Skip to main content

LICITAȚIE. Kantar va măsura audiența TV și în următorii ani

 

Telecomanda Kantar peoplemeter 2

Publicitate

Kantar Media rămâne măsurătorul audiențelor TV. Decizia a fost luată, astăzi, de Comisia de licitaţie, în cadrul unei întâlniri, care a avut loc la sediul CNA.

La licitație s-au mai înscris companiile MediaResearch (din Cehia) și Nielsen, prezente sub forma unui joint venture. 

Din Comisia de licitaţie au făcut parte cinci membri CNA, cinci reprezentanți ai posturilor TV și cinci ai agențiilor de publicitate.

Kantar Media se ocupă de măsurarea audiențelor din 2012, când a luat locul GfK. Valoarea contractului semnat la momentul respectiv a fost de 10,5 milioane de euro, după cum paginademedia.ro a scris, AICI.

Potrivit informațiilor paginademedia.ro, prețul de măsurare pentru noul contract este comparabil cu suma precedentă.

Lucia Antal, președintele Asociației Române de Măsurare a Audiențelor, a declarat:

  • „Noi am trimis inițial invitația către patru companii: Media Research, Nielsen, GfK și Kantar Media. (...) Dintre cele 4 companii care au primit scrisori, una dintre ele ne-a anunțat că după o analiză internă a decis să nu participe, respectiv GfK, iar la data de 1 septembrie, conform calendarului, au depus oferte, la CNA, Kantar Media, iar din partea celorlalte două companii a venit o singură ofertă, pentru că între timp cele două companii au făcut un joint venture. Am avut două oferte, Kantar Media și joint venture-ul Nielsen- MediaResarsch.”
  • „Sistemul (de măsurare - n.r.) este identic. Numărul de gospodării va rămâne la celași. Deocamdată piața de publicitate nu permite upgradări majore. Deocamdată rămânem la aceleași specificații tehnice din contractul anterior.”
  • „Avem peste 1.300 de gospodării instalate pentru că trebuie raportate 1.200 de gospodării zilnic. Măsurare absolut toate canalele TV.”
  • „Pe de altă parte, în caietul de sarcini am introdus absolut toate lucrurile și am cerut cotație de preț, chiar dacă nu le-am achiziționat. Dacă cumva vom simți că existe o schimbare semnificativă ca urmare a cercetării de calibrare, noi vom putea achiziționa de la furnizorul nostru de audiențe.”
  • Va fi un panel nou. Așa este conform legii. Nu va fi panelul actual. Toate gospodăriile vor trebui schimbate. Această decizie a fost luată și datorită faptului că trebuia să acordăm șanse egale tuturor participanților la licitație. Noul panel trebuie să fie gata la 1 ianuarie 2016.”
  • „Toate televiziunile sunt măsurate, dar numai cele care plătesc acest serviciu sunt raportate.”

Despre Kantar Media:

Kantar Media – este fostul TNS. Compania TNS a fost cumpărată de divizia de cercetarea a grupului mondial de comunicare WPP și rebranduită la începutul lui 2011 în Kantar Media.

Lucia Antal, președinte ARMA anunță câștigătorul licitației: 

Lucia Antal, despre numărul de peoplemetere

Lucia Antal, despre poibilitățile sistemului

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Daca cei 3 mari operaori de cablu folosesc decodoare ce emit un puls atunci cand vizionezi sau treci de pe un canal pe altul,de ce sa nu le fi fost incredintata lor oferta,ca in fiecare zi sa puna la dispozitia ARMA,datele de la 3000 de abonati/operator,atat de la oras,cat si rural,iar atunci ar fi fost mai credibila un astfel de demers,de masurare a audientelor.Asa tot timpul va fio controversa,pe aceasta tema!
  • Spagi si iar spagi, Kantarul face ce vrea cu audientele. Adica vor fi in favoarea canalelor controlate de ciuma rosie.
  • Trebuie imbunatatit people meter-ul, au aparut aparate noi de monitorizare, poti identifica imagistic daca este barbat/femeie/copil, cati oameni sunt la tv si daca mai sunt.... kinect.... chiar nu mai trebuie sa ne jucam cu lucruri rudimentare in 2015, cand apa s-a inventat deja.

    La panel se mai poate discuta doar ca marime si sa se tina cont in timp real de schimbarile de pe partea de distributie cablu si digital....
  • ce te face sa spui asta. eu tin minte ca a existat un audit extern independent care a spus ca totul e ok, la nivel de strainatate. erori banuiesc ca pot aparea, dar datele exprima realitatea.

Trimite un comentariu