Skip to main content

Cătălin Tolontan: Am refuzat invitaţia în Noua Zeelandă

 

Cătălin Tolontan, redactor-şef al Gazetei Sporturilor, a declarat pentru HotNews.ro că este unul dintre ziariştii care au refuzat deplasarea în Noua Zeelandă sponsorizată de Rosia Montana Gold Corporation (RMGC).

Publicitate

Tolontan infirmă categoric declaraţia companiei de PR a RMGC potrivit căreia ar fi refuzat invitaţia pe motiv că este în concediu. “Am refuzat invitaţia în Noua Zeelandă nu pentru că eram în concediu, ci datorită culturii organizaţionale a GSP", a spus Cătălin Tolontan.

Reamintim că 14 jurnalisti, din cei 16 invitaţi, au plecat în Noua Zeelandă într-o excursie plătita de RMGC. În urmă cu două zile, paginademedia.ro a nominalizat 12 din cei 14 care au acceptat invitaţia RMGC. Din informațiile paginademedia.ro, printre cei care au refuzat invitaţia RMGC se mai numără Victor Ciutacu (redactor șef Jurnalul național) și Iulian Bortoș (redactor șef Capital).

Victor Ciutacu, pentru paginademedia.ro:

"Și eu am refuzat, doi ani consecutiv, invitația Corinei Vințan în Noua Zeelandă, însă nu consider că aș fi făcut un act de eroism. Nu sunt nici por, nici contra exploatării, dar nu simt nevoia ca numele meu să fie pus la butoniera unui proiect controversat, generator de scandal public și acuzații de corupție. M-am întors pe 19 din concediu, mi se oferise posibilitatea de a mă alătura grupului pe 20."

Declaratia completă a lui Cătălin Tolontan pentru HotNews:

"Pînă azi n-am dorit să intru în discuţia legată de deplasarea în Noua Zeelandă organizată de Roşia Montana. Fiecare organizaţie de media are propriile reguli şi de aceea nu culpabilizez pe nimeni. Intervin pentru că firma de PR Links Associates a făcut o declaraţie falsă în numele RMGC. Oamenii de acolo au lansat explicit teoria că de-a lungul vremii toată lumea a participat la asemenea excursii şi au venit cu exemplul că acum au invitat 16 jurnalişti, din care 14 au participat, ceilalţi doi spunînd că sînt în concediu în august.

Ca să fie clar: acum aproximativ o lună m-a sunat Lucian Mîndruță şi mi-a spus că sînt pe lista RMGC pentru Noua Zeelandă. Am refuzat din primul moment, explicînd că în cultura de organizaţie a Gazetei Sporturilor asemenea deplasări nu se fac. "Bănuiam că aşa vei răspunde, le-am zis şi lor, dar au dorit să lanseze invitaţia", mi-a spus Lucian.

Repet, am tăcut mai bine de o săptămînă pentru că nu agreez false eroisme, n-am făcut decît un lucru normal refuzînd, după cum cei care au acceptat au acţionat conform propriilor reguli, dar nici nu accept ca Roşia Montană să transforme refuzurile într-un mare consens. Media are suficiente probleme reale astfel încît nu e cazul să tăcem cînd o mare companie vrea să acrediteze, prin minciună, ideea unei coabitări generale cu jurnaliştii".

Din declaraţiile unui reprezentant al companiei de PR Links Associates * pentru HotNews:

  • “au fost invitate 16 persoane si au venit 14. Două persoane au declarat că sunt în concediu în luna august”
  • „Cele 14 persoane reprezintă,"grupurile de presă Realitatea-Caţavencu, B1 TV, TVR, Evenimentul Zilei, Prima TV, Q Magazine, Edipresse, Ziua de Cluj".
  • "în perioada 2004-2010 s-au făcut deplasări în Finlanda, Noua Zeelandă, Spania la mine care folosesc tehnologii similare cu cea care se va folosi la RM. Pînă în prezent au participat politicieni locali, ziarişti din aproate toate trusturile de media (National Geographic, Realitatea-Caţavencu, Intact, TVR, RRA, Ringier, România Liberă, Prima TV, Adevărul, Edipresse, Q Magazine, Mediafax, Rompres, Banii Noştri, presa locală). Compania RMGC organizează aceste deplasări pentru toate parţile interesate în acest proiect."
  • "Evident RMGC susţine efortul financiar al deplasării"

*Compania de PR a RMGC.

Citeşte şi:

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Uitam esentialul. Acei ziaristi s-au dus sa se documenteze pentru ca noi sa aflam ce efecte are o astfel de exploatare. Cum am sti altfel? Daca s-ar duce jurnalistii pe banii lor. Si acum intrebare ar fi? De unde sa aiba banii astia cand bugetele presei nu permit nici macar deplasarea la Rosia Montana?
  • Unde ma uit prin presa hop si acest proiect. Ok, atat Tolontan cat si Ciutacu au refuzat. Mai nou si sa refuzi nu e bine, sau conteaza ca acesti jurnalisti nu s-au hotarat sa blameze pe cei care au acceptat. In final, ce conteaza este ca acestia s-au dus sa se documenteze pentru ca noi sa avem o ideea despre astfel de proiecte. Pe banii cui? Chiar nu mai conteaza, pentru ca oricum presa romana nu ar fi trimis pe bani proprii pe nimeni.
  • Stimate domnule Tolontan,

    imi permit sa ma intreb daca a GSP-ului cultura organizationala prevede sa faci exact acelasi lucru pe care l-a facut RMGC. "Experimentul Barcelona" nu cumva a fost exact acelasi lucru? Citez din Tolo: "Gazeta şi FC Barcelona au invitat agenţii de media şi clienţi la un eveniment organizat în premieră de clubul catalan" Foarte misto exprimarea "Gazeta si FC Barcelona" invita. Pe intelesul tuturor, FC Barcelona, ca un ditamai clubul care se respecta face o caruta de bani din marketarea tuturor produselor. Adica oricine scoate din buzunar suma corecta 40-70.000 euro primeste aceeasi organizare. Este ca si cum daca iti faci nunta la palatul regal ti-ai trece pe invitatii Georgel, Vasilica si Familia Regala te invita la felicitari, masa si dans.
    Nu spun ca e o practica gresita sau nu. Dar mi se pare de o mare ipocrizie din partea domnului Tolontan sa aiba o astfel de atitudine.
    Iata si motivatia domnului Tolontan pentru actiunea gazetei: "spetram sa fie un serviciu facut intregii categorii media sportive pt k e important ca partenerii din publicitate sa aiba dimensiunea exacta a industriei fotbalului" Ei da! Asa mai zic si eu. Ca nu stie lumea cum e cu mineritul si cianurizatul e de inteles. Sunt convins ca partenerii din publicitate habar nu aveau despre fotbal.

Trimite un comentariu