Skip to main content

STUDIUL ROADS: 21,7 milioane de euro, valoarea pieței de publicitate online din România în 2011

 

Publicitate

Valoarea pieței de publicitate online din România în 2011 a fost de 21,7 milioane de euro* (91,8 milioane de lei), după cum se arată în cea mai recentă ediție a studiului ROADS ("Romanian Online Advertising Study") derulat de IAB România și PwC Romania.

Veniturile înregistrate de cele 22 de companii participante la studiu în semestrul al 2-lea al anului 2011 se ridică la 48 milioane lei, înregistrând o cresștere de 10% comparativ cu semestrul 1 al aceluiasi an și cu 9% mai mari decât veniturile înregistrate în același semestru al anului 2010.

Spre deosebire de primul semestru al anului 2011, în a doua jumătate a anului sectorul Telecom deține supremația în ceea ce privește valoarea investițiilor în publicitate online, secondat la o distanță considerabilă de sectorul Financiar și cel Auto. De asemenea, ca și în ultimii 2 ani, Telecom-ul este sectorul care conduce clasamentul valorii anuale a investițiilor în publicitate online.

La nivelul întregului an, dinamica veniturilor din publicitate online pentru toate companiile participante la studiu a cunoscut o creștere de 7% comparativ cu 2010. Cu toate acestea, raportat la grupul de referință veniturile din 2011 au scăzut cu 7.3% comparativ cu 2010.

Despre studiul ROADS

În cadrul ROADS sunt raportate de către participanți veniturile nete, așa cum sunt facturate de către publisherii care vând direct propriul portofoliu de site-uri sau de către regii.

Începând cu anul acesta, s-au alăturat studiului 4 noi participanți, ridicând numărul site-urilor reprezentante în cadrul studiului ROADS la peste 1400 de site-uri românești reprezentate de 22 de companii.

Pentru a putea lucra pe aceeași bază, s-a introdus un nou indicator care face posibilă compararea situației pieței, analizând aceeași bază de participanți. În acest fel, se asigură atât o mai mare relevanță a datelor - furnizate prin inglobarea în studiu a cât mai multor participanți - cât și rigurozitatea comparațiilor semestriale.

Ruxandra Băndilă, Director, Marketing, Comunicare şi Business Development, PwC România:

„În condiţiile în care piaţa media se confruntă încă cu o situaţie dificilă, în ciuda reducerii numărului publicaţiilor scrise, care ar fi trebuit să ducă la o suplimentare a veniturilor pentru cele rămase, piaţa publicităţii online a înregistrat totuşi o creştere de 7 procente în 2011. Ritmul de dezvoltare al pieţei publicităţii online ar putea părea moderat.

 

Dacă însă îl comparăm cu situaţia existentă în 2007, primul an pentru care PwC România a derulat studiul ROADS pentru IAB România, observăm că ritmul mediu anual de creştere al valorii raportate a pieţei a fost de 21,2%”, a declarat Ruxandra Băndilă, Director, Marketing, Comunicare şi Business Development, PwC România.

Urmatoarea ediție a studiului realizat de IAB România și PwC va demara culegerea de date la începutul lunii iulie 2012 și va acoperi primul semestru al anului 2012.

*Suma în euro a fost calculată la un curs mediu de 4.2379 lei/euro.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu