Skip to main content

30 noiembrie: Spoturile Eugenia şi Volkswagen, interzise de pe TV

 

foto AdevarulCNA a decis marţi să interzică de la difuzarea pe posturile de televiziune spotul publicitar pentru Eugenia, în care sunt prezentaţi doi copii în situaţii cu tentă sexuală, nepotrivite pentru vârsta lor, dar şi clipul pentru Volkswagen Crafter, care dezinformează publicul, scrie Mediafax.

Potrivit Codului audiovizualului, "Este interzisă difuzarea de programe al căror scop principal este exploatarea aspectului fizic al minorului sau expunerea acestuia în ipostaze nepotrivite vârstei".

Publicitate

 

În cazul spotului Eugenia, deşi acesta nu mai este difuzat în prezent, CNA a decis să ia o decizie de intrare în legalitate, fapt care presupune că respectivul clip nu mai poate fi difuzat pe posturile TV în forma sancţionată de Consiliu. Spotul a fost realizat de agenţia Candiso Advertising.

Cât priveşte spotul pentru Volkswagen Crafter, Comitetul Etic al RAC a stabilit că afirmaţia "cel mai economic autovehicul din clasa sa" este "incompletă şi neclară cu privire la criteriile care au stat la baza efectuării acestei afirmaţii". Totodată, potrivit RAC, "afirmaţia nu a fost substanţiată". Astfel, spotul a încălcat mai multe articole din Codul de Practică în Publicitate elaborat de RAC.

CNA a luat o decizie de intrare în legalitate şi pentru două spoturi publicitare ale Hervis Sports&Fashion, la reclamaţia societatii Genco Trade, deţinătoare a licenţei exclusive a mărcii Intersport pe teritoriul României. Potrivit Mediafax, reclamaţia susţinea ca Hervis discreditează Intersport şi foloseşte elemente de identitate ale Intersport.
Difuzarea spoturilor publicitare pentru Eugenia şi Volkswagen, interzisă pe posturile TV - VIDEO

Anul electoral 2012 urmează să aducă noi televiziuni în grilele de programe, pe o piață mult prea mare dacă ar fi să raportăm la economia românească, potrivit specialiștilor, scrie DailyBusiness.ro.

Sociologul Vasile Dâncu, președinte al Institutului de Studii de Piață IRES, a declarat că în următorul an vor mai apărea pe piața din România câteva zeci de televiziuni locale și 2-3 naționale.

Astfel, Dâncu, aflat la conducerea grupului de presă Transilvania, susține că numărul posturilor românești de televiziune, în special cele de nișă, este mult mai mare decât în orice țară europeană, comparativ cu "forţa economica”. Acesta a făcut referire mai ales la posturile de știri.
Unul dintre motivele pentru care pe parcursul lui 2012 se vor înmulți instituțiile de media, atât cele audiovizuale cât și cele ale presei scrise, este acela că va fi un an electoral.

În acest sens, sociologul apreciază că ele vor fi "efemere”, "se nasc și dispar pentru că provin din iluzia că televiziunea poate convinge”.
Anul electoral 2012 vine cu televiziuni pe bandă rulantă

Bloggerul Julius Constantinescu, care deţine dailycotcodac.ro, a depus ieri o plângere penală împotriva realizatorului de programe radio şi TV Mihai Morar, pentru încălcarea drepturilor de autor, scrie Adevărul.

Bloggerul îl acuză pe Morar că la 27 octombrie, în emisiunea „Răi, da' buni" de la Antena 2, a prezentat un top al numelor amuzante din România, pretinzând că a fost făcut de el, cu ajutorul unui recenzor. Clasamentul fusese publicat pe dailycotcodac.ro, la 7 decembrie 2010. „Topul a fost făcut cu opt luni înainte de recensământ. Mihai Morar a citit poziţiile cu exactitate", a spus Constantinescu pentru „Adevărul".
Bloggerii îi declară război lui Mihai Morar

Radio România lansează oficial pe 1 decembrie, de Ziua Națională a României, Radio Chișinău, prezentat drept un "proiect editorial al SRR care oferă publicului din Republica Moldova programe radiofonice la standardele serviciului public de radio românesc, scrie HotNews, pe scurt.

Kanal D a lansat, miercuri, un maraton TV intitulat "Un apel pierdut, o copilărie pierdută", menit să-i susțină pe copiii singuri, neglijați sau discriminați. Vezi mai multe detalii aici.

Antena 1 marchează 18 ani de la lansare, iar un comunicat al postului o citează pe Andreea Berecleanu, potrivit căreia "un lucru a rămas constant în acești 18 ani. Libertatea cuvântului".

TVR Internațional organizează o serie de evenimente menite să marcheze Ziua Românilor de Pretutindeni.
Pe scurt: Radio România lansează Radio Chișinău. Berecleanu: La Antena 1, în 18 ani libertatea cuvântului a rămas constantă. Campanii TVR Internațional și Kanal D

Agenția iLeo, care a câștigat 6 trofee, a fost desemnată Agenția anului în cadrul celei de-a 11-a ediții a premiilor Internetics, dedicate industriei online din România. În cadrul galei de marți seară, au mai fost premiate agențiile Smile Media (pentru MedLive.ro), Hyperactive, McCann Erickson, Kinecto, în timp ce Petrom a obținut trofeul Webvertiserul Anului, desemnat prin vot secret de către membrii Asociației IAB România, scrie HotNews.ro.

La categoria Site-uri, microsite-uri și bloguri de promovare au fost acordate trei premii:

  • Agentia iLeo a câştigat trofeul de aur (lucrarea "Redescoperă România" pentru Petrom)
  • Agenţia Smile Media a câştigat trofeul de argint (lucrarea "MedLive.ro- În direct cu medicii" pentru Medlife)
  • Agenţia Hyperactive a luat trofeul de bronz (lucrarea "Povestea Kinder Surprise" pentru Kinder Surprise- Ferrero România)

La categoria Campanii interactive, McCann Erickson a câştigat aur (lucrarea "American ROM" pentru Kandia Dulce- ROM Autentic), iLeo a luat argint (lucrarea "Redescoperă România" pentru Petrom), iar agentia Kinecto a castigat bronz (lucrarea "Tu cum vezi lumea in 2015?" pentru Groupama- Asigurarea cu investitie 5 Plus Groupama).
Internetics 2011: iLeo- agentia anului. Smile Media, premiata pentru MedLive.ro

Sursa foto: Adevărul

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu