UPDATE. UPC vine cu o poziţie după apariţia articolului de pe Paginademedia.ro cu decizia ANPC. „Majorarea preţului abonamentelor a fost realizată în mod independent de introducerea în grila de canale TV sau a opţiunii Extra Fotbal, cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a drepturilor consumatorilor”, au declarat reprezentanţii UPC, într-un punct de vedere trimis paginademedia.ro.
UPC renunţă la scumpirea abonamentelor cu 3 lei, după ce compania a fost sancţionată de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Informaţia a fost confirmată pentru paginademedia.ro de către reprezentanţii instituţiei.
Compania de cablu şi-a informat, în urmă cu o lună, abonaţii că preţul abonamentului urmează să fie majorat de la 1 august, odată cu adăugarea, în grila de programe, a posturilor Look Plus şi Disney Junior, după cum paginademedia.ro a relatat AICI.
ANPC „a dispus măsura de încetare a practicii incorecte utilizată de acest operator economic în raport cu clienţii săi”, după cum au declarat reprezentanţii instituţiei pentru paginademedia.ro.
Întrebaţi dacă UPC va înceta majorarea de preţ de 3 lei, reprezentanţii ANPC au răspuns: „În urma măsurilor aplicate, da”.
ANPC a primit în ultima lună în jur de 110 reclamaţii având ca obiect scumpirea abonamentului.
Un client UPC: ANPC mi-a spus ca au fost sanctionati
Un client UPC a reclamat la ANPC majorarea automata cu trei lei a abonamentului, odată cu introducerea în grila a posturilor Disney Jr. si Look Plus, din luna iulie.
"Societatea (UPC) a fost sanctionata contraventional si s-a dat masura de incetare a practicii comerciale, comunicat dat intr-un ziar de circulatie", se arata intr-un raspuns trimis abonatului UPC care a reclamat compania.
Abonatul UPC povesteste pentru Paginademedia.ro:
"Am facut reclamatie la ANPC – protectia consumatorilor cu privire la majorarea abuziva cu 3 lei a tarifului la abonamentul UPC pe motivul introducerii in grila a doua canale ”premium” – Disney jr si Look plus.
Rezultatul este pozitiv – iata raspunsul celor de la ANPC:
”Referitor la reclamatia dvs. inregistrata in cadrul CPCMB ,ca informam ca cele sesizate de dvs. se confirma.
Societatea a fost sanctionata contraventional si s-a dat masura de incetare a practicii comerciale, comunicat dat intr-un ziar de circulatie."
În continuare, poziţia celor de la ANPC:
In ce a constat sanctiunea contraventionala data UPC de catre ANPC?-
ANPC a dispus masura de incetare a practicii incorecte utilizata de acest operator economic in raport cu clientii sai
Cand a fost data aceasta sanctiune?
La data de 22.07.2014.
Cate sesizari a primit ANPC pe subiectul sumpirii abonamentului UPC cu 3 lei?
Numarul de sesizari inregistrate la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti si avand ca obiect scumpirea abonamentului a fost de aproximativ 110.
In ce publicatie si la ce data a fost publicat anuntul legat de sanctiunea UPC?
La data de 29. 07 si, respectiv, in data de 30.07.2014 s-a publicat in CURIERUL NATIONAL
Va opri UPC majorarea de pret de 3 lei?
In urma masurilor aplicate, da.
Poziţia integrală a UPC, în continuare:
În urma apariţiei pe Pagina de Media a articolului privitor la presupusa sancţiune impusă UPC România de către ANPC pentru majorarea preţului abonamentelor, dorim să clarificăm faptul că această sancţiune se referă la un aspect distinct, şi nu la majorarea preţului.
Astfel, sancţiunea cu avertisment primită de UPC România din partea CJPC Prahova a fost aplicată cu privire la activarea opţiunii Extra Fotbal, prin utilizarea mecanismului de opt-out. După cum am comunicat public prin declaraţia de presă din data de 23 iulie, în urma consultărilor cu ANPC şi din dorinţa de a veni în întâmpinarea intereselor consumatorilor, UPC România a luat decizia de a nu factura această opţiune fără acordul prealabil şi explicit al clienţilor.
Majorarea preţului abonamentelor a fost realizată în mod independent de introducerea în grila de canale TV sau a opţiunii Extra Fotbal, cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a drepturilor consumatorilor.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
Este penibil si comunicatul UPC in care 'precizeaza' ca modificarea de pret este independenta de introducerea posturilor tv. Din contra, chiar ei au trimis acele notificari abonatilor in care anuntau majorarea de pret si introducerea noilor programe, deci cele 2 sunt legate. Practic ceea ce face UPC este o vanzare fortata de servicii !!
Adica eu am semnat cu ei un contract pe o anumita perioada, in care se precizeaza o grila clara si un pret fix. Faptul ca ei la un momentat dat introduc alte programe si maresc pretul abonamentului este o practica comerciala incorecta.
Ei au platit milioane de euro pe Liga1, si fac manevre sa bage Look pe gatul abonatilor si sa le ia bani in plus.
N-au renuntat.
Ei emit facturile pe 1, iar astazi a venit cu 3 lei in plus.
Marirea vina la rubrica de televiziune sub linie |modificare abonament august.
Cei de la UPC au o echipa de comunicare de fix 2 lei.
Din comunicatele lor nu se intelege nimic.
Multumesc pentru comentariu. O sa inecrcam sa obtinem ceva si de la UPC.