul VIP
Antena 3 – episodul de la Sala Radio, când reporterii au insistat să obţină o delcaraţie de la soţul artistei, secvenţe cu mama artistei jelind lângă sicriu
Kanal D – a încercat un interviu cu rudele, dar tatăl artistei a cerut înţelegere
Pro TV – la Happy Hour, un dialog filmat, în care soţul refuză să relateze ce s-a întâmplat. Secvenţe cu tatăl artistei, înconjurat de reporteri, în emisiunile de ştiri. Familia în jurul sicriului. Imagini de la înmormântare.
Realitatea TV - episodul de la Sala Radio

Ultimul SMS al Mădălinei Manole

Potrivit legislaţiei audiovizuale, "Orice persoană are dreptul la respectarea vieţii sale private şi de familie, a domiciliului şi a corespondenţei sale." CNA a discutat subiectul, dar nu a penalizat posturile TV.

De câte ori au difuzat posturile ultimul SMS trimis de Mădălina Manole:

Antena 1 – de 11 ori
Antena 2 – o dată
Antena 3 – trei ori
B1 – 3 difuzări
Kanal D – patru
OTV – de 11 ori
Prima TV – 2
Pro TV – 7
Realitatea TV – o dată
TVR 1 - de trei ori.

Prezentarea de imagini neblurate

Posturile TV au dat imagini cu copilul artistei pentru a înduioşa audienţa, au spus membrii CNA.

Narcisa Iorga:

"Copiii au dreptul la protecţia imaginii. Nu mai contează contextul. Cu atât mai grav este să profiţi de o situaţie ca aceasta pentru a impresiona audienţa."

De câte ori au dat imagini cu copilul:

Antena  1 – de 6 ori
Antena 2 - 3 difuzări
Kanal D – 3
Naţional TV - 5
OTV – 4
Prima TV – 2
Pro Tv - 6
Antena 3, B1, Realitatea si TVR nu au dat imagini cu copilul

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • CNA-ul este prea bland si, uneori, impotent. Posul TV Antena 3, de exemplu, pentru cate abateri comite in diverse emisiuni, ar trebui inchis definitiv, nu amendat.
  • nu stiu cat de corecti au fost domnii de la CNA. Daca TVR care a avut cea mai discreta abordare a cazului Madalina Manole a luat o amenda de 5000 RON, PRO TV-ul s-a ales doar cu o somatie publica, desi a ajuns sa transmita in direct si inmormantarea artistei. Poate TVR-ul isi merita amenda, insa mi se pare prea mica sanctiunea data PRO tv-ului(si celorlalte posturi ce au primit doar somatie).
  • I-a nenorocit pe astia din TV cu amenzile, dar pe aia de la AGERPRESS,care au inventat interviuri cu madalina, cine ii mai amendeaza? dupa escrocheria pe care au facut-o a fost retrogradata redactoarea sefa si atat. Nici o concediere,nici o penalizare la salariu, directoarea implicata n-a patit nimic, s-amusamalizat totul,nimeni nu plateste nimic!!! si mai e si institutia statului,platita din buget, din banii fraierilor care platesc impozite

Trimite un comentariu