Skip to main content

BRAT: 20% dintre personalele din mediul urban aleg să urmărească în mod special meciuri de fotbal la televizor. 11% dintre acestea sunt femei

 
FOTBAL - GRECIA - ROMANIA - CM 2014 - PLAY OFF
FOTBAL - GRECIA - ROMANIA - CM 2014 - PLAY OFF

Sursa foto: Alexandru Hojda/ Mediafax
Sursa foto: Alexandru Hojda/ Mediafax

Publicitate

Potrivit unui studiu al Biroului Român de Audit Transmedia, 20% dintre români aleg să urmărească în special meciuri de fotbal la televizor, iar 11% dintre acestea sunt femei.

În acelaşi timp, 58,2% dintre români declară că urmăresc în general meciurile de fotbal de la televizor.

32% dintre români afirmă că ascultă la radio emisiuni sportive, procentul celor care le preferă altui tip de conţinut fiind de 8,6%.

46% dintre persoanele din mediul urban citesc în mod constant ştiri despre fotbalul românesc în ziare şi reviste, iar 43% aleg să fie la curent cu informaţiile din fotbalul internaţional, arată datele celui mai recent Studiu Naţional de Audienţă (SNA) FOCUS realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

DESPRE STUDIU. Tendinţele acoperă perioada 2006-2013, iar universul studiului este reprezentat de populaţia din mediul urban din România cu vârsta cuprinsă între 14 şi 64 de ani. Marja de eroare este de +/-0.8%.

Bucureştenii, pasionaţi de fotbal

  • Studiul mai relevă că 18,3% dintre bărbaţi şi 1,7% dintre femei urmăresc în mod deosebit în ziare şi reviste subiecte legate de fotbalul internaţional.
  • În ceea ce priveşte interesul faţă de fotbalul românesc, 24,3% dintre bărbaţi si 1,5% dintre femei urmăresc în mod special acest subiect.
  • Procentul cel mai ridicat al celor care urmăresc în mod special informaţii despre fotbalul românesc, 14,9%, corespunde celor cu venituri personale de peste 2000 de lei.
  • Cel mai mare interes faţă de fotbalul românesc îl au bucureştenii - 16, 1% aleg informaţiile despre fotbal în locul unui alt tip de conţinut -, urmează cei din muntenia - 15,1% - şi bănăţenii, cu un procent de 12,7%.

Interesul faţă de fotbal, în scădere

Studiul SNA (FOCUS) mai arată, însă, că tendinţa în ceea ce priveşte interesul pentru meciuri şi pentru informaţiile legate de fotbal înregistrează o scădere. Doar 12,6 % dintre românii din localităţile cu peste 50.000 de locuitori au plătit anul trecut pentru a vedea un meci, faţă de 18, 6% în anul 2006. Procentul celor interesaţi să urmărească fotbal la televizor a scăzut de la 47,7% în 2006 la 37,8% în 2013. De asemenea, procentul românilor care obişnuiesc să citească informaţii despre fotbal în ziare şi în reviste este de 20,4% în prezent, faţă de 33,5% în anul 2006.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus