Skip to main content

Trei membri CNA, scrisoare către către CE: „Dorim să semnalăm falsul președintelui CNA”

 

CNA

Publicitate

Valentin Jucan, Narcisa Iorga și Florin Gabrea sunt semnatarii unei scrisori trimise chiar astăzi către Viviane Reding, vicepreședinte al Comisiei Europene, Neelie Kroes, vicepreședinte al Comisei Europene, Catherine Day, secretar general al Comisiei Europene, și Androulla Vassiliou, Comisar european pentru Educaţie, cultură, multilingvism, tineret şi sport.

Subiectul scrisorii este modul în care trei articole, votate de membrii CNA în cadrul unei decizii, nu au mai ajuns să fie publicate în Monitorul Oficial (subiect despre care paginademedia.ro a scris AICI).

În plus, scrisoarea a reluat o situație semnalată public de către Narcisa Iorga la începutul lunii martie, potrivit căreia Christian Mititelu ar fi incompatibil cu funcția de membru CNA deoarece este, în paralel, vicepreședinte al Alianței Civice, după cum paginademedia.ro a scris AICI.

Scrisoarea a fost trimisă cu o zi înainte ca Laura Georgescu, președintele CNA, să facă o vizită la Bruxelles pentru o întâlnire cu Neelie Kroes, vicepreședinte al Comisei Europene.

Pe scurt din scrisoarea celor trei membri CNA:

  • Noi credem în statul de drept și în independența presei audiovizuale și de aceea dorim să vă semnalăm falsul comis de dna Laura Georgescu, președintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA)
  • Contrar realității și a comunicării publice din 28 martie 2013, președintele CNA a trimis la Monitorul Oficial pe 1 aprilie 2013, sub propria semnătură și fără consultarea membrilor CNA, un text diferit de cel adoptat unanim de CNA pe 28 martie 2013.
  • Noi, membrii CNA semnatari, am sesizat Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului României, întrucât CNA se supune controlului parlamentar. Am reclamat aceste falsuri și Primului Ministru al României în subordinea căruia se află Monitorul Oficial al României. Cu toate acestea, nu am am primit niciun răspuns de la niciuna din instituțiile la care am reclamat aceste falsuri.
  • În final, dorim să adăugăm ca unul dintre membrii CNA, demnitar, dl Christian Mititelu, este incompatibil cu această poziție încă din 2008. Am cerut oficial președintelui CNA, la 4 februarie 2013, să înceapă demersurile pentru vacantarea postului ocupat de demnitarul incompatibil, așa cum prevede Legea nr. 504/2002, art 12. Menționăm că dl Mititelu este în același timp vicepreședinte al Alianței Civice, poziție dobândită anterior devenirii membru CNA. Incompatibilitatea dlui Mititelu este clar interzisă de Legea nr. 504/2002 și de Legea nr.176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnitatilor publice. Sancțiunea pentru această incompatibilitate este demiterea de drept. Cererile noastre au rămas însă fără niciun răspuns, iar dl Mititelu este în continuare în stare de incompatibilitate, ocupând ambele funcții.

Scrisoarea integrală, în continuare: 

București, 15 aprilie 2013

- Doamnei VIVIANE REDING
Vicepreședinte al Comisiei Europene, Comisar european pentru Justiție, drepturi fundamentale și cetățenie
- Doamnei Neelie Kroes,
Vicepreședinte al Comisiei Europene, Comisar european pentru Agenda Digitală

- Doamnei CATHERINE DAY,

Secretar general al Comisiei Europene

- Doamnei ANDROULLA VASSILIOU,
Comisar european pentru Educaţie, cultură, multilingvism, tineret şi sport

Noi credem în statul de drept și în independența presei audiovizuale și de aceea dorim să vă semnalăm falsul comis de dna Laura Georgescu, președintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA). Dna Georgescu a trimis la Monitorul Oficial, pentru publicare, un text parțial diferit - și fals - de cel adoptat în unanimitate de CNA în ședința publică din 28 martie 2013 cu privire la Decizia de modificare a Codului de Reglementare în domeniul audiovizual. Prin aceasta, președintele CNA a falsificat parțial textul acestei Decizii, fals preluat în textul publicat de Monitorul Oficial, care a intrat în vigoare cu falsurile respective.

Ultimul raport privind Mecanismul de Cooperare şi Verificare se referă la activitatea şi eficienţa CNA. Contrar recomandărilor Comisiei Europene, președintele CNA încalcă legea, respectiv statul de drept în România.

În fapt, la 28 martie 2013, CNA a adoptat în unanimitate Decizia pentru modificarea și completarea Deciziei 220/2011 privind Codul de Reglementare în domeniul audiovizual, cu respectarea Legii audiovizualului 504/2002 și a Legii 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică.

Tot la 28 martie 2013, preşedintele CNA, dna Laura Georgescu a comunicat printr-o declarație de presă adoptarea Deciziei de modificare a Codului de Reglementare Audiovizual, atașând și textul real adoptat în unanimitate de CNA (Anexa 2).

Contrar realității și a comunicării publice din 28 martie 2013, președintele CNA a trimis la Monitorul Oficial pe 1 aprilie 2013, sub propria semnătură și fără consultarea membrilor CNA, un text diferit de cel adoptat unanim de CNA pe 28 martie 2013. Astfel, Monitorul Oficial a publicat o formă cu falsuri a Deciziei adoptate de CNA (Decizia nr 141/2013 publicată de Monitorul Oficial). Această variantă nereală a Deciziei CNA a fost publicată și pe site-ul www.cna.ro.

Încă din 3 aprilie 2013, am făcut toate demersurile interne de soluționare a acestei situații, dar fără succes.

Omisiunile și adăugirile false la textul votat în unanimitate de membrii CNA au încălcat scopul CNA de a servi interesul public şi au avut scopul avantajării unui anume grup de presă, care exercită de mult timp presiuni asupra instituţiilor statului român și manipulează opinia publică.

- Prezentăm în continuare articolele adoptate de CNA care nu se mai regăsesc deloc sau au o formă diferită față de textul Deciziei adoptate de CNA și cea publicată în Monitorul Oficial pe baza textului incorect trimis de președintele CNA:

I. Articolul 18, în forma modificată și adoptată de CNA prin decizie unanimă:
„Art. 18 - Nu pot fi difuzate în intervalul orar 06.00 – 23.00 producţii care prezintă:
(a) violenţă fizică, psihică sau de limbaj, în mod repetat;
(b) scene de sex, limbaj sau comportament obscen;
(c) persoane în ipostaze degradante;
(d) lupte libere nereglementate de federaţii sportive naţionale sau internaţionale;
(e) jocuri de noroc, așa cum sunt definite în legislația specifică.”
- Punctul (e) lipsește total din varianta publicată în Monitorul Oficial.

II. Articolele noi 27/1 și 27/2 în forma adoptată unanim de CNA:
„Art. 27/1 - Programele audiovizuale clasificate „12” sau „15” pot fi difuzate în reluare în intervalul orar 06.00 – 20.00, numai dacă sunt editate pentru a respecta condițiile de difuzare a programelor accesibile tuturor categoriilor de public sau condițiile de difuzare a programelor AP, fiind clasificate ca atare.
Art. 27/2 Emisiunile care exploatează aspecte imorale, indecente din viața intimă a unei persoane pot fi difuzate numai in intervalul orar 24.00 - 06.00 cu acordul scris al persoanei.”
- Articolul 27/2 lipsește total din varianta publicată în Monitorul Oficial.

III. Articolul 24 alineatul (1) în forma falsificată și publicată în Monitorul Oficial:
„Art.24 (1) Programele 15 se difuzează numai în intervalul orar 23.00 – 06.00 şi vor fi însoţite permanent de un semn de avertizare reprezentând un cerc de culoare albă, iar în interiorul acestuia, pe fond transparent, numărul 15 de culoare albă; fac excepție de la intervalul orar filmele artistice, serialele și cele documentare clasificate 15, în cazul cărora intervalul permis de difuzare este 22,00 – 06,00.”
- Cuvântul ”serialele” nu a existat in textul adoptat de CNA, fiind propus, dar respins la vot cu 8 voturi din 11. Acest cuvânt apare însă în mod fals în Decizia publicată în Monitorul Oficial.

Noi, membrii CNA semnatari, am sesizat Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului României, întrucât CNA se supune controlului parlamentar. Am reclamat aceste falsuri și Primului Ministru al României în subordinea căruia se află Monitorul Oficial al României. Cu toate acestea, nu am am primit niciun răspuns de la niciuna din instituțiile la care am reclamat aceste falsuri.

În final, dorim să adăugăm ca unul dintre membrii CNA, demnitar, dl Christian Mititelu, este incompatibil cu această poziție încă din 2008. Am cerut oficial președintelui CNA, la 4 februarie 2013, să înceapă demersurile pentru vacantarea postului ocupat de demnitarul incompatibil, așa cum prevede Legea nr. 504/2002, art 12. Menționăm că dl Mititelu este în același timp vicepreședinte al Alianței Civice, poziție dobândită anterior devenirii membru CNA. Incompatibilitatea dlui Mititelu este clar interzisă de Legea nr. 504/2002 și de Legea nr.176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnitatilor publice. Sancțiunea pentru această incompatibilitate este demiterea de drept. Cererile noastre au rămas însă fără niciun răspuns, iar dl Mititelu este în continuare în stare de incompatibilitate, ocupând ambele funcții.

Vă rugăm să vă alăturați cererii noastre către autoritățile naționale și să ne sprijiniți pentru restabilirea legalității și respectarea independenței CNA și a presei audiovizuale din România, cât și pentru aplicarea legii privind incompatibilitățile.
Vă rugăm să primiți asigurarea deplină a respectului nostru,

LIKE. Fiți la curent cu știrile și pe contul de Facebook Paginademedia.ro

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu