Skip to main content

6 aprilie: Costi Mocanu: Liga lui Dragomir oferă audienţe modeste în raport cu sumele pretinse

 

"Dacă vrea să aibă o şansă, dacă vrea să numere multe milioane de euro, fotbalul trebuie să se transforme, să fie modern şi să devină produs paytv", spune Costi Mocanu, Directorul general al PRO TV, într-un interviu exclusiv pentru HotNews.ro pe tema licitaţiei pentru drepturile de televizare a meciurilor de fotbal din Liga I. Costi Mocanu evaluează în interviu suma pe care o televiziune comercială mare ar putea-o plăti pentru meciuri astfel încât investiţia să fie rentabilă, amendează comportamentul de până acum al LPF ("un stăpân deranjat") şi aşteptările nerealiste ale unor patroni precum Adrian Porumboiu şi Arpad Paszkany.
€‹INTERVIU Costi Mocanu, şeful PRO TV: "Liga lui Dragomir oferă audienţe modeste în raport cu sumele pretinse. Pentru o staţie comercială mare, un preţ care să-ţi permită acoperirea investiţiei nu poate trece de 60,000 de euro/meci"

Publicitate

Ioana Mănoiu, şefa agenţiei de relaţii publice GMP PR, va reprezenta România în juriul Cannes Lions la ediţia din acest an a festivalului internaţional dedicat industriei de comunicare, potrivit unui comunicat de presă al Cannes Lions România, notează HotNews şi IAA.ro. Acesta precizează că pe lista scurtă de posibili membri români ai juriului, propusă oficialilor Cannes Lions, s-au mai numărat Imola Zoltan (McCann PR) şi Crenguţă Roşu (DC Communication). În 2009, România a fost reprezentată în juriul Cannes Lions, la categoria PR, de Eliza Rogalski (Rogalski-Grigoriu), iar anul trecut de Gabriela Lungu (The Practice).

Ioana Mănoiu conduce agenţia GMP PR din 2005. Cea de-a 58-a ediţie a Cannes Lions va avea loc în perioadă 19-25 iunie.

Dumitru Dragomir, preşedintele LPF, a declarat ieri, pentru EVZ, că la vară se va lua în discuţie reducerea numărului de echipe din primul eşalon.
Licitaţia pentru vânzarea drepturilor TV ale meciurilor din Liga I la fotbal pentru următoarele trei sezoane a reprezentat o lovitură în plin încasată de Dumitru Drago mir, preşedintele LPF, şi de patronii de cluburi. Şeful ligii a avut neplăcuta surpriză să vândă doar trei pachete din cele nouă scoase la mezat, pentru care a încasat suma totală de 36,6 milioane de euro.
Deznodământul licitaţiei de luni i-a înfuriat la culme pe conducătorii for maţiilor din primul eşalon fotbalistic. Arpad Paszkany, finanţatorul grupării CFR Cluj, a catalogat licitaţia drept "un teatru de prostgust", iar Adrian Mititelu, patronul Universităţii Craiova, a cerut ca Dumitru Dragomir să demisioneze din funcţia de preşedinte al LPF!
LIGA I. Televiziunile dau peste cap campionatul

Timpul mediu în faţa micilor ecrane a crescut cu 6 minute/zi în perioada 2005-2010, la nivel mondial. În România, în primele trei luni ale acestui an, media de vizionare a programelor TV s-a majorat însă cu 4 minute/zi, scrie Financiarul.
Anul trecut, media zilnică de vizio­nare a programelor TV, la nivel global, a ajuns la trei ore şi zece minute, în scă­dere cu două minute faţă de 2009, potrivit studiului „The One Television Year în the World”, realizat de Eurodata TV Worldwide.
În 2010, românii au stat în faţă micilor ecrane 4 ore şi 17 minute pe zi, în medie, mai puţin cu 5 minute faţă de 2009, potrivit datelor GFK România, copyright: Arma Data - la nivelul targetului Ind 4+ (vârsta: 4 - 99 ani, mediul urban şi rural). În primele trei luni ale acestui an, timpul mediu de vizioA­nare a programelor TV a crescut însă cu 4 minute comparativ cu pe­rioa­da similară a anului trecut, ajun­gând la 5 ore şi 12 minute, potrivit datelor GFK România, copyright: Arma Data - la nivelul targetului Ind 4+ (vârstă: 4-99 ani, mediul urban şi rural).
Românii au petrecut zilnic 4 ore şi 17 min. în faţa TV-ului, cu o oră şi 7 min. peste media globală

Proiectul legii privind combaterea pornografiei în rândul minorilor a fost adoptat de Comisia de cultură a Senatului, site-urile pentru adulţi fiind obligate la o autorizare din partea Ministerului Comunicaţiilor, scrie Mediafax. De asemenea, vor fi obligate să paroleze accesul pe site. În plus, utilizatorii vor trebui să plătească o taxă suplimentară, taxă care să fie evidenţiată pe factura de internet a furnizorului.
Potrivit lui Radu F. Alexandru, în acest fel părinţii vor putea vedea, consultând factura de internet, dacă site-urile pentru adulţi au fost accesate de copiii lor.
Legea combaterii pornografiei, adoptată la comisie în Senat. Site-urile pentru adulţi vor fi parolate şi accesarea lor va fi vizibilă pe facturi

Lichidatorul judiciar al SC Poligraf SRL, aflată în faliment, a scos la vânzare prin negociere directă dreptul asupra mărcii Cotidianul, scrie Money.ro, care citează un anunţ al Rovigo.
“Anunţul de vânzare expiră luni şi deocamdată avem doar o ofertă. Dacă nu se mai prezintă nici o ofertă, va trebui să mai dăm un anunţ de supralicitare, care poate dura între 15 şi 30 de zile. Dacă în această perioadă nu mai supralicitează nimeni, vom merge cu prima ofertă la creditori”, a declarat pentru Money.ro, Ion Manguci, reprezentantul Rovigo care se ocupă de falimentul Poligraf.
Dacă creditorii vor fi de acord cu oferta, după expirarea perioadei de supralicitare, se va trece la acţiunea de vânzare-cumpărare.
Brandul Cotidianul, scos la vânzare

Starea de sănătate a lui Teo Trandafir se îmbunătăţeşte, după ce s-a luptat cu o pancreatită acută gravă şi recurentă, au anunţat, marţi, medicii de la Clinica AKH din Viena, care se declară optimişti, dar precauţi că va putea fi transferată la sfârşitul săptămânii de la ATI într-un salon, scrie Mediafax.
Reprezentanţii clinicii vieneze arată, în ultima informare publicată ieri, că starea de sănătate a Teodorei Trandafir se îmbunătăţeşte, iar aceasta reface la secţia de Terapie Intensivă.
"Suntem optimişti, dar precauţi că o vom putea transfera într-un salon standard la sfârşitul acestei săptămâni", a declarat profesorul Michael Gnant, de la Departamentul de Chirurgie.
Teo Trandafir ar putea ieşi de la Terapie Intensivă

La sfârşitul anului 2010, în Uniunea Europeană erau disponibile aproxi­ma­tiv 414 canale TV HD, în creştere faţă de 274 câte erau disponibile la sfârşitul lui 2009, scrie Financiarul, care citează studiul European Audio­visual Observatory. Aproximativ 20% din totalul posturilor HD la nivel european existenţe pe piaţa UE la finalul anului trecut erau axate pe sport, urmate, în ceea ce priveşte ponderea din total, de cele specializate pe filme, posturi TV ge­ne­raliste şi de documen­tare.
În cursul anului 2010, au fost lansate peste 300 de pos­turi TV în Uniunea Europeană. La fel ca în 2009, cel mai cerut gen TV a fost sportul, ca dovadă că au fost lansate alte 47 de noi canale sportive. De asemenea, alte 32 de noi posturi lansate au fost pornografice, la care se adaugă 26 de entertainment, dar şi 19 specializate pe tematici documentare şi de lifestyle (16).
Anul trecut au fost lansate peste 300 de posturi TV în UE

Grupul de publicitate Interpublic Group of Cos. deţine acţiuni în cadrul reţelei de socializare Facebook, scrie Financiarul, care citează FT.com. Potrivit „Financial Times”, participaţia Interpublic este evaluată între 200 de milioane de dolari şi 300 de milioane de dolari, estimare ce depinde de evaluarea Facebook şi de numărul de acţiuni deţinute.
Interpublic este actionarul Facebook

Agenţia de relaţii publice Grayling România va gestiona la nivel local contul de comunicare al companiei aeriene British Airways, după ce Grayling a câştigat pitch-ul pentru contul din Europa şi Asia-Pacific, organizat la nivel internaţional, scrie DailyBusiness.ro. Anterior, contul de comunicare al British a fost gestionat de agenţia 2Active Pr, afiliată reţelei internaţionale Fleishman-Hillard. British Airways şi Grayling au semnat un contract de colaborare pe 3 ani, care acoperă comunicarea la nivelul a 38 de ţări.
Grayling România va gestiona contul de comunicare al British Airways

Orange România a anunţat ieri că are o nou sloban "today changes with Orange". Compania de comunicare care însoţeşte noua semnătură de brand valorează la rate-card 4,5 mil. euro, au spus oficialii companiei pentru DailyBusiness.ro.
Iniţiative media s-a ocupat de campania de media.

Noul slogan a fost introdus pentru prima dată în campaniile de comunicare din Franţa în noiembrie 2010, iar acum în România. Acesta va fi adoptat treptat şi în alte ţări din grupul France Telecom - Orange. "Today changes with Orange" continuă viziunea companiei lansată în 2008 - "together we can do more", conform operatorului telecom.
Orange îşi lansează noul slogan printr-o campanie în valoare de 4,5 mil. euro

Profesorul Jerome Aumente, specialist în media şi comunicare, va susţine o serie de seminarii de jurnalism economic în cadrul cărora le va explica celor prezenţi cum pot transmite informaţii din acest domeniu într-un limbaj accesibil publicului, scrie Evenimentul Zilei. În cele patru seminarii profesorul prezintă tehnici care pot fi folosite pentru a creşte audienţa acestui segment media. Întâlnirile cu Jerome Aumente vor avea loc în perioada 11 – 15 aprilie. Luni, 11 aprilie, bucureştenii pot veni la seminarul de la Centrul Cultural American. Miercuri (13 aprilie) profesorul va ajunge în Galaţi, la Biblioteca Judeţeană V. A. Urechia, joi (14 aprilie) poate fi văzut la Bacău, la American Corner Bacău, Casa Corpului Didactic Bacău, iar vineri (15 aprilie) la Iaşi, la American Corner Iaşi. Toate seminarile se desfăşoară între orele 9 - 12.
Jurnalism economic pe înţelesul publicului

Sursa foto: HotNews

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu