Skip to main content

Amenzi de 300.000 de lei pentru prea multă publicitate la final de 2012

 

Posturile Kanal D, Prima TV, Pro TV şi TVR1 au sancţionate de CNA cu amenzi în valoare totală de 300.000 de lei pentru depăşirea timpului legal de publicitate pe oră, adică 12 minute pe oră.

Publicitate

Astfel, Kanal D a încasat cea mai mare amendă, de 130.000, având o depăşire de aproape 5 ore în noiembrie şi 2 ore şi jumătate în decembrie.


Pe locul doi în topul depăşirilor este Pro TV cu depăşiri de 3 ore în noiembrie şi 2 ore şi jumătate în decembrie. Postul controlat de Adrian Sârbu a fost amendat de CNA cu 100.000 de lei.

Prima TV a fost amendată cu 50.000 de lei pentru depăşiri de o oră în noiembrie şi 20 de minute în luna decembrie.
Iar TVR1, care are un regim diferit faţă de celelalte posturi, având dreptul să difuzeze doar 8 minute de publicitate pe oră, a primit o amendă de 20.000 de lei.

Aceste sancţiuni au fost votate în unanimiate de membrii CNA.

Postul OTV a primit o somaţie publică, iar B1 TV şi Antena1 au fost apostrofate cu câte o scrisoare de atenţionare.

 

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • pai tocmai ai vazut cat profit au realizat; ti se pare putin? sunt nesatui! numai la noi se poate incalca legea cu profit!
  • Nu e ca si cum ar muri cineva. Are dreptate ciachi. Telespecatorul european, dar mai ales roman. e obisnuit cu multa mocaciune. Ori, televiziunile astea au dat de greutati, fac pierderi, dau oameni afara, etc. De unde sa cumpere astia programe, sa faca divertisment, etc., daca nu au bani din reclame? Banii din reclame conform legii nu le ajung ca sa traiasca in schimb au cerere pentru mai mult spatiu. Telespectatorul nu are decat sa se uite la mai multa reclama iar CNA sa incaseze niste amenzi suportabile care, odata platite, sterg vinovatia televiziunilor. Daca amenzile ar fi mai mari, telespectatorii ar vedea reclama conform legii si toti ceilalti ar avea de pierdut. Unde e pierderea mai mare, pe parte economica vorbind?
    In Statele Unite piata regleaza chestiunile astea si televiziunile se intind cu reclamele pana la limita de a pierde rating pentru ca dupa aia pierd bani. E optiunea lor insa competitia nu ii lasa sa abuzeze. Got it?
  • @chiachi deci pentru ceva parale-n plus calcam legea in picioare...cred ca si daca ar avea dreptul la 50 de minute de publicitate dintr-o ora tot le-ar depasi...totu' pentru bani, totu' pentru rating...chiar si cururi goale...
  • Hai sa iti spun eu cum sta treaba ca se pare ca nu esti din sistem. Nimeni nu are de pierdut din treaba asta. Ma rog, mai putin TVR care nu cred ca si-a scos banii pentru ca a depasit prea putin. O luam pe parte economica:
    Fac si statiile niste bani? Fac!
    Vin niste bani la buget? Vin!
    Incap toti clientii sa faca si ei publicitate si sa vanda mai mult? Incap!
    Singura treaba e ca vad telespectatorii mai multa reclama. Care e problema? Macar asa sa miste si ei roata economiei daca tot stau acasa si se uita la TV. Hai pa!
  • Amenzile astea sunt date la misto? Cat a castigat Kanal D din cele 7 ore si 1/2 de publicitate cred ca mai mult de 130.000 lei...oare 5 ore si 1/2 din timpul publicitar la Pro TV costa doar 100.000 lei? Depasirile astea mai mult ca sigur ca au fost facute in "prime time"...unde minutul de publicitate e mult mai scump...Cred ca legea e facuta "ca sa-i prosteasca pe prosti". Cel mai bine ar fi sa se faca un calcul lunar...sa stim cum sta treaba: de exemplu daca in ianuarie ai 10 minute in plus atunci in februarie reduci timpul cu 10 minute si tot asa...cred ca atunci ar fi mai atenti la ceea ce intra pe post...amenzile nu o sa-i sperie pentru ca reclama difuzata acopera oricum costurile...
  • Carmen, imi plac oamenii vizionari, dar ceea ce este in titlu este, totusi, o mare greseala. Si nu inteleg de ce tot insisti sa gresesti in titluri, sa mananci cuvinte din text (exp tot aici cu "posturile au sanctionate")... sau de ce insisti sa scrii???

Trimite un comentariu