Skip to main content

ANALIZĂ. Câţi bani au încasat posturile TV anul trecut. Pro TV şi Antena, trei sferturi din piaţa TV

 

televizoare

Publicitate

Grupurile Pro TV şi Intact domină piaţa de publicitate din România: trei sferturi din publicitatea TV au fost atrase anul trecut, de posturile TV din cele două grupuri. Estimările Paginademedia.ro arată că posturile Pro au difuzat reclame în valoare de 100-105 milioane de euro, în timp ce la Antene s-au dus 50-55 de milioane, dintr- piaţă de aproximativ 200 de milioane de euro.

Vă prezentăm, în continuare, cât au încasat din publicitate posturile TV în anul 2012, potrivit estimărilor Paginademedia.ro:

  • Postul Pro TV a avut, anul trecut, cele mai mari încasări de pe piaţă: 80-85 de milioane de euro. De altfel, posturile CME, din care face parte Pro TV, au atras aproximativ 100-105 milioane de euro, adică jumătate din banii de pe piaţă. La Acasă TV s-au dus 15-17 milioane de euro, alte două milioane la Sport.ro şi aproape un milion la MTV.
  • Grupul Intact a atras anul trecut un sfert din publicitatea de pe piaţă, adică 50-55 de milioane de euro. Antena 1 a difuzat reclame în valoare de 35-40 de milioane de euro, iar postul de ştiri Antena 3 a avut aproximativ 10 milioane de euro. Aproximativ 1,5 milioane de euro a scos din reclame Antena 2. Aproape la fel a reuşit şi Euforia: 1,3-1,5 milioane de euro din publicitate.
  • În afara grupurilor Pro şi Intact, celelalte posturi de pe piaţă şi-au împărţit aproximativ 50-60 de milioane de euro. KanalD a încasat aproximativ 11,5 – 12 milioane de euro, iar Prima TV undeva la 7,5 milioane.

Topul primelor zece televiziuni ca încasări din publicitate este completat de TVR1, Realitatea TV, Naţional şi de postul de filme Diva Universal.

CÂT ESTE REBATE-UL? Săptămâna trecută, Guvernul a scos în afara legii rebate-ul, printr-o ordonanţă publicată în Monitorul Oficial vineri seară, emisă fără consultarea industriei.

Din estimările Paginademedia.ro, rebate-ul (sumă de bani pe care posturile TV o întorceau către agenţiile de media) varia de la un post la altul: de la până în 10% în cazul canalelor mari, la 13-15% în cazul staţiilor mici. În această situaţie, volumul rebate-ului de pe piaţă este de aproximativ 20-25 de milioane de euro.

Încasările din publicitate ale posturilor TV în anul 2012 (estimări Paginademedia.ro):

Incasari publicitate 2012 (Euro)
1 Pro TV 80 - 85 milioane Euro
2 Antena 1 35 - 40 mil.
3 Acasa 15 - 17 mil.
4 Kanal D 11,5 - 12 mil.
5 Antena 3 9,5 -10 mil.
6 Prima TV 7 - 7,5 mil.
7 TVR 1 4,2 mil.
8 Realitatea TV 3 - 3,5 mil.
9 National TV 2,5 - 2,7 mil
10 Diva Universal 2,3 - 2,5 mil.
11 Sport.ro 2 - 2,3 mil.
12 Pro Cinema 1,9 - 2 mil.
13 Disney 1,8 - 2 mil.
14 Antena 2 1,4 - 1,5 mil.
15 B1TV 1,3 - 1,5 mil.
16 Euforia 1,3 - 1,5 mil.
17 Discovery 1,2 - 1,4 mil.
18 AXN 1,1 - 1,3 mil.
19 Kiss TV 1,1 - 1,2 mil.
20 Cartoon Network 1 -1,1 mil.
21 MTV Ro 800.000 - 900.000
22 Minimax/A+ 750.000 - 800.000
23 National Geographic 750.000 - 800.000
24 Universal Channel 750.000 - 800.000
25 Romania TV 700.000 - 800.000
26 TVR 2 700.000
27 ETNO 600.000 - 700.000
28 U TV 600.000 - 650.000
29 gspTV 500.000 - 550.000
30 Boomerang 400.000 - 450.000
31 Music Channel 400.000
32 Animal Planet 350.000 - 400.000
33 OTV 300.000 - 350.000
34 Acasa Gold 250.000 - 300.000
35 Taraf TV 200.0000 - 250.000
36 TLC 150.000 - 200.000
37 TCM 130.000 - 150.000

