Skip to main content

12 august: Aproape un sfert din cotidiene au dispărut în trei ani

 

Numărul publicaţiilor cotidiene la nivel naţional s-a redus, în perioada 2008-2010, cu 22,7%, ajungând în decembrie anul trecut la 126, scrie Financiarul.

Publicitate

Cele mai multe dintre publicaţiile cotidiene care nu au reuşit să reziste pe piaţă au fost cele în limba romană, la finalul anului 2010 mai existând pe piaţă doar 115, din cele 143 câte erau în 2008.

O evoluţie mult mai fericită au avut-o cotidienele în limba maghiară, doar o publicaţie în limba acestei minorităţi naţionale dispărând din statistici, astfel încât, la finalul lui 2010, pe piaţă mai existau 11 astfel de ziare.

Trebuie amintit că declinul numă­rului de publicaţii cu apariţie zilnică s-a temperat anul trecut, când, potrivit INS, au dispărut doar trei astfel de publicaţii (“Cotidianul”, ”Ziua” şi ,”Gardianul”). Spre comparaţie, în 2009 au dispărut de pe piaţă 33 de publicaţii cotidiene.
Numărul titlurilor de reviste apă­rute anul trecut s-a diminuat cu 190 față de anul precedent, ajungând la 1.199, majoritatea acestora fiind în limba română (1.054).
În trei ani, numărul ziarelor s-a redus cu 22,7%, cel al revistelor cu 22%

Nu a vrut să fie persoană publică. Dar, ca absolvent al Facultăţii de Teatru, Daniel Buzdugan se transformă de fiecare dată în alt personaj atunci când face farse la telefon. Cunoscutul realizator de emisiuni a devenit cunoscut în vremea studenţiei când a început să facă tot felul de farse la un post local de radio din Iaşi. Acum face acelaşi lucru la Radio Zu.

Ai fost „răsplătit" pentru vreo farsă?
Buzdugan: “Propunerile de farse vin pe e-mail la Radio Zu. Uneori, primesc şi acte scanate, facturi, dovezi despre evaziune fiscală. Odată am făcut o farsă unei doamne care avea o cofetărie, ­i-am spus să cotizeze pentru profesorii din comisia de la Bacalaureat cu prăjituri. După ce am difuzat farsa, mi-a telefonat să o scot de pe net. N-am scos-o. A doua zi, a venit la redacţie şi mi-a zis să intru în maşină, unde avea o sacoşă cu zahăr, ulei, făină, prăjituri şi un plic cu o sută de euro. Mă tot ruga să le iau, am avut senzaţia că sunt filmat, că e ceva în neregulă. Le-am aruncat, evident, şi am fugit.
Daniel Buzdugan, realizator de radio: „Eu interpretez nişte roluri la radio“

Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis în şedinţa de ieri să amendeze cu 25.000 de lei postul Antena 3 pentru emisiunea "La ordinea zilei" difuzată în perioada 08 - 12 iulie 2011. "În ediţiile respective a fost abordat şi un subiect legat de examenul de bacalaureat susţinut în Franţa de ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, informaţiile prezentate fiind insuficient verificate, demonstrându-se ulterior că acestea au fost eronate", scrie HotNews, care citează un comunicat al CNA.

Potrivit deciziei Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), postul nu a respectat prevederile referitoare la obligaţia asigurării informării obiective a publicului şi dispoziţiile care reglementează dreptul oricărei persoane la propria imagine.
CNA a amendat Antena 3 cu 25.000 de lei pentru informaţii eronate în privinţa Bacalaureatului susţinut de Daniel Funeriu

Criza economică îi afectează pe americani chiar în una dintre activităţile pe care aceştia consumă cel mai mult timp: privitul la televizor, scrie DailyBusiness.ro, care citează o analiză realizată de Associated Press.
Numărul abonamentelor de televiziune prin cablu sau satelit anulate a ajuns la un nivel record, lucru care reiese din rezultatele financiare ale companiilor de profil.

Prima scădere de acest gen s-a înregistrat în urmă cu un an, însă în prezent aceasta este din ce în ce mai pronunţată. Principala cauza a scăderii numărului de abonamente TV pare a fi rata ridicată a şomajului, care îi face pe din ce în ce mai mulţi americani tineri să se mute cu părinţii şi să nu mai aibă nevoie de un abonament propriu la cablu.
Recesiunea îi face pe americani să renunţe la abonamentele de cablu TV

Organizaţiile persoanelor afectate de HIV reclamă faptul postul de ştiri Realitatea TV a „inventat” o știre în care publicul era informat că în comuna Singureni, din Giurgiu, copiii şi tinerii cu astfel de probleme infectează populaţia localităţii și că în zonă ar fi „pepinieră de seropozitivi”, scrie Evenimentul Zilei.
De fapt, oficial, nu a fost înregistrat niciun caz nou în zonă de mai bine de 17 ani. Uniunea Naţională a Organizațiilor Persoanelor Afectate de HIV/SIDA (UNOPA), organizaţie naţională care promovează și apără drepturile persoanelor seropozitive din România, îşi exprimă dezacordul cu privire la materialul de presă difuzat pe Realitatea TV.
Bolnavii din cele două unităţi de îngrijire sunt acuzaţi în materialul de presă că intră în contact cu restul populaţiei din comună, ceea ce duce la îmbolăvirea a nenumărate persoane.
Realitatea TV, acuzată că a inventat o ştire cu bolnavi infectați cu HIV 

Bursele şi-au revenit uşor ieri, după ce miercuri o ştire publicată de „Mail on Sunday“ a provocat pierderi masive pentru acţiunile băncilor franceze, scrie Adevărul.
Preşedintele Nicolas Sarkozy a convocat o reuniune de urgenţă a guvernului şi a cerut accelerarea măsurilor de austeritate. Banca Société Générale a cerut o anchetă după zvonul răspândit de publicaţia „Mail on Sunday", potrivit căreia banca franceză s-ar afla aproape de dezastru.
Tabloidul britanic şi-a pus cenuşă în cap şi a recunoscut că informaţia nu este „reală", exprimându-şi regretul pentru „neplăcerile provocate". Société Générale a acceptat scuzele publicaţiei, dar a cerut Autorităţii Bursiere Franceze să ancheteze „originea acestui zvon".
Cum aruncă un tabloid bursele în infern

Gigantul media News Corporation a înregistrat, în ultimul trimestru al anului fiscal 2010-2011, un profit de 683 milioane de dolari, în scădere cu 22% comparativ cu ultimul trimestru al anului fiscal precedent, scrie Mediafax, care citează BBC News Online.
Profitul anual al companiei a fost de 2,74 miliarde de dolari, în creştere cu 7,9% comparativ cu anul fiscal precedent.

Rupert Murdoch, CEO şi Chairman al companiei, a recunoscut că scandalul interceptărilor telefonice, care a dus la închiderea titlului britanic News of the World, a creat unele dificultăţi pentru News Corp., deşi veniturile anuale ale companiei au crescut cu 11%, ajungând la nouă miliarde de dolari.
News Corp. - profit în scădere cu 22%, în ultimul trimestru al anului fiscal 2010-2011

Sursa foto: Financiarul

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu