28 ianuarie: CNA pune condiții stricte la difuzarea de publicitate pe ecran partajat

text
tipareste

NEWS ALERT :  Abonează-te la Newsletterul Paginademedia.ro și primești pe mail ultimele știri! Click aici pentru a te abona!

Publicitatea pe ecran partajat este interzisă în programele destinate minorilor, în emisiunile de ştiri, dar şi în dezbaterile politice difuzate pe posturile de televiziune, potrivit unei modificări a Codului audiovizualului, adoptată ieri de membrii CNA, scrie Mediafax.

Condițiile impuse de Consiliu:

“să fie clar separată de conţinutul editorial printr-o divizare a suprafeţei ecranului, obţinută prin afişarea spoturilor publicitare într-o fereastră publicitară distinctă de fereastra editorială; pentru a nu altera programul principal, nu trebuie modificat raportul de aspect al imaginii acestuia, iar suprafaţa ferestrei publicitare nu trebuie să depăşească suprafaţa ferestrei editoriale” şi “să fie uşor de identificat prin afişarea menţiunii «Publicitate», pe toată durata difuzării acesteia”. Potrivit deciziei CNA, este interzisă difuzarea de publicitate “în mod simultan pe două sau mai multe ferestre partajate” şi “în crawl”.
CNA: Publicitatea pe ecran partajat, interzisă în programele pentru minori, la ştiri şi dezbateri

Operatorul reţelei naţionale de transport al gazelor naturale, Transgaz, organizează o licitaţie deschisă pentru achiziţia de servicii de publicitate, contract estimat la 860.000 lei (200.000 euro), fără TVA, scrie DailyBusiness.ro. Mai exact, contractul prevede achiziţia de servicii publicitate media şi informare publică, potrivit unui anunţ al companiei, publicat pe e-licitaţie.ro. Perioada de derulare a contractului este de 12 luni de la data atribuirii acestuia, se mai precizează în anunţul companiei ce deţine monopol pe piaţa transportului de gaze naturale din România.
Transgaz vrea să cumpere servicii de publicitate de 200.000 euro

Filmele sud-coreene difuzate la TVR au ajuns, într-un an şi jumătate, cele mai vizionate seriale TV din România, surclasând producţiile proprii ale televiziunilor comerciale, scrie România liberă, care citează informațiile publicate la începutul anului de paginademedia.ro. Analişti media şi sociologi explică pentru RL cum se justifică succesul acestor programe.

„Succesul din România a influenţat şi politica de achiziţii a unor televiziuni din Ucraina şi Bulgaria“, spune Luminiţa Boerescu, referent de specialitate selecţie programe TV. Televiziunea publică le pregăteşte telespectatorilor o altă incursiune, în epoca medievală a Chinei, serial ce va fi difuzat în a doua parte a anului.
De ce au succes serialele coreene

Agenţia More than Pub a încheiat anul trecut cu afaceri de aproximativ 440.000 de euro, nivel înregistrat şi în 2009, iar pentru anul în curs estimează afaceri de 700.000 de euro, a declarat pentru DailyBusiness.ro Mihaela Petrovan, general manager al agenţiei. Astfel, agenţia îşi propune o creştere a business-ului cu 60% pentru acest an. “Argumentele” pentru această estimare sunt cele două noi contracte semnate la începutul acestui an, cu SAP România şi Akzo Nobel, precum şi organizarea târgului de carte BookLand.
Afacerile More than Pub au stagnat în 2010, dar se aşteaptă o creştere de 60% anul acesta

Echipa dedicată proiectelor interactive a agenţiei de branding şi digital Grapefruit are şapte membri noi, notează HotNews, Wall-Street.ro, DailyBusiness.ro și IAA.ro, care citează un comunicat al agenţiei. Este vorba despre patru programatori seniori, doi designeri web şi un project manager. În mediul digital, Grapefruit are clienţi precum Dacia, OTP Bank, ING Bank sau Labormed. În prezent, echipa Grapefruit număra 17 angajaţi în cele două birouri din Bucureşti şi Iaşi.