LIKE. Fiţi la curent cu ştirile şi pe contul de Facebook Paginademedia.ro

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • calin calin
    Foarte tare Mediapro -ul !!!!
  • Radu100% Radu100%
    @Alex Sipos: Asa, ai dreptate, "Las Fierbinti", "Vocea Romaniei" dar mai ales "MasterChef" sunt sunt programe premium. :)
  • Alex Sipos Alex Sipos
    Cel de sus mergea pt Radu 100%
  • Alex Sipos Alex Sipos
    Asa e . Pro TV cheltuieste multi bani pe programe premium , Vocea .., Romanii ..Masterchef , seriale proprii . Premium ca si categorie nu neaparat ca si calitate . Datorita asta si filme slabe sau ultradifuzate scot un rating destul de bun. Deci costurile se echilibreaza . Crezi ca Intact a platit mai putin la X Factor ? Inca din perioda Bingo Intact a mizat pe castiguri pe termen scurt , dar pe termen lung pierd .
  • cactuss cactuss
    Deci, sa NU mai mai aud, iar, cum ca Antena 1 castiga cel mai bine din publicitate, dupa spusele unora dintre latraii postului din Baneasa. Concluzia este urmatoarea: daca Antena 1 vrea sa ajunga la cat castiga ProTv din reclame/publicitate, ar fi bine sa se rebrenduaisca, sa treaca la calitatea imaginii din SD (standard definition) in HD (high definition), sa-l schimbe pe Dan Negru, care tipa, si numai el stie de ce-o face, sa cumpere francizele unor emisiuni de succes cu impact la public, sa nu mai schimbe emisunile de la o zi la alta sau la alte ore in caz ca la debut n-au avut rating si sa achizitioneze flime de blockbuster. Cam asta trebuie sa faca directorul de programe al postullui Antena 1, Sorin Alexandrescu.

    Sa auzim de bine!

    P.S. daca am avut o opinie legata de cine, cat si de ce a castigat mai mult sau mai putini bani din publiciate, asta nu inseamna ca sunt postac PRO. :)
  • Radu100% Radu100%
    @cactuss: In general esti varza, dar doar dintr-un punct de vedere ai dreptate: calitatea imaginii. Asa e, aicoi parca Antena 1 este o televiziune nord-coreeana. In ceea ce priveste incasarile din publicitate, avand in vedere cheltuielile PRO, televiziunea condusa de Sarbu iese pe pierdere. Mult
  • JustMe JustMe
    Asa e.Inseamna ca esti doar prost.
  • cactuss cactuss
    Deci, sa NU mai mai aud iar ca Antena 1 castiga cel mai bine din publicitate, dupa cum au scris unii dintre latraii postului din Baneasa. Concluzia este urmatoarea: daca Antena 1 vrea sa ajunga la cat castiga ProTv din reclame/publicitate, ar fi bine sa se rebrenduaisca, sa treaca la calitatea imaginii din SD (standard definition) in HD (high definition), sa-l schimbe pe Dan Negru, care tipa, si nu mai el stie de ce-o face, sa cumpere francizele unor emisiuni de succes cu impact la public, sa nu mai schimbe emisunile de la o zi la alta sau la alte ore in caz ca la debut n-au avut rating si sa achizitioneze flime de blockbuster. Cam asta trebuie sa faca directorul de programe al postullui Antena 1, Sorin Alexandrescu.

    Sa auzim de bine!

    P.S. daca am avut o opinie legata de cine, cat si de ce a castigat mai mult sau mai putini bani din publiciate, asta nu inseamna ca sunt postac PRO. :)
  • Radu100% Radu100%
    Euforia TV, cu o audienta de 30.000 de telespectatori, a avut incasari mai mari decat alte televiziuni cu rating triplu. Asta da business.

Trimite un comentariu

sus