Skip to main content

LICITAȚIE. S-a stabilit comisia care va alege următorul măsurător al audienței TV. Cine sunt membrii?

 

Peoplemeter Kantar

Publicitate

Audiovizualul se pregătește de alegerea viitorului măsurător de audiență TV, după 31 decembrie 2015. Astăzi a fost constituită Comisia Paritară care va analiza ofertele celor înscriși la licitație. Paginademedia.ro v-o prezintă în continuare.

În prezent, audiența TV este măsurată de compania Kantar Media, care furnizează datele către Asociația Română pentru Măsurarea Audiențelor (ARMA). Kantar Media are contract până la 31 decembrie 2015.

Paginademedia.ro vă prezintă membrii comisiei paritare.

Conform Legii audiovizualului, din Comisia Paritară fac parte cinci reprezentanţi ai CNA, cinci ai agenţiilor de publicitate şi cinci din partea posturilor de televiziune.

În comisia pentru următorul măsurător al audiențelor sunt reprezentate principalele posturi TV și agenții de publicitate.

Membrii comisiei:

Din partea CNA:

- Laura Georgescu (președintele CNA)

- Viorel Vasile Buda

- Monica Gubernat

- Răsvan Popescu

- Florin Gabrea

Din partea posturilor TV:

- Lucia Antal (Pro TV)

- Anca Gheorghe (TVR)

- Iosif Kălăuz (Kanal D)

- Mihaela Dumitru (Prima TV)

- Cristina Morar (Antena 1)

Din partea agențiilor de publicitate:

- Liviu Boitan (MediaCom) - președintele Comitetului tehnic al ARMA

- Maria Tudor (Zenith)

- Nora Marcovici (Grafitti/BBDO)

- Nicu Laită (OMD)

- Alexandra Olteanu (Initiative)

Procesul de licitație va avea și mai mulți observatori, care însă nu au drept de vot. Este vorba, până acum, de:

- Anca Stroe (Danone)

- Dana Bursuc (Cosmote)

- Giulia Burlui

- Solange Albu (Romania TV)

- Rareș Anița (B1 TV)

Licitația se va încheia în luna ianuarie 2015 (când se va alege câștigătorul), cu un an înainte de încheierea efectivă a contractului, pentru a permite viitorului furnizor pregătirea procesului de sondare a audienței.

Kantar Media a câștigat în anul 2011 licitația pentru măsurarea audienței TV în perioada 1 ianuarie 2012-31 decembrie 2015. Înainte de Kantar Media, audiențele TV au fost măsurate de compania GFK, în intervalul 1 ianuarie 2008-31 decembrie 2011.

Înainte de GFK, măsurătorul de audiență a fost, până în 2008, compania TNS - AGB.

VIDEO. Cum se măsoară audiența TV

Audiența TV se măsoară cu ajutorul peoplemeterelor. În urmă cu un an, Paginademedia.ro a prezentat în exclusivitate cum funcționează un peoplemeter, detaliat, și cum decurge procesul de măsurare a audiențelor.

Reportajul, mai jos:

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • de ani de zile tooot intreb prin on line: de ce nu sunt mai multe firme care sa masoare audientele? si sa se faca o medie intre rezultatete obtinute de ele? de cand a aparut capitalismul se stie ca doar o firma, fara concurenta, ajunge dumnezeu pe pamant si pune botul la spaga cui da mai mult! macar doua firme care sa masoare audientele sa existe! si sa nu fie rude intre ei, patronii lor! :( eu nu ma regasesc in masuratorile actuale! nici eu, nici toti prietenii, fostii colegi si cunostintele mele. vomit la manele, tiganisme, incultura, topism, curvasareala, manipulare si, mai ales, la convingerea celor care decid ce vrea "BOBORUL" ca "boborul" e cretin si obsedat sexual si ca tot ce-si doreste la viata lui e sa faca o l.ba mica privind la tv. :( doua firme de masurat audientele, RIVALE, ar putea aduce un plus de corectitudine in audientele de pana acum, din care rezulta ca suntem un popor de lab.gii inculti si manelisti :(

Trimite un comentariu