În perioada 5-26 ianuarie, românii au cumpărat cupoane de reduceri de pe site-ruile de cumpărături colective în valoare de peste 1,3 milioane lei, economisind circa 4,5 milioane lei, notează Wall-Street.ro şi HotNews, care citează o analiză a Redutti.ro, un agregator al ofertelor site-urilor de cumpărături colective. În perioada studiată, 19 site-uri din cele 45 care şi-au anunţat până acum lansarea în România au publlicat oferte, însumând 308 oferte de reduceri, care au generat vânzarea a 39.482 cupoane de reduceri, în valoare totală de 1.371.826 lei .

Potrivit reprezentanţilor companiei 2Parale, în 2010, românii au făcut cumpărături online numai prin intermediul lor în valoare de 4,67 milioane de lei (fără TVA). Cheltuielile sunt mai mari de aproape patru ori decât cele din 2009, notează IAA.ro și HotNews. Comerţul electronic câştigă teren în România, atât valoarea vânzărilor, cât şi numărul acestora crescând de aproape patru ori comparativ cu 2009, potrivit rezultatelor companiei de anul trecut. Valoarea medie a unei comenzi a fost de peste 200 de lei (fără TVA). Cea mai prolifică perioadă pentru cumpărăturile online a fost luna decembrie, când în 2Parale s-au finalizat vânzări de 860.000 de lei, de peste trei ori mai mari decât cele din aprilie, luna cu cele mai slabe performanţe.

Producătorul german de automobile Audi îşi ironizează competitorul direct Mercedes, într-o reclamă TV de 60 de secunde, notează DailyBusiness.ro. În cadrul clipului, o voce feminină spune “noapte bună” luxului demodat, reprezentat printre altele şi de Mercedes Benz S-Class, şi “bună dimineaţă” noului model Audi A8, prezentat ca exponentul unei noi ere. Lansată în ianurie 2011, reclama este semnată de agenţia Venables Bell & Partners şi a fost creata pentru piaţa din Statele Unite.

Audi ironizează Mercedes într-un spot TV

Vivendi a încasat ultima transă, de 3,8 mld. dolari, pentru acţiunile pe care le deţinea la NBC Universal, sumă ce-i va permite să intre în cursa pentru preluarea operatorului de telefonie mobilă din Franţa SFR, scrie DailyBusiness.ro, care citează Bloomberg. Vivendi a mai încasat în septembrie anul trecut 2 mld. dolari de la General Electric pentru o parte din participaţia de 20% pe care o deţinea la NBC Universal, potrivitsursei citate.
Vivendi a mai încasat 3,8 mld.$ pentru acţiunile din NBC şi vrea să preia integral un operator telecom din Franţa

Piaţa britanică de publicitate outdoor a raportat pentru anul 2010 venituri de 757 milioane de euro, cu 12,5% mai mari comparativ cu anul precedent, în timp ce în ultimul trimestru al anului trecut veniturile au crescut cu 6,9% până la 216 milioane de euro, faţă de trimestrul patru din 2009, scrie DailyBusiness.ro, care citează Brand Republic.
Publicitatea outdoor din Marea Britanie, creştere de 12,5% în 2010

LIKE.  Fiți la curent cu știrile și pe contul de Facebook Paginademedia.ro

text
tipareste

4 comentarii:

  1. Foarte bine ca mai pun niste reguli, pentru ca eu unul m-am cam saturat sa vad reclame peste reclame cand ti-e lumea mai draga. Nu mi se pare normal sa te uiti la stiri si sa-ti puna undeva pe ecran publicitate.

  2. pai daca te-ai saturat tu poate-i lasi pe altii sa hotarasca singuri ce vor sa vada si ce nu. Sau poate te gandesti daca-i normal sa fabrici o opinie pt un link reclama. Sau poate platiti taxa pentru functionarii care-ti protejeaza “lumea mai draga” .

  3. Dan, demersul in cauza asimiliaza telespectatorul de actualitati cu cel de emisiuni pentru minori si restrange/elimina publicitatea non-interuptiva (crawl si ecran partajat) deci avantajeaza celelalte tipuri de emisiuni (divertisment, telenovele etc) si publicitatea in pauzele publicitare. Tu sustii demersul sau institutia?

Adauga comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Comentariile se supun acestor reguli interne